Daniel POV*Yawnn*
Jam menunjukkan sudah masuk pukul 7.30 pagi . Daniel menggosok matanya, menguap diatas katilnya . Kemudian dia duduk dan bersandar di kepala katilnya .
" Urghh Lapar Lah Pulak " Daniel Menggosok perutnya .
" How About We Take A Breakfast " Cadang daniel sendirian. " But Aku Tak Nak Makan Sediri, I Need Someone Go With Me." Daniel terus mencapai telefonnya. Cuba untuk mencari sesuatu, kemudian dia tekan 'call' pada button telefonnya .
'Tuuuttt tuuuttt' panggilan sedang disambungkan .
"Whats Up Niel" Suara jisung kedengaran .
"Lets Take Some Breakfast With Me" jawab daniel sambil dirinya sudah berdiri di depan almari untuk mencari pakaian yang sesuai.
" No, Aku Ada Something Nak Buat Kejap Lagi . Cer Tanya Guanlin Mana Tau Dia Nak Ikut Kau " Jawab Jisung .
" Ouh Takpelah, Take Care." Daniel mematikan panggilan. Lalu jarinya cuba mencari nombor telefon guanlin lalu menekan button 'call' .
" Nombor yang anda dial , tidak dapat disambungkan " Daniel mematikan semula panggilan tersebut . " He Must Be Still Sleeping." Fikir Daniel .
" Hmmm, Who Else. Ahhhh Ong ." Daniel teringat yang semalam dia terserampak dengan ong di lobby dorm . Mula-mula dia tidak berapa kenal but muka ong seperti dia sudah lama kenal . Namun setelah dia dan ong memperkanalkan diri masing-masing, baru dia sedar itu memang ong yang dia tunggu selama ini . But, dia tak tahu bilik ong berada di tingkat berapa and no berapa.
" Nahhh, just tanya security je kan senang. Settle masalah." Fikir daniel sendirian. Dia mula mencapai tualanya selepas selesai memilih pakaian yang sesuai . Lalu menuju ke bilik air untuk membersihkan dirinya.
Setelah selesai dengan urusannya . Dia memakai pakaiannya, sehelai baju putih, berseluar hitam dan jacket hitam . Lalu dia menuju ke meja soleknya. Menggeringkan rambutnya yang basah . Setelah siap segalanya, dia mencapai beg dan kuncinya menuju ke pintu bilik. Memakai kasutnya lalu menutup pintunya semula . Kemudian dirinya menuruni tangga menuju ke bilik security .
" Bang, boleh saya tanya bilik ong seong wu berada di tingkat berapa and no berapa ? " Tanya daniel kearah seorang pak guard yang sedang bertugas .
" Ouh kejap" Pak guard tersebut mencari maklumat didalam komputer. "ouh biliknya berada di tingkat 5 pintu no 3 ." jawab pak guard tadi.
" Okey bang, terima kasih ." Jawab daniel sambil senyum kearahnya.
'Knock Knock Knock Knock' Kini daniel berada dihadapan bilik ong . Dia membetulkan sedikit rambutnya. Sambil mengetuk bilik tersebut .
"DANIEL ?" Pintu bilik tersebut sudah terbuka, dan kelihatan ong yang sedikit serabai menyebut namanya . Rambutnya yang tidak terurus dan bajunya yang jugak agak serabut membuatkan dirinya tergelak kecil . ' Cute ' bisik hatinya memandang kearah ong.
" Hahahaha , yeah it's me . Ong baru bangun ke ? " Daniel tersenyum memandang kearah ong sambil menunjukkan gigi arnabnya .
" What Are You Doing Here ?" Ong membetullkan sedikit keadaannya .
" Actually saya nak ajak 'awak' pergi sarapan . Do you mind join me?" Daniel sedikit buntu mahu menggunakan kau or awak . But dirinya sudah memilih untuk memanggilnya awak . So just pretend thats nothing will happen .
" Ouh, Yeah Sure. Why not right ? Tapi Boleh Tak Tunggu Sekejap? Saya Nak Bersihkan Diri Saya Kejap. Give Me 15 mins ." Jawab Ong .
Hatinya terasa berbunga mendengar jawapan ong, ' Dia terimalah, oml . Ingatkan dia nak tolak tadi' bisik daniel didalam hati kecilnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Only You - Ongniel Series ✔
Fanfiction> Ong Seongwu seorang pelajar dari universiti yang sama dengan lelaki idamannya yang dulu pernah menolak cintanya hanya kerana dia seorang lelaki . Dia masuk ke sekolah berkenaan hanya untuk mengintip lelaki pujaannya itu . Kang Daniel . Inspired by...