ONG POV
*Time Skipped* ( After The Shooting )
" What a tired day ." Bebel ong sambil menggeluh . Hari ini ialah hari terakhir mereka di resort berkenaan . Semuanya telah selesai dan berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah . Ong yang kini sedang duduk diatas sofa di lobby resort berkenaan bersendirian, masih merehatkan tubuh badannya yang lenguh akibat daripada shooting yang tidak henti dari pagi tadi .
Tiba-tiba dia merasakan seperti ada benda sejuk di mukanya, ong pun mula membuka perlahan matanya . Matanya terbeliak besar apabila melihat rose sedang menghulurkan setin air sprite kepadanya .
" Thanks rose." Jawab ong mengambil air berkenaan dari tangan rose . Kemudian dia mula membuka lalu meminumnya .
" No problem . You're ong right ?" Jawab rose mula mengambil tempat disebelah ong .
" Yeah im ong, why rose ? Anything i can help you ?" Tanya ong membetulkan posisinya memandang kearah rose .
" Yeah, actually i want to talk something about .. you know .. daniel ?" Jawab rose .
Ong mengerutkan sedikit keningnya . Dia hairan kenapa rose perlu tanya dia tentang daniel . Ong meletakkan minumannya diatas meja dihadapannya . Lalu memandang semula kearah rose .
" Uhmmm, yeah sure . Nak tanya apa ?" Jawab ong
" Okay simple, just stay away from daniel ." Jawab rose sambil matanya memandang tepat kearah mata ong .
Ong menggetap bawah bibirnya, mungkin dia sudah boleh mengagak mengapa rose ingin bercakap dengannya . Probably memang dia tidak suka dengannya kerana dari pertama kali pertemuannya dengan rose, dia dapat rasakan yang rose tidak begitu selesa dengannya kerana rapat dengan daniel .
"Why should i do that ? I do nothing wrong ." Jawab ong memprotes .
" Nothing wrong you said ? Hey , he is straight okay . And he doesn't like you if you not approach him . Just leave him ." Rose meninggikan suaranya sedikit . Nasib tiada sesiapa yang berada di situ . Hanya ada seorang staff yang berada di kaunter sedang memerhatikan mereka bedua .
" But we just friends and .." belum sempat ong ingin menyambung kata- katanya rose mencelah .
" Just friends huh ? You know what , I already confess to him and i kissed him . But he rejects me because he said that he like you ." Rose mula mendekatkan dirinya dengan ong .
" If you really don't wanna leave him , i will tell to everyone about you two and daniel includes your reputations will be not fine ." Ugut rose lalu mula bangun dari tempat duduknya sambil mencapai air minuman yang diminumnya tadi, lalu rose mula menyimbah air tersebut kearah ong .
" Listen that kid, i already warned you . If you still not just wait and see ." Jawab rose lagi meletakkan semula air tin yang telah pun kosong di atas meja lalu meninggalkannya sendirian disofa berkenaan .
Air mata ong mula menggalir perlahan, dia menggelap sedikit mukanya yang basah kemudian melihat keadaan bajunya yang sudah basah kuyup . Ong mula bangun dari tempat duduknya lalu menuju kearah lif yang berada tidak jauh darinya . Air matanya masih tidak henti menggalir, bukan kerana dirinya disimbah oleh rose . Namun dia menangis kerana diugut untuk jauhkan dirinya dari daniel . Ong memikirkan semula kata-kata rose yang kini masih bermain didalam fikirannya .
" If you really don't wanna leave him , i will tell to everyone about you two and daniel includes your reputations will be not fine ." Ayat itu masih bermain didalam fikirannya .
Setelah tibanya dia didepan pintu bilik mereka . Dia mula memulas perlahan tombol pintu, lalu melangkah masuk kedalam bilik berkenanaan.
" Ohhh ong, where have you been and why you crying and your shirt is wet ." Tanya taeyong yang kini sudah pun berada dihadapnnya .
KAMU SEDANG MEMBACA
Only You - Ongniel Series ✔
Fanfiction> Ong Seongwu seorang pelajar dari universiti yang sama dengan lelaki idamannya yang dulu pernah menolak cintanya hanya kerana dia seorang lelaki . Dia masuk ke sekolah berkenaan hanya untuk mengintip lelaki pujaannya itu . Kang Daniel . Inspired by...