Chapter 11

272 15 1
                                    


Daniel POV

Kini mereka berada di dalam kenderaan milik daniel, menuju ke shopping mall berhampiran dengan dorm mereka .

" Ong, saya lupa nak catit apa yang patut kita kena beli tadi ." Daniel memulakan perbualan mereka.

" Ouh its okey, beli yang mana rasa dah habis or yang penting je ok ." jawab ong sambil menaip sesuatu di dalam phonenya .

" Ouh okey ." Jawab daniel ringkas sambil matanya cuba untuk melihat siapakah yang ong sedang berbalas massage .

" Ong, chatting dengan siapa tu ?" tanya Daniel sambil matanya memandang semula kearah jalan raya .

" Ouhh, saya chatting dengan hyung jaehwan je. I wanna ask him about the event ." jawab ong sambil menaip . Kadang-kala dia tersenyum sendirian membalas chat yang dari tadi masuk tanpa henti .

Daniel hanya mampu menjeling melihat kearah ong . Matanya tidak dapat fokus kearah jalan, matanya sesekali memandang kearah ong yang masih lagi membalas chat yang ternyata dari jaehwan .

Daniel memakirkan kenderaan mereka di tempat letak kereta berhampiran shopping mall berkenaan . Kemudian dia mematikan enjin . Mereka berdua pun keluar dari kenderaan tersebut lalu masuk ke dalam shopping complex berkenaan .

Daniel menolak troli yang diambil tadi sambil ditemani oleh ong yang berada disebelahnya .

" First thing, kita beli makanan segera dulu ." Ong bersuara sambil mula melangkah kearah bahagian makanan segera .

Ong mengambil dua bungkus maggi lalu diletakkan kedalam troli yang ditolak oleh daniel . Kemudian dia mengambil dua bungkus bihun segera lalu dimasukkan kedalam troli .

Daniel hanya mampu tersenyum melihat kearah ong . Dia bernasib baik kerana mengajak ong untuk menemaninya membeli-belah, kalau tidak entah apa yang dibelinya nanti .

Kemudian mereka memasuki ke bahagian roti . Ong mengambil dua bungkus roti putih dan jem lalu memasukkannya kedalam troli . Ong kemudiannya memandang kearah daniel .

" Lucky you have me company you shopping this things ." Ong tersenyum sinis . " Later you need to treat me dinner daniel ." Ong memandang kearah daniel sambil ketawa .

" Anything for you ong hehe." jawab daniel turut ketawa mendengar leteran ong .

Ong terdiam seketika, kemudian dia mula melangkah semula . Menuju ke bahagian coklat dan gula-gula .

Daniel tersenyum lebar apabila tiba di bahagian tersebut . Matanya dapat melihat bermacam jenis gula-gula dan coklat yang terdapat disitu .

" No daniel, dekat rumah dah banyak candies and jellies 😑 ." Jawab ong sambil matanya memandang kearah daniel . Ong tersenyum sinis .

" Please ong, just a little bit more ☹️." Daniel mencebikkan bibirnya sambil melihat kearah ong .

" Yea yea just a little, or else i kick your ass here ." Jawab ong sambil mengambil beberapa keping coklat lalu meletakkanya kedalam troli .

Daniel bersorak gembira, lalu menolak trolinya kearah jelly and gummy . Dia mula mengambil beberapa bungkus gummy bear dan mengambil beberapa bungkus worm gummy lalu memasukkannya semua kedalam troli .

Only You - Ongniel Series ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang