Chapter 5

394 23 2
                                    


Ong POV

Knock Knock Knock . Knock knock knock . Bunyi pintu biliknya diketuk beberapa kali .

" Damn, Siapalah yang ketuk pepagi buta macan ni . Kacau je orang nak tido " Ong Membebel sendirian sambil tenyeh kedua-matanya yang separuh terbuka . Dia mula bangun perlahan-lahan menuju ke pintu biliknya .

" DANIEL ? " Ong terkejut apabila melihat seseorang yang dikenalinya berada dihadapan pintunya sambil tersenyum melihat keadaannya yang tidak terurus akibat daripada tidur .

" Hahahaha, yeah its me . Ong, baru bangun ke ? " Jawab Daniel sambil tersenyum menunjukkan gigi arnabnya apabila melihat keadaan ong yang agak serabai .

" What Are You Doing Here ? " Ong Membetulkan sedikit pakaiannya yang serabut dan membetulkan rambutnya yang serabai .

" Actually saya nak ajak 'awak' pergi sarapan . Do you mind join me?" (omg idk actually wanna put what kind of conversation, just put awak takpekan ? Bagi nampak romantik skit xD) Daniel memandang kearah Ong sambil sebelah tangannya mengusap belakang lehernya.

" Ouh, Yeah Sure. Why not right ? Tapi Boleh Tak Tunggu Sekejap? Saya Nak Bersihkan Diri Saya Kejap. Give Me 15 mins ." Ong hanya mampu tersenyum melihat gelagat daniel yang agak sukar ditafsir .

" Yeah Sure, Saya tunggu dekat bawah. Take your time " Jawab daniel, mula meninggalkan ong dibelakang dan menuju ke lif yang berada tidak jauh dari biliknya .

Ong menutup semula pintunya, lalu dia menampar kedua pipinya . " Am I Dreaming ? Dia Ajak Aku Keluar Breakfast ! Oh my lord !" Ong Mencubit kedua belah tangannya, namun ia dapat merasakan kesakitannya, menandakan ianya bukan mimpi.

Ong mula mengambil tualanya lalu terus memasuki ke dalam bilik mandi untuk membersihkan dirinya . Selepas 10 minit dia membersihkan diri, ong mencari pakaian yang sesuai untuk dirinya lalu memakainya secara tergesa-gesa. Selepas siap berpakaian baju putih berlengan panjang, bertali leher hitam dan seluar hitam . Dia mula mencapai kasutnya untuk dipakai, lalu terus mengambil beg galasnya dan terus menghala ke arah pintu biliknya . Mengunci pintu biliknya lalu berlari tergesa-gesa kearah lif . ( Betul ke tak apa yang aku tulis ni guys xD)

Kini ong sudah berada di lobby dormnya . Mencari kelibat daniel yang sudah kelihatan duduk di atas sofa sambil membaca surat khabar .

" Wow Ong, you look nice dengan seragam tu " Daniel tersenyum melihat ong yang baru sahaja sampai dihadapannya .

" Naahhh , You look better than me " Ong tersipu malu seketika mendengar pujian yang diberikan oleh daniel .

" Lets Go, Nanti Tak Sempat Pulak Masuk Kelas . " Daniel memulakan langkahnya menuju ke arah keretanya. Begitu juga dengan ong, mengekori daniel dari belakang .

Kini mereka berdua berada di dalam kereta daniel, sedang menuju ke destinasi mereka . Ong duduk disebalah pemandu manakala daniel sedang fokus memandu disebelahnya .

" Nak Makan Kat Mana Ong ? " Mata daniel masih tumpu ke arah jalan .

" Up To You Daniel " Ong tidak menoleh, matanya hanya melihat keluar tingkap .

" Okey, kita makan dekat restoran yang depan our faculty " Jawab daniel, matanya sesekali memandang ke arah ong yang hanya terdiam memandang ke arah luar tingkap . Daniel hanya mampu tersenyum sendirian . Namun matanya masih tertumpu dijalan.

Kini mereka berdua telah sampai di restoran yang dimaksudkan Daniel . Ong cuba untuk membuka pintunya namun daniel menghalangnya. Daniel membuka pintunya, lalu berlari kearah pintu ong untuk membukanya . Ong tersentak seketika . Dirinya seperti patung, tidak dapat bergerak .

Only You - Ongniel Series ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang