Chapter 8

292 17 2
                                    

Ong POV

Kini ong berada di cafeteria sekolah selepas kelas bersurai . Ong dan jihoon sedang menikmati makanan mereka di meja makan, hanya mereka berdua .

" Jihoon ahh, why must us ? Kenapa professor tak pilih je org lain . Ramai kot yang lagi hensem cute dari kita enn " Ong memulakan perbualan sambil matanya memandang kearah jihoon yang sibuk mengunyah makanannya .

" No, aku je yang hansome cute . Kau tak pun " Jihoon menjawab sambil tergelak sinis , menyakat ong yang kini mencebik bibirnya .

" You Asshole, Aku srs ni jihoon ahh . Kalau kita je aku tak kisah sangat . But ni dngn daniel tu 😭 " Ong mengeluh seketika, dia menyambung menyuap makanannya kedalam mulut .

" Meh, okey apa kalau macam tu . Aku okey je " jawab jihoon .

" Okey kau kata, we will be with them this whole summer you jerk . And kau okey sebab ade kau punya guanlin tu . You think i dont know jihoon ahh 😒 " sambung ong tersenyum sinis memandang kearah jihoon .

" Asshole, mana ada . Dah aku kene pilih , so terima jelah seadanya wahai sahabatku ong seong wu . Lagipun kau boleh stalk daniel dengan lebih dekat apa and buat dia suka kat kau balik kan ?" jawab jihoon sambil memandang ke arah ong .

" Yeah i know that, but its daniel lah daniel . Pelajar paling famous kat dalam faculty ni " Ong menjawab

" Kenapa dengan saya ong ? " Tiba-tiba mereka ditegur oleh seseorang . Ong dan jihoon menoleh . ' damn its daniel ' bisik hati ong

" Ahh, nothing daniel " jawab ong cuba untuk tidak memandang kearah daniel .

" Do you mind us join you two ong ?" Jaehwan yang berada disebelah bersuara . Daniel bukan bersendirian, dia bersama dengan jisung, guanlin dan jaehwan .

" Yeah sure hyung " Ong tersenyum memandang kearah jaehwan . "

Mereka berempat pun mula duduk di meja berkenaan . Jaehwan berada disebelah ong, daniel pula berada dihadapannya . Guanlin pula berada disebelah jihoon manakala jisung pula berada dihadapan jihoon .

Ong merasakan seperti pelajar-pelajar yang berada didalam cafeteria itu memandang ke arah mereka. Siapa tak pandang kan? Pasukan bola keranjang sekolah berada ditempat mereka bukan seorang but 3. Tak termasuk jaehwan .

" So, what do you guys wanna eat, me and jihoon already eat our food . " Ong l memandang kearah mereka .

" Ouh, let me order something for you guys . " jawab jisung sambil bangun menuju ke arah kaunter .

" Aku ikut kau jisung, kau mana larat angkat sendiri" jawab jaehwan sambil mula berdiri semula mengekori jisung dari belakang .

" I need to go ong, aku nak beli alat tulis sikit . See you at class " Jihoon bangun lalu menggalas begnya meninggalkan ong .

" Wait jihoon, i follow you " Guanlin berlari mengekori jihoon dari belakang .

Kini ong dan daniel berdua dimeja berkenaan . ' Damn jihoon, you leave me with this man again' bisik hati kecil ong sambil memulakan suapannya .

" Ermm, ong . Saya mintak maaf pasal pagi tadi " Daniel memulakan perbualan mereka . " Saya tak bermaksud apa-apa, i just .. " belum sempat daniel menghabiskan kata-katanya .

" Its okey daniel, saya tak kisah . Saya pun nak mintak maaf jugak sebab left you without say anything . " Ong cuba memberanikan dirinya memandng kearah daniel .

" Ermm, never mind ong . By the way thanks sebab temankan saya breakfast tadi " Daniel tersenyum memandang kearah ong .

Ong hanya menggangguk . Cuba untuk tidak memandang kearah senyuman daniel . ' damn why he look cute with those bunny teeth ' bisik hati ong .

Jisung dan jaehwan telah kembali daripada membeli makanan mereka . Mereka membeli 2 mangkuk mee sup dan juga 2 cawan juice orange . Manakala mereka membelikan secawan juice mangga kepada daniel .

Daniel hanya tersenyum setelah berterima kasih kepada sahabatnya . Jisung dan jaehwan berbual seketika sambil memulakan suapan mereka . Dan daniel, mengeluarkan beberapa bungkus jelly daripada bag galasnya, lalu mula memakannya satu persatu .

Ong memandang daniel, melihat daniel hanya memakan jelly berkenaan sambil meminum juicenya .

" Kang Daniel, eat some food. Not just your jelly . Jelly tu tak mengenyangkan pun " Ong menjeling kearahnya.

" But ini kegemaran saya, lagipun saya takde selera . " jawab daniel sambil menyuapkan lagi jellynya kedalam mulutnya .

" No, you need to eat something . Nanti perut tu masuk angin pulak " Ong memandangnya . Lalu dia cuba untuk mengambil satu sudu nasi dari pinggannya lalu menghala sudu tersebut kearah daniel .

" Sini, bukak mulut tu you spoiled kid " Ong cuba untuk menyuap daniel .

Daniel menghampirinya lalu memakan nasi yang disuapkan oleh ong . Kemudian dia tersenyum sinis memandang tepat kearah ong .

Tiba-tiba hatinya mula berdegup, mukanya terasa panas . Lalu memandang semula kearah makanannya . Dia terpaku seketika, terfikir kenapa dia berbuat demikian .

" Ohooo someone is flirting infront us " Tersenyum sinis lalu ketawa seketika .

Jaehwan memandang kearahnya " Feed me too ong ahh " jaehwan mendekati ong lalu sambil membuka mulutnya .

" Hyung ahh, stop teasing me " Ong mengigit bawah bibirnya .

" No you cant jaehwan, he can only feed me . " Daniel menjeling kearah jaehwan .

" Why not right ong " Jaehwan menjelirkan lidahnya kearah daniel sambil mendekati dirinya kearah ong .

" Yeah, yeah hyung " Ong menjawab lalu menyudu makanannya lalu menghala kearah jaehwan " Open up your mouth hyung " lalu menyuapkan makanan tersebut kedalam mulut jaehwan .

" Its really delicious when someone feed you " Jaehwan mengenyitkn sebelah matanya lalu kembali ke tempat duduknya .

Ong merasakan mukanya kembali terasa panas . Mukanya merah padam seketika .

Daniel hanya memandang mereka . Lalu dia cuba untuk bangun dari tempat duduknya .

" Excuse me a while , i need to go to toilet " Daniel jalan menuju ke arah tandas yang berdekatan .

' mehhh, aku baru suap sekali kau dah jeles daniel ahh . its just the begining my dear exboyfriends ' bisik hati kecil ong .

Daniel POV

Daniel membasahkan sedikit mukanya . Kini dia berada didalam tandas . Dia memandang dirinya kearah cermin .

*Sigh* Dia mengeluh seketika . Kenapa hatinya berdegup kencang ketika ong menyuapkan makanannya dan kenapa dia terasa seperti hatinya disiat-siat apabila ong menyuap juga kepada rakannya . Dia membasahkan lagi mukanya .

" Am i jealous ? Why i need to?" Daniel berleter bersendirian dihadapan cermin .

Daniel menutup semula paip air berkenaan . Lalu membetulkan sedikit rambutnya . Lalu dia memulakan langkahnya keluar daripada tandas berkenaan .

Kini dia telah kembali ke meja mereka semula . Namun ong sudah tiada disitu .

" Jisung, where ong ? " Daniel memandang kearah jisung yang leka bermain dengan telefonnya . " And where Jaehwan "

" Ouh , diorang pergi library ." Jisung tidak menoleh, setia memandang kearah telefonnya .

" Ouh i see " Jawab daniel ringkas . Lalu dia mula kembali ke tempat duduknya .

Fikirannya bercelaru, cuba untuk tidak mempedulikan yang ong dan jaehwan pergi ke perpustakaan bersama-sama . ' bersama-sama ' . Dia mengulangkan perkataan berkenaan berulang kali didalam fikirannya .

*Sigh* Dia mengeluh panjang .Yup hatinya tidak keruan bila ong bersama dengan lelaki lain . Dirinya seperti tidak dapat menerimanya . Why not he not be jealous? Dia juga telah pendam perasaannya terhadap ong , cuma dia tidak berani untuk meluahkan perasaannya sahaja, takut dirinya dipermain oleh rakan-rakannya . ( Bersambung )

Hi Guys ! Sorry for the late update . Today i really really really busy xD . Im too tired, working and study this whole week . Poor Me 😭 but nvm . I Like to write my story to you guys ! Stay Tuned For Next Chapter And Vote For My Story ! Thanks Guys !

Only You - Ongniel Series ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang