Chapter 25

213 12 0
                                    

ONG POV

Ong membuka bonet belakang kereta lalu memasukkan barangnya . Lalu menutupnya kembali .

Membuka pintu disebelah pemandu, lalu memakai tali pinggang keledar . Ong menoleh ingin berborak dengan rakannh, namun dia terkejut apabila bukan Jihoon yang berada disebelahnya, tapi Daniel . Tersenyum sendirian memandang kearahnya .

" The hell, Jihoon-ahh kenapa daniel yang pandu tapi bukan kau . Ni kan kereta kau ." Tanya Ong memandang kearah Jihoon yang berada dibelakangnya .

Jihoon yang dari tadi kusyuk bermain dengan telefonnya memandang kearah ong .

" Yaaa ong, aku tunggu kau and then Daniel ketuk cermin aku . So aku bukak lah, and then dia mintak sendiri dengan aku yang dia nak drive . So aku pun ye kan jelah, dah ada orang nak drive ." Jawab jihoon lalu sambung bermain dengan telefonnya .

Ong hanya mampu menjeling kearah kawannya, lalu menoleh semula kearah Daniel yang dari tadi tersenyum seorang diri .

" Yaaaa Daniel, jalan lah . Nak tunggu dunia kiamat dulu ke baru nak jalan ." Marah Ong, memandang menghadapnya .

Daniel tergelak, lalu mula memicit pipi Ong .

" So impatient already huh Onggie, can't wait sleep with me huh ." Jawab daniel sambil menaikkan keningnya .

Ong menepuk dahi daniel, dia tidak mahu menjawab pertanyaan tersebut .

Daniel hanya tergelak kecil, lalu mula menekan pedal minyak . Meninggalkan kawasan tersebut .

-

Selepas perjalanan yang panjang, mereka telah pun tiba di dorm mereka .

Ong membuka tali keledarnya lalu membuka pintu ditempat duduknya . Kemudian mula melangkah kearah bonet kereta berkenaan untuk mengambil barangnya .

Namun belum sempat dia ingin membuka bonet berkenaan, daniel menghalangnya . Memegang tangannya .

" Daniel ? What is it ? I want take my things ." Tanya Ong memandang kearah daniel .

" Nope, you can't. Biar saya yang bawak barang-barang ni . Besides that you are sick, so don't harm yourself again ." Jawab daniel serius.

Ong memandang daniel seketika, kemudian membiarkannya . Melangkah semula kearah tempat duduk penumpang untuk menjenguk Jihoon .

Namun jihoon tiada disitu, kini dia telah pun elok duduk ditempat duduk pemandu . Menunggu untuk balik semula ke dormnya yang berada tidak jauh dari situ .

Ong mengetuk cermin pintu berkenaan, meminta Jihoon untuk menurunkannya .

Jihoon menurunkan cerminnya, memandang kearah Ong .

" Thanks Jihoonie, dah tolong aku harini ." Jawab ong menepuk bahu rakannya .

" Well, takde apalah Ong. You're my friends, so apa salahnya aku tolong kan ? Btw esok kau masuk kelas kan, so nanti aku bagi sendiri kat cikgu document tadi . Kau takyah risau okay." Jawab jihoon .

" Thanks again . I owe you one ." Jawab Ong lalu ingin pergi meninggalkannya . Namun Jihoon menahan tangannya .

" Sebelum kau pergi Ong, esok kau belanja aku makan tengah hari and lunch sekali . Okay bye haha ." Jawab Jihoon lagi, menutup semula pintu cerminnya .

Ong hanya jeling tajam memandang kearah Jihoon . Lalu mula melangkah kearah Daniel yang sedang menunggunya di lobby dorm berkenaan .

" Lets go Daniel, sorry make you waited too long." Jawab Ong ingin menarik tangannya . Namun Daniel tidak berganjak .

Only You - Ongniel Series ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang