Chapter 4

428 29 6
                                    

Ong POV

3 Years Ago ( Ong Form 1, Daniel Form 2 )

" Here We Are " Bisik ong di dalam hatinya . Kini ong berada di hadapan sekolahnya , bersedia untuk memulakan hari pertamanya di sekolah berkenaan .

" Ermmmm Mana Kelas Aku Ni " Ong Berleter sendirian, Masih lagi mencari kelasnya . Sehingglah , " Ouh Rasanya Yang Ni " Ong Berkata sendirian, kini dia berada dihadapan kelas 1A . Dia memasuki kelas berkenaan dengan perlahan-lahan lalu melihat keadaan disekelilingnya. Hampir kesemua pelajar telah duduk ditempat masing-masing . Lalu matanya tertangkap satu tempat duduk kosong, dia mula melangkah dan meletakkan beg galasnya dibawah meja sambil menarik kerusinya . " Hai " Ong Ditegur oleh seorang pelajar yang agak tinggi dan comel orangnya . " Hai Too " Ong Balas dengan sedikit senyuman terukir di bibirnya . " I'm Ong Seong Wu, You Are ? " Tambah Ong, menanyakan soalan kepada pelajar yang tadi hanya tersenyum melihatnya . " Gong ? Hong ? " Jawab Pelajar tadi sambil ketawa sendirian . " Naa I'm joking , by the way nice to meet you ong . Im Jihoon, Park Jihoon " Sambil Tersenyum memperkenalkan dirinya . Mereka berdua mula menjadi rapat sejak dari pertemuan pertamanya di dalam kelas berkenaan .

Park Jihoon

Kini mereka berada di kantin sekolah, menikmati makanan mereka dengan penuh selera

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Kini mereka berada di kantin sekolah, menikmati makanan mereka dengan penuh selera. Namun pada masa yang sama keadaan menjadi riuh seketika . Pada ketika itu datang sekumpulan lelaki yang baru sahaja masuk ke kantin tersebut, ong menoleh untuk melihat keadaan di dalam kantin tersebut . Matanya terpaku apabila melihat kumpulan berkenaan , 3 orang pelajar sedang beratur untuk membeli makanan . Actually Ong kenal dngn tiga jejaka kacak itu , siapa tak kenal kan pasukan bola keranjang sekolah ? Mereka bertiga ialah Daniel, Jisung, dan Guanlin .

" Wehh Jihoon, Kau Kenal Kan Tiga Orang Mamat Tu "  Ong menanyakan soalan kepada Jihoon . " Ofcourse Kenal " balas jihoon yang masih menghirup minumannya . " Kau Perasan tak mamat yang rambut coklat perang tu " Ong Menunding jari ke arah Daniel . " Hah kenapa dengan dia " Jihoon memandang ke arah Ong . " Kau Tak Rasa Ke Dia Tu Extremely Handsome? Aku Rasa Macam Ade Something Yang Buat Aku Tertarik Ahh Dengan Dia " Jawab Ong sambil memakan roti sandwichnya . " Naaaa Aku Rasa Dia Biasa-Biasa Je But Yeah, Satu Sekolah Ni Cakap Benda Yang Sama, Tapi Aku Rasa Kau Jangan Nak Berangan lah Yea Dear Ong Seong Wu . Lelaki Macam Daniel Tu Confirm Dah Ada Buah Hati Dia Sendiri Bruhh " Jihoon menoleh semula melihat 3 orang daniel, jisung, guanlin yang kininya meraka sedang menuju ke arah meja kosong disebelah mereka berdua . " Oh My God Ong, They Wanna Sit Beside Us " Mata Jihoon terlopong seketika . " Jihoon ahhh, aku rasa baik kita cabut cepat sebelum diorang tegur kita " Balas Ong yang sudah selesai memakan roti sandwichnya. Ong tiba-tiba merasakan dirinya tidak keruan seketika . Namun ianya sudah terlambat . " Hai, Do You Mind Us Join You Guys ? " Guanlin Menanyakan soalan ke arah jihoon sambil menarik kerusi disebelah Jihoon . " Yeyeyeahhh why not ?" Jawab Jihoon Tergagap-gagap . Ong hanya mampu menunjukkan senyuman gementarnya apabila seorang lagi pelajar berkenaan menarik kerusi disebelahnya untuk duduk . " Damn Daniel Why You Sit Beside Me, Ade Je Kerusi Kat Sebelah Guanlin Tu ." Bisik Ong Di Dalam Hatinya . " You Don't Mind Right ? " Daniel Memandang ke arah Ong yang dari tadinya mendiamkan diri, dia tersenyum seketika menunjukkan kedua-dua biji " bunny toothnya" ke arah Ong . " Ouuhh .. Saya Tak Kesah Pun .. Silalah Makan .. Lagipun Kami Dah Selesai " Senyum Ong "Awkwardly" . Cuba Untuk Bangun Dan Mengangkat Sampah dan cawan minumannya untuk diletakkan di dalam besen yang disediakan . Jihoon juga turut bangun, mengangkat cawannya.  Bersedia untuk meninggalkan jejaka kacak yang duduk disebalah mereka . " Yeah, lagipun kitorang dah habis makan and nak singgah ke perpustakaan sekejap. " Balas Jihoon sambil memegang cawannya. " Ouh, Okey Then " Kata Guanlin, yang memandang ke arah jihoon . Jisung hanya mendiamkan diri, mula menjamah makanan didepannya. Daniel pula hanya tersenyum sambik menghirup minumannya. " Mind To Introduce Yourself to your senior ? " Balas Daniel secara tiba-tiba, memandang ke arah Ong dan Jihoon . " Ouh Sure Why Not , I'm Park Jihoon But You Guys Can Call Me Jihoon . And This Is My Bestfriends, Ong Seong Wu . But You Guys Can Call Him Ong "  Balas Jihoon Sambil Memperkenalkan dirinya dan juga ong . Ong Hanya Mampu Tersenyum Melihat Jejaka Kacak Berkenaan, namun matanya masih tertumpu ke arah daniel yang duduk disebelahnya . Namun dia tersentak apabila Daniel tiba-tiba menoleh kearahnya . Ong cuba untuk mengalihkan pandangannya kearah lain, tidak mahu dia tahu yang ong sedang memerhatikannya . " Ouh, You Are Ong " Daniel bertanya ke arah ong yang masih berdiri disebelahnya . Ong Menganggukkan kepalanya memberikan jawapannya . " Nice To Meet You Ong ! I'm Daniel . Kang Daniel " Daniel Menghulurkan Tangannya . " Yeah Semua Orang Kenal Daniel Right ? " Ong Juga Menghulurkan tangan nya untuk salam perkenalan . Namun mereka berdua dalam keadaan begitu hampir dua minit sehinggalah . " Ehemm, ong lets go . Kau nak berapa lama lagi salam tangan daniel tu hah " Tegur Jihoon tiba-tiba , tergelak melihat gelagat rakannya yang masih memegang tangan daniel. Ong tersentap, dia baru perasan yang mereka berdua masih berjabat tangan . Sambil menarik tangannya semula " Yeahh, i think we should Go Already " Ong balas dengan senyuman terukir di bibirnya . Memasukkan semula kerusinya . Mereka berdua pun meninggalkan 3 orang lelaki kacak tadi . Daniel hanya mampu memandang ke arah ong yang kini hilang dipandangannya .

Only You - Ongniel Series ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang