Chapter 10

280 16 1
                                    

Ong POV

Sinaran matahari mula menyinari seluruh pelusuk bilik . Ong mengeliat di atas katil lalu dia membuka sedikit matanya.

" Ahhhh, siapalah yg bukak langsir ni ! Ishh" Ong membebel sendirian. " Ahhhh kepala aku, pening." sambungnya sambil memicit kepalanya . Dia baru teringat yang semalam mereka ke kelab untuk minum . Namun dia tidak dapat mengingati apa-apa, dia cuba mengingati semula perkara terakhir yang diingatinya ialah semasa seorang perempuan sedang berbual dengan daniel lalu mencium pipinya . Itulah perkara yang last dia dapat ingat .

Ong merasakan sesuatu seperti darah dibibirnya . Dia menjilat bawah bibirnya perlahan-lahan .' Yup memang rasa darah, tapi kenapa ada darah dekat bibir aku ni' bisik ong didalam hatinya .

Ong kemudiannya perasan sesuatu yang janggal, dia mula memandang sekeliling bilik itu. " Where am i, and what the hell am i doing here " dia berkata seorang diri . Kemudian muncul seseorang sambil memegang dulang yang berisi roti dan segelas air susu segar yang baru keluar dari dapur .

" You are in my room ong " Jawab daniel sambil senyum memandang kearah ong .

" Yesterday i want to send you to yours but i can't found your keys, thats why i take you to my room" tambahnya lagi yang kemudiannya meletakkan dulang tersebut atas meja kecil disebelah katil.

Ong terdiam seketika sambil matanya memandang kearah daniel yang duduk disebelahnya. Matanya terbeliak besar apabila terperasan seperti bekas gigitan di sebelah telinganya .

" Erkk daniel, kenapa telinga tu ada kesan gigitan" ong menunjuk kearah telinga daniel .

" Ouuhhh this thing , its yours ong hahaaha" Daniel tergelak seketika " Yesterday when you at my back, suddenly you bite my ears . Its okey, tak sakit dah pun." jawabnya lagi sambil memandang kearah ong yang masih dalam keadaan serabai akibat daripada tidur tadi.

" Ouh im sorry, saya tak bermaksud nak gigit and im sorry sebab menyusahkan awak pulak sampai nak kene angkat saya ." Ong menundukkan kepalanya, tidak berani untuk memandang kearah daniel. Dia memang tidak mengingati apa-apa yang berlaku semalam. ' damn me siapa suruh minum banyak-banyak' bisiknya didalam hati .

" No worries ong, now i think you should get ready first. You smells alcohol." Daniel menutup kedua hidungnya, cuba untuk menyakat ong.

" Yea-yea i know la, where the bathroom daniel ?" ong mula bangun dari katilnya lalu mencapai kain tuala yang disediakan oleh daniel .

" Dekat sebelah sana, belah kanan." jawab daniel.

" Ouh okey and can i borrow this?" Ong menunjukkan sweater daniel yang dipegangnya. " Saya dah takde baju spare lah nak pakai ." Jawabnya lagi sambil memandang kearah daniel yang sedang membuka bungkusan jellynya .

" Yea boleh, pakailah ." Daniel mula menyuapkan satu persatu jelly kedalam mulutnya sambil tersenyum memandang kearah ong .

Ong pun mula memasuki kedalam tandas kemudian menyangkut pakaiannya ditempat yang sepatutnya.

Dia memandang dirinya didalam cermin, kemudian dia menyimbah sedikit air kemukanya.

" Apa dah jadi, aku tak ingat apa-apa ! What happen last night when we are together ? Is he sleep at my side or is he sleep at the couch ?" Ong memandang dirinya didalam cermin sambil menampar kedua pipinya " Omgod, pls kill me already . Aku dalam bilik daniel and tido kat atas katil daniel? Damn am i too lucky ." bebelnya sendirian didalam bilik air tersebut . " Aggrhh fck me already, i need to go from this room ." jawabnya lagi . Ong pun mula membersihkan dirinya .

Selepas siap membersihkan dirinya . Dia pun mencapai kain tualanya untuk mengeringkan dirinya. Selepas mengeringkan badannya, dia pun menyarung seluar yang dipakai semalam lalu mula mencapai baju yang dipinjam dari daniel . Ong menyarung perlahan-lahan sweater tersebut namun dia merasakan baju itu sedikit besar di bahagian bahu dan lengan juga agak besar . Namun baju tersebut kelihatan sesuai dengannya . Selepas puas dengan penampilannya, ong pun mula melangkah keluar dari bilik air tersebut .

Only You - Ongniel Series ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang