ONG POV
" Why daniel go so fast ? Is anything happen ?" Tanya taeyong kearah ong .
" Naaaaa, dia memang selalu macam tu . Entah kenapa, takpelah just let him go first . Sekarang ni makan bagi habis bihun ni ." Jawab ong sambil mula menyuap satu persatu bihun kedalam mulut taeyong .
Taeyong tergelak kecil sambil memperdekatkan kerusinya ke arah ong .
" Best pulak ada orang tolong suapkan ." Jawab taeyong sambil matanya memandang kearah ong .
Ong ketawa seketika lalu dia hanya mencubit pipi taeyong .
" Best memang best, jangan nak lebih-lebih pulak yea ." Jawab ong sambil tersenyum memandang kearah taeyong .
" Lah apa salahnya kan, we can be best friends right ong ?" Taeyong memandang tepat kearah mata ong .
Ong tersenyum . Dia berpuas hati kerana mempunyai ramai kawan . Sebelum ini dia hanya ada jihoon seorang sahaja . Kini sejak dia ingin mengubah dirinya, dia sudah kenal ramai orang and tidak lagi takut untuk berdepan dengan mereka . Ong yang dulu bukan ong yang sekarang .
" Yeah taeyong, you can be my beesssttfriennddss !" Jawab ong gembira sambil menciut pipi taeyong .
Taeyong mencebik bibirnya sambil mengusap pipinya yang tadi diciut oleh ong . " ouchh, its pain you know ong ."
Ong tergelak seketika melihat reaksi taeyong . Kemudian dia sambung menyuap makananan yang tinggal sedikit .
" Ermmm taeyong, can i ask you one favour ?" Tanya ong sambil memandang kearah taeyong yang sedang mengunyah makanannya .
" Yeah sure, anything for you ong." Jawab taeyong sambil mengelipkan sebelah matanya .
" Can you just acting like you are close to me ? Like couple things you know ." Jawab ong perlahan-lahan .
" Why suddenly ask that ? For what ong ?" Tanya taeyong memandang kearah ong .
" Ermmm its just... i want to make daniel jealous a bit .. its my plan actually to make him suffer a bit ." Jawab ong gagap memandang kearah pinggannya yang sudah pun kosong .
" Daniel ? Jealous ? Eeeiii ong .. don't tell me that you like him ." Sakat taeyong sambil merapatkan dirinya kearah ong .
" Kinda like that actually but ... he reject me you know .. maybe im a boy too or that time im ugly .." jawab ong sambil matanya mula memandang kearah taeyong .
" Ahhh i seeee, maknanya ni kisah bertahun lepas lah ni ? He reject you like that ?" Tanya taeyong .
" Ermm bukan, actually i just hear he said he doesnt like boys and if someone confess to him . He will totally reject it . He told that to his friends ."
" Ahhh but he just told to his friends like that, but how about him ? Ong tahu ke apa perasaan dia kat ong ? Maybe dia cakap macam tu cuma tak nak kawan-kawan dia ejek dia or something ? Semua yang jadi mesti ada sebab dia ong ." Jawab taeyong .
Ong membeku seketika, dia tidak terfikir tentang itu . Tapi dirinya masih tidak boleh terima apa yang diperkatakan oleh daniel . Seolah-olah daniel menolaknya mentah-mentah . Dia sedar dirinya ketika itu tidak lah sekacak mana and dia juga takut untuk berkomunikasi dengan sesiapa .
" Ermm i dont know taeyong, if he really doesnt like me ?" Tanya ong memandang kearah taeyong .
Taeyong menepuk perlahan dan mengusap rambut ong .
" It's doesn't matter if he really not like you . You can just be his friends right ? And suka tu tak kiralah lelaki or perempuan . Asalkan dia dan diri kita tu ikhlas, tak ada apa yang mustahil . Just be yourself ong . You must brave and strong . If he really reject you, come to me okay . I will be there if anything happen ." Jawab taeyong sambil tersenyum memandang kearah ong .
KAMU SEDANG MEMBACA
Only You - Ongniel Series ✔
Fanfiction> Ong Seongwu seorang pelajar dari universiti yang sama dengan lelaki idamannya yang dulu pernah menolak cintanya hanya kerana dia seorang lelaki . Dia masuk ke sekolah berkenaan hanya untuk mengintip lelaki pujaannya itu . Kang Daniel . Inspired by...