gdy myślisz zbyt schematycznie

19 2 3
                                    

Nie potrzebujemy tożsamości.

Istniejemy we własnych wyłącznie wizjach. Mamy krótkotrwałą pamięć. Niszczy nas cywilizacja. Posiadamy bardzo popularne i złudne poczucie kontroli.

Oto my. Władcy wszechświata. Widzieliście kiedyś ziarnko piasku, które się chełpi, że ma władzę nad innymi ziarnkami i nad całym morzem? To tylko jedna z wizji, jakie możesz sobie wybrać.
Nie żebym nienawidziła rasy ludzkiej czy coś, luz Kochani. Lubię tylko grzebać w tym, co nam się niezbyt udało i co składnia nas do zagłady. Najwyższy czas.

Wiedzieliście, że imiona są nam niepotrzebne, bo to tylko kombinacje cyfr? Ja też nie, bo właśnie to wymyśliłam.

Jak plastyczne są zachowania ludzkie. Jak nie jest się do konkretnego siebie tak bardzo przywiązanym, to łatwo można mieszać w otoczeniu i mieć z tego miejsca łatwe pole do obserwacji. Ale ja tego innym nie robię. Skłonna jestem raczej do krzywdzenia siebie niż innych. W końcu wszystko sprowadza się do nas. Nie wszystko musi być czarno białe, złe albo dobre. To uproszczenia. Często zapominamy i nie potrafimy pamiętać, a o słowach rzucanych na wiatr już nie wspomnę. Głupie utarte frazesy, które żadnej wartości nie mają, a mogłyby mieć duże znaczenie.

Wolimy się oszukiwać i żyć w światach, w których nie istniejemy naprawdę. Ludzie sobie robią krzywdę nawzajem. Widzę to po sposobie swojego myślenia. To, czego mnie nauczono. Te porównania i skojarzenia przychodzą zbyt łatwo, zbyt są oczywiste, zbyt proste, narzucone. (Dlatego nie mogę pewnie ostatnio pisać.)

Gdy byłam w podstawówce moim marzeniem było, aby po prostu siedzieć o czwartej nad ranem i słychać muzyki. Nie ma czwartej, ale słucham muzyki, jest ciemno, chłodno i pada deszcz. Dla mnie tak życie mogłoby wyglądać częściej.

centrum śmieciaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz