07:00
Jag vaknar upp av att jag hör hur väckarklockan tjuter in i mitt huvud på högsta volym. Värsta känslan någonsin att behöva ta sig upp. Jag reser mig upp och går mot garderoben, tar ut en grå adidas t-shirt och ett par blåa slitna boyfriend jeans. Jag studerar mig själv i spegeln när jag tagit på mig, jag har långt rakt brunt hår, är 170 cm lång och har ett par blåa ögon. Jag kollar in min outfit och den ser bra ut så jag går ner och äter frukost sedan sätter jag och sminkar mig. När det är 10 min kvar tills bussen går, går jag ner för trappan och ut i hallen, tar på mig mina adidas superstars och tar med mig en svart jeansjacka i min väska. Jag går ut och låser dörren eftersom att min mamma och pappa redan åkt till jobbet och min storebror inte är hemma. Jag går mot bussen som ska ta mig till mitt gymnasie där jag gått i nästan 2 år. Det är slutet av maj här går jag på morgonen till min buss som går om 5 minuter så det är lagom med tid.09:00
Jag kommer fram till skolan och går innanför portarna och när jag ser mitt skåp ser jag också mina två bästa vänner stående vid det väntandes. Mina två bästa vänner heter Alva och Elvira dem är helt olika varandra, Alva är blond och har stora blåa ögon. Hon har vågigt hår men hon brukar platta det, hon är ungefär lika lång som mig och är skitsnygg. Allt med henne är snyggt, hennes kropp, hennes klädstil, hennes utseende, hon är ingen man vill jämföras med. Elvira har långt brunt hår som också är rakt, bruna ögon och är rättså kort, hon har en gullig liten glugg mellan framtänderna och får fräknar på sommaren. Hon har kurvor därför gillar alla killarna henne, hon har stora bröst och stor rumpa. Hon är också skitsnygg, hon och jag har lite samma klädstil ibland fast hon kan också ha på sig lite mer visande kläder och finare som inte jag har. Min stil består mest av Basic jeans med eller utan hål och Hofors eller t-shirts med tryck."vendela" ropar Alva när jag är några meter ifrån dem, jag ler tillbaka och kramar om dem. "Vad har vi först?" Frågar jag och öppnar mitt skåp. "matte" svarar dem. Jag tar ut min matte Map och vi beger oss Mot salen.
Dagen går och vi slutar snart bara en lektion kvar, det är fredag idag så man ser ju fram emot helgen.13:45
Vi sitter på en bänk utanför salen där vår sista lektion för dagen ska ta rum, so.
"Hallå ni vet vi ska ju träffa några ikväll" säger Elvira och vänder sig mot oss, vi kollar på henne men blicken att hon ska fortsätta. "asså det kommer ju vara många där oså men Ludwig och hans kompisar kommer också vara där"
Jag och Alva kollar på varandra som frågetecken. "hallå seriöst, jag har ju snackat om honom, vi är ju typ på g" säger hon och då går det upp för oss. "Juste fan, vad kul" får jag ur mig.
Vi sitter inte där länge utan efter några minuter så strömmar resten av klassen in i korridoren och står lite överallt för att vänta på att läraren ska komma.
Några killar ställer sig vid oss och börjar småprata
"ska ni träffa alla ikväll eller?" Säger Hugo, en av killarna som står där. Vi alla kollar upp mot dem från där vi sitter och Elvira svarar snabbt "ja, ska ni dit också eller?"
"ja ja såklart" svarar han tillbaks.
Det är inte så att vi inte är kompisar eller så utan väldigt bra faktiskt, jag och Hugo har känt varandra rättså länge. Dem andra som står där är en kille som heter Hampus och Wille, jag känner dem också men inte lika bra. Det är en lite dryg stämning över Elvira och Hampus för dem har varit tillsammans.
Läraren anländer och vi går in i klassrummet, Alva och Elvira går in före mig så dem sätter sig tillsammans och då sätter jag mig vid Hugo.
"Hej" säger jag och sätter min mapp på platsen bredvid Hugo där Wille precis tänkt sätta sig. Jag kollar upp mot honom och ler ett litet drygt leende som visar att jag hann före. Lektionen går och innan man vet ordet av så slutar vi. Jag och Hugo tar sällskap till mitt skåp sedan kramas vi och säger hejdå. Jag ställer in min mapp i skåpet och tar ut min svarta väska. Jag vänder mig om, smäller igen skåpet och vänder mig åt Alvas håll väntandes på att hon ska bli klar. Vi har våra skåp nästan precis bredvid varandra men Elvira har sitt lite längre bort.
"Är du klar" säger jag samtidigt som hon tar ut sin väska ur skåpet. "Ja, ska vi gå"
Jag bara nickar till svar. Vi stannar till vid Elvira, hon tar sin väska och vi går ut ur skolan påväg hem mot Alva för hon bor närmast och har störst hus och rum. Hennes ända syskon bor inte hemma längre så hon har en hel övervåning själv. Hennes rum är jätte stort och har en dörr som leder in till hennes Walk in closet. Det finns 3 rum på övervåningen och i det tredje rummet finns en stor soffa och massa filtar, kuddar och täcken, sedan finns det en stor tv uppsatt på väggen och ett bord i mitten.15:05
Vi anländer till Alvas hus där ingen är hemma och inte kommer vara förens sent på kvällen, båda hennes föräldrar är och jobbar. Vi tar av oss ytterkläderna och går sedan in i köket där vi gör några mackor att äta. Vi ska träffa alla typ vid 20:00 så vi har några timmar på oss så vi bestämmer att bara chilla och kolla på serie. Vi sätter oss i soffan på övervåningen och tittar på teen wolf.18:15
Vi går in mot Alvas rum och sätter oss på varsitt ställe vid en spegel. Alva sätter sig på en stol vid hennes fönster för att få ljus sedan har hon en sminkspegel med sig på fönsterbrädan. Elvira sätter sig vid Alvas sminkbord och sminkar sig i spegeln där medans jag sätter mig i skräddare på golvet framför Alvas stora spegel som är från taket till golvet men den är inte över hela väggen utan bara en del. Vi sätter oss och sminkar oss i ca 45 min så vi är klara vid 19:00, om ca 30 min behöver vi bege oss mot bussen. Jag borstar håret, plattar lite där jag fått märken från min tofs som jag satte upp, jag går sedan och plockar ut en ljusrosa adidas T-shirt och ett par svarta jeans ur min väska som jag sedan sätter på mig, jag tar också ut min svarta jeansjacka. Vi skulle bara chillar med en massa människor vid en skatepark, kanske röka och dricka.
YOU ARE READING
Hjärtslag | Dante Lindhe
FanfictionEn tjej som heter Vendela och en kille som heter Dante. En fanfiction om Dante Lindhe, dem är inte hov1 än i denna fanfiction :) Högsta: #1 fanfiction #1 Dantelindhe #1 äventyr #1 axeljiggy #1 Hov1 #1 novell