Del 24

793 16 0
                                    

Veckan går och nu är det fredag, vi har inte alla hängt någon mer gång under veckan. Jag har inte träffat Dante, bara pratat på telefon så jag har inte berättat om Max och som det ser ut har han inte berättat. Idag har jag tänkt att berätta dock för jag ska träffa honom efter skolan. Idag firar vi att vi klarat första veckan av skolan för oss tjejer i alla fall, killarna har klarat 2. Jag ska först träffa Dante och vi ska äta någonstans sedan ska jag åka till Alva och joina Alva och Elvira och vi ska göra oss iordning för att gå på fest.

Just nu sitter jag i klassrummet av min sista lektion för dagen med blicken ut ur fönstret tänkandes. Det är bara några minuter kvar tills jag slutar så jag sitter och väntar ut dem. Mina tankar slukar mig och innan jag vet ordet av det så är klassen slut för dagen och alla går ut ur klassrummet. Jag skyndar mig ut ur byggnaden och bort mot busshållplatsen med tjejerna hack i häl. Jag ställer mig på busshållplatsen, kollar på skylten när bussen kommer, 5 min står det och bakom mig kommer Alva och Elvira. Dem ska åka direkt hem till Alva men först ska dem stanna på Ica och köpa lite snacks, vi alla skrev ihop en lista, inte direkt så mycket men vi ville ändå få rätt saker så vi gjorde en lista. Deras buss kommer först bara efter högst 2 minuter och sedan väntar jag i ytterligare 3 minuter innan jag hoppar på bussen. Den tar mig ett antal busshållplatser innan jag hoppar av den och kollar fram och tillbaka åt sidorna på busshållplatsen i försök om att se Dante. På sidan står han och pratar med någon så jag går upp till dem och ser att det är Max han pratar med.
"Heej" säger jag och ställer mig bredvid dem.
"Hej"
"Hej" säger båda samtidigt. Dante kramar mig.
"Oj nu kommer min buss, ses senare" säger Max och jag ler åt honom hejdå och vinkar lite svagt.
Jag och Dante går sedan och sätter oss och äter, när vi fått våran mat och suttit oss ner vid ett bord och börjat äta så kan jag inte sluta tänka på det. Jag måste säga det innan jag exploderar tänker jag och tillslut kommer orden ut ur min mun.
"Duvet Max, det är typ mitt ex" säger jag och han kollar upp på mig och får det största flinet någonsin.
"Jag vet" säger han och jag bara tappar hakan, min mun står öppen i chock medans han äter och skrattar åt mig.
"Va hur? " Säger jag och blir nästan lite arg att han inte sagt något, tänk och Max har berättat.
"Det klickade liksom för mig efter första dagen när jag kom hem, varför du kollade så på honom och blev helt förstelnad typ. Jag vet ju att ditt ex heter Max och att han ser ut så typ" säger han och jag inser att min mun fortfarande är öppen så jag stänger den.
"Varför sa du inget?" Säger jag i frustration
"Jag ville ge dig en chans och berätta, eller jag ville se om eller när du skulle berätta också" säger han och jag vet inte vad jag känner nu. Jag ler samtidigt som jag blir frustrerad.

17:12
Jag knackar på Alvas dörr och inom några få sekunder öppnas dörren och jag möts av Alva som flyttar på sig och låter mig komma in. Elvira står lite längre bort med en chips påse i handen.
"Han visste redan" är det första jag säger när jag kommer innanför dörröppningen.
"Jag menar hur kunde han inte säga något, jag hade ju värsta ångesten över det här"
Dem svarar inte utan jag ser i hörnet av mitt öga att dem byter blickar och flin.
Jag tar av mig mina ytterkläder och tar och sätter upp mitt hår i en tofs som jag har på armen.
"Äsch, jag orkar inte tänka på det" säger jag och hoppar in emellan dem på soffan och tar en filt över mig. Jag tar popcorn skålen som ligger på bordet och har den i mitt knä för att kunna äta smidigare.
Vi ser på film efter film och snart börjar tiden närma sig så vi beger oss upp på Alvas rum. Jag tar min väska med mig och tar upp sminkväskan jag tagit med mig sedan positionerar vi ut oss i Alvas rum och börjar sminka oss. Tiden går, min outfit har jag redan på mig för den orkar jag inte byta och outfiten jag haft på mig idag funkar också för fest. Alva där emot byter typ hundra gånger, hon slänger kläder över allt, på golvet, sängen, några kom till och med på mig. Tillslut hittar hon något hon vill ha på sig så vi lämnar då huset och går till busshållplatsen. Min väska lämnar jag hos Alva för det är det smidigaste, men det betydde också att jag måste sova där ikväll för jag behöver sakerna där i. Vi går till busshållplatsen, klockan börjar närma sig 23:00 och efter en kvart eller mer så kommer vi fram till adressen vi fått till festen. Musiken är högljudd och huset är stort med en stor trädgård. Det finns en studsmatta som folk hoppar på med öl i handen och en jacuzzi där folk badar nakna, jag vill inte veta vad som hänt i där. Vi går upp för stenplattorna som leder till ingången och kliver upp för trapporna och sedan öppnar vi dörren och möts av många ungdomar. Det är många som hånglar i hallen, folk som springer upp för trapporna eller utomhus fö att de behöver spy. Vi tar av oss våra skor mitt i kaoset, vi kommer nog inte hitta våra skor sen är det ända jag kan tänka när jag kollar ner på alla skor. Jag hör någon skrika mitt namn så jag följer det.

Hjärtslag | Dante LindheWhere stories live. Discover now