10:20
Jag vaknar upp av fåglar som kvittrar högt utanför fönstret, ljus har kommittén i rummet genom persiennerna. Jag blinkar några gånger för att se klart och jag kollar runt i rummet, det är inte mitt rum. Jag vänder kroppen och ser Dante liggandes bredvid mig, han ser så fridfull ut. Jag samlar ihop mitt hår med händerna och drar upp det över huvudet och sedan lägger jag mig mer bekvämt i sängen och högre upp. Jag lägger mig i ögonhöjd med Dante, han är vänd mot mig och jag är vänd mot honom. Jag säger ingenting bara kollar på honom eller jag kanske stirrar, jag drar försiktigt med fingret vid hans kind lite och ser att han reagerar. Hans ögonlock flickar och han rör munnen lite, gör rör fortfarande hans kind och med hans hand kliar han där jag rört honom. Han tar några djupa andetag innan han långsamt öppnar sina ögon och möter mina. Det formas ett leende på hans läppar och jag formar ett också.
"Godmorgon" säger jag men han säger inget tillbaka. Hans leende blir större på läpparna och han rullar sig över mig och kysser mig, vi ligger där i hans säng och rullar runt. Tillslut stannar vi och han hopar upp ur sängen och drar på sig ett par mjukisbyxor och sedan går han ut ur rummet. Innan han lämnar helt ser jag att han sticker in sitt huvud i rummet och ler stort och sedan försvinner han. Jag dunsar ner i sängen med mitt huvud och armarna liggandes åt båda sidorna och jag kollar rakt upp i taket ett tag.
Jag hör att han håller på med något så jag går upp ur sängen och tar på mig en av hans stora t-shirtar och lämnar rummet. Jag kollar runt mig och lyssnar vart det kommer ifrån, jag kommer till upplysningen att han är i köket så jag går in där. Jag ser honom gräva i skåpen efter saker och när han hör mina fotsteg komma in kollar han bak på mig.
"Vad vill du ha för frukost?" Säger han med ett leende.
"Någon macka kanske?" Säger jag och han går över till en brödlimpa han tagit fram och tar fram två skivor och ger dem till mig. Han tar fram pålägg och smör och sedan gör jag mina mackor. Han tar fram oboy ur ett skåp och häller upp till oss båda och sedan sätter vi oss ner vid köksbordet. Vi pratar om serier och filmer och om bra låtar som jag kan lägga till i min Spotify lista och en massa annat skit.
Jag går in på min mobil och går in på Snapchat för att snapa lite. Jag öppnar en snap från Alva där hon skrivit "är du hos Dante eller?". Vi var nämligen hemma hos Valter igår allihopa men sedan kunde jag knappt hålla ögonen öppna för jag gått upp tidigt den morgonen till skolan, det var fredag. Jag och Dante stack då hem till honom för att sova, det är både mysigare och närmare än mitt hus.
Jag skickar en bild på Dante som sitter mitt emot mig och skriver "ja" sedan fortsätter jag och snapa.
Jag och Dante har konversation samtidigt som vi båda är inne på sociala medier. När jag snapat igenom halva mitt fred går jag in på "lägg till vänner" där man kan se vilka som lagt till en. Det står att 24 nya människor har lagt till mig men det är ingen jag känner så hur fan har dem hittat min snap. Jag har inte lagt ut min snap på Instagram eller nåt eller inte längre i alla fall, den brukade stå där men när jag började dejta Dante så la för många människor till mig så jag tog bort det. Jag har inte varit inne på snap och snapat på riktigt på skit länge, jag har bara gått in för att skicka en tråkig dagar bild till dem jag har dagar med.
Jag kollar igenom apparna jag har, det är många, jag har en mapp med sociala medier. Jag har bland annat Instagram, Spotify, Facebook och youtube där och sedan har jag en massa redigerings appar och sedan har jag övrigt och några spel. Jag har en massa övriga appar och så glömde jag, jag har ju ekonomi appar, sånt som har med pengar att göra.
Jag kollar på övrigt apparna och ser att jag har appen "SF BIO" så jag går in på den för att se vilka filmer som går. Jag ser att den nya mamma Mia filmen går och en ny mission impossible film har kommit ut. Action är verkligen min grej och jag berättar för Dante om den nya och han säger "den har jag glömt bort" säger han och sedan slutar det med att vi bokar biljetter till lagt se den idag. Vi bokar den 18:00 så resten av dagen så går vi ut på stan. Jag gör mig iordning med et jag har hos Dante, vilket är mina kläder och en hårborste. Jag borstar ut håret och sedan sätter jag på gårdagens kläder, vilket är ett par blåa levis jeans och en vit Basic tajt tröja och sedan en svart jeans jacka. Dante har på sig en röd hoodie och ett par håliga ljusblåa jeans, han ser riktigt snygg ut. Vi går ut och åker in till stan, det är nu eftermiddag och vi går och äter, vi äter på något ställe jag inte riktigt vet namnet på men gott är det. Det blir nästan lite som en dejt-dag med middag och bio. När vi ätit upp drar vi oss sakta på bion, det är säkert en 30 minuters promenad och bion startar om 1 timme så vi går promenaden sakta. Vi kommer fram till biografen med 10 minuter kvar tills bion börjar så vi går till snacksen.
Jag tar en stor popcorn som vi ska dela på och sedan en stor dricka fylld med Coca cola zero, vi betalar och sedan går vi in på vår bio. Det är reklam i ett tag innan filmen börjar, den är lång, nästan 2,5 timme, efteråt bestämmer vi oss att möta upp Ludwig, Valter, Alva och Elvira eftersom dem frågat vilka som vill hänga och just nu är vi lediga.
YOU ARE READING
Hjärtslag | Dante Lindhe
FanfictionEn tjej som heter Vendela och en kille som heter Dante. En fanfiction om Dante Lindhe, dem är inte hov1 än i denna fanfiction :) Högsta: #1 fanfiction #1 Dantelindhe #1 äventyr #1 axeljiggy #1 Hov1 #1 novell