Jag vaknar upp på lördagen av att mamma kommer in i rummet och ska ta sin laddare som jag lånat kvällen innan eftersom jag ej hittat min. Jag går upp, äter frukost med familjen, typ första gången på hela lovet alla har varit hemma samtidigt. Jag går sedan upp och tar på mig dagens outfit som blir ett par mörka levis shorts och en vit vans t-shirt. Jag tar sedan på ett svart skärp och sätter i ett par örongängen som är ett par silverfärgade ringar.
Jag går ut ur mitt rum och in i badrummet och där sätter jag i min plattång. Medans jag väntar på att den ska bli varm går jag in på min mobil. Jag, Ludwig, Dante, Noel, Valter, Axel, Elvira och Alva har skapat en sms grupp eller rättare sagt, Ludwig har skapat en sms grupp. Jag ser att många har skrivit i gruppen så jag går in och kollar.Ludwig;)
Vi möts typ vid 21:30 vid sjön. Alla kan elr?Elvira❤️❤️
Ja jag kommer iafVALTER J🙃
Jaja som du tjatarNoel?¿?
Ja och Dante kommerAxEl:<(
Ja kommerJag
Jag kommer men kanske lite senare med Alva, så hon kommer ju också dåJag går in på snapchat och tar en bild och skriver "när kommer du va klar med fotbolls grejen?" Och skickar till Alva. Hon har en träff typ med laget för att dem vann en cup eller nåt. Det går inte lång tid innan hon öppnar och jag får ett svar tillbaks "typ 21:30 men måste ju sminka mig o sånt så kom till mig 22:00, får snabb-sminka mig"
Jag skickar bara et helt vanligt "ok" tillbaka sedan kollar jag om plattången är klar och det är den. Jag drar ut min tofs som har gjort så det blivit märken i håret efter den, det har typ böjt sig, det är därför jag plattar det. Jag plattar mitt hår sedan går jag in i mitt rum och sätter mig och sminkar mig. Klockan är bara 13:20 så jag gör inte jätte mycket smink för sedan ikväll kommer jag sminka om mig i alla fall. Vid 14:00 kommer min släkt och då ska vi ut och äta på stan och sedan spela minigolf , inprincip ha släktträff. Jag blir klar samtidigt som jag hör dörrklockan slå nere i hallen och dörren öppnas och massa röster hörs. Jag tar på mig ett par korta vita strumpor innan jag går ner och hälsar på alla sedan beger vi oss mot restaurangen.Tiden går och vi har hunnit äta på ca 2 timmar och begett oss till minigolfen och spelat där i 45 minuter. Det var många banor att gå igenom och många människor men dock så delade vi upp oss så jag fick sköta 'barnen'. Jag har en kusin som är i min ålder så det blir hon jag hänger med, vi klickar fett bra så hon är en av mina närmre vänner men hon bor inte så nära så vi träffas inte ofta. Hon heter Hedvig och bor i Göteborg med sin familj och en del av släkten. Sedan hann vi också med att ta varsin kulglass som vi tog en promenad till för att köpa. Den var lång och den åt dem sakta och njöt något sjukt dem gamla. Tiden gick och dem pratade på, det fanns aldrig inget att prata om. Det fanns ett band som spelade ute som vi stannade och lyssnade på, inte för att jag ville direkt och vi gick och kollade runt i stan på allt och sedan blev klockan 20:30 och då bestämde vi oss för att åka hem, mest för jag behövde göra mig iordning för kvällen. Mitt smink hade säkert åkt av det mesta och plattningen inte hållit så jag behövde komma hem. Släkten åkte hem till sina hem och inte till oss men vi gjorde det. Jag gjorde mig iordning, sminka mig och platta om håret. Jag tog på mig en vit champion hoodie som jag behövde eftersom solen gått ner så det blivit lite kyligare. Jag kollade klockan och såg att jag fått ett sms från Alva:
Alvaa💞
Kommer va klar om 10 min, när kommer du?Jag
Går nu så är där snartJag går ut i hallen och tar på mig mina fila sneakers och går ut och mot Alva.
21:54
Jag plingar på dörrklockan och inom sekunder öppnar Alva upp dörren med skor på allt. Vi får sedan mot bussen som efter 15 min har tagit oss till en sjö. Det är en sjö med brygga som är stor och lång med hopptorn, det finns grillplats och en liten strand men mest gräsmattan. Det är mycket människor här ändå. Vi går över parkeringen och mot gräsmattan, våra blickar letar efter människorna vi skulle träffa och vi hittar dem så vi beger oss mot dem. Jag säger hej till människorna men ser att Dante är ute på bryggan så beger mig ditåt. Jag ut på bryggan där jag ser Dante och Valter sitta och när dem får syn på mig så ler Valter mot mig och ställer sig upp och går för att ge oss privacy. Jag sätter mig ner vid Dante och kollar ut över sjön. Det är inga människor särkilt nära oss men man kan fortfarande höra det distanserade ljudet skrik, musik och prat.
"Hej" säger jag och kollar på honom, han kollar tillbaka på mig. "Hej" , "ähm du förlåt för i torsdag, när mina föräldrar kom."
"Varför ber du om ursäkt?" Frågar han och kollar upp på mig. "För det jag sa, om att vi bara va kompisar" säger jag och det blir tyst och jag känner hur jag ångrar att jag sagt något. "Eller asså jag vet inte, vi kanske bara är kompisar" säger jag och kollar ner på mina händer. "Jag vill inte bara vara kompisar" säger han. "Inte jag heller igentligen" säger jag och vi kollar upp på varandra sedan kysser han mig. "Jag vill att du och jag ska va tillsammans" säger han och jag kan inte hjälpa att bilda ett stort leende på mina läppar. "Det vill ja också" säger jag och drar han mot mig så våra läppar kraschar in i varandras. Vi sitter där en stund för oss själva och ser hur himlen blir mörkare och mörkare.
Jag känner hur törstig jag blir och ställer mig upp, Dante kollar upp på mig och jag räcker fram handen som visar att vi ska gå upp till dom andra. Han ställer sig upp och vi går uppåt mot folket.En del står och spelar volleyboll på sand volleybollplanen och andra sitter vid bänkar och super sig fulla. Folk grillar på grillplatsen och andra spelar kubb eller dribblar med en fotboll. Ett killgäng sitter på bryggan och sjunger och andra står och dansar till musiken. Elvira, Ludwig, Valter och Noel sätter upp ett spel av kubb med drickor i handen. Jag tar Dante mot drickorna och tar upp en cider och han tar en öl sedan går vi bort mot kubbspelarna och deltar i kubbet. Det blir jag, Noel och Ludwig vs Dante, Elvira och Valter. Vi kör och det slutar med att mitt lag vinner. Efter lite skrytande och runt springandes för att vi vann så fortsätter vi och tar nya drickor och sätter oss istället vid bänkarna emot varandra och spelar kort. Kvällen går och går och roligt är det fan imej. Festen avslutas på morgonen efteråt och alla satt och kolla på soluppgången tillsammans och jag är riktigt lycklig.
YOU ARE READING
Hjärtslag | Dante Lindhe
FanfictionEn tjej som heter Vendela och en kille som heter Dante. En fanfiction om Dante Lindhe, dem är inte hov1 än i denna fanfiction :) Högsta: #1 fanfiction #1 Dantelindhe #1 äventyr #1 axeljiggy #1 Hov1 #1 novell