Det är en tisdag några veckor efter jag och Dante officiellt blev tillsammans och allt har varit helt perfekt. Vi har spenderat mycket tid tillsammans, träffat varandra varje dag vid någon tidpunkt och olika längd. Allt ifrån att stöta på varandra på stan när vi varit i olika umgängen och pratat i några minuter och fått våra umgängen att då lära känna varandra. Vi har spenderat hela dagar tillsammans där vi antingen gått ut och gjort roliga saker eller stannat hemma och kollat på en ny serie och ätit skräpmat. Vi har också hängt med vårat största och roligaste och gemensamma umgänge som består av Valter, Ludwig, Noel, Axel, Elvira, Alva och jag o Dante. Vi hänger inte så jätte ofta alla samtidigt då det oftast inte är alla som kan. Det känns också som att våran "grupp" ofta får lite nya tillskott som blir introducerade. Elvira presenterar nya killar och Valter och Ludwig presenterar människor dem har lärt känna också.Nyligen så presenterade Ludwig oss till en "ny" tjej som heter Tea. Jag, Alva och Elvira visste redan vem hon var dock, en medellång blondin med blåa ögon. Hon har hår lite över axlarna och en väldigt snygg stil, lite som Alva. Hon har på sig blusar, jeansjackor, kjolar och typ bara slip-ons till skor. Hon är faktiskt väldigt snygg men det vill jag inte erkänna, hon har alltid lite varit "bitchen" i skolan. Jag har haft gemensamma vänner med henne som antigen hatar henne eller älskar henne så jag har aldrig riktigt vetat hur man ska tolka henne. Hon har varit den som får det hon vill ha i allt. Hon får killarna hon vill ha och bryr sig inget om någons känslor säger dem som hatar henne. Dem som älskar henne har aldrig riktigt sagt varför för om man ska vara ärlig " vem fan bryr sig?".
Hon blev en "del av vårat gäng" för nästan en vecka sedan och har hängt med sedan dess, fast hon är inte del av våran sms-grupp eller snapchat-grupp. Jag har inte riktigt haft något problem med att hon hänger med oss men det känns lite som att hon låtsas som att jag inte finns, hon bryr sig inte så mycket direkt. Hon har dock blivit på Alvas good-side men inte min och Elviras. Det blir lite som att jag och Elvira sitter och snackar lite skit om henne och hon försvarar henne och fattar inte alls vad vi menar. Alva har blivit blindas av hennes kärlek till Tea känns det lite som. Det ända som Alva sagt som är lite underligt om Tea är att hon har sagt att hon tycker att "Dante är snygg" och att hon typ är "intresserad". Tea har alltså använt dem orden och sagt till Alva, min bästavän om min pojkvän???
22:55
Det är en sommarkväll vilket betyder att det är fest.
Jag och Elvira gjorde oss iordning tillsammans hos henne utan Alva för hon skulle tydligen göra sig iordning med Tea. Det var ju kul att veta att man officiellt blivit lämnad för "Tea" men till Alvas försvar sa hon att Tea fråga om dem skulle göra sig iordning tillsammans och hon kunde inte säga nej.Jag och Elvira tog en lång resa från henne till dethär huset mitt ute i ingen stans. Huset är stort och har en pool och bubbelpool men det ligger vem vet vart. Omringat av skog och ingen som bor ens nära. Det är ett hus fyllt med människor mitt ute i skogen. Jag och Elvira tog bussen dit och fick sedan gå på en väg i en kvart för att komma till detta huset.
Nu står vi här påväg in i huset som säkert luktar bara en massa svett och alkohol. Vi vet att alla redan är där för dem har frågat många gånger vart vi är och när vi kommer.Jag och Elvira öppnar dörren till huset och möts och lukten av svett och alkohol, det är folk överallt. I hallen ligger en massa skor och utspritt över vardagsrummet är en massa dansande människor. Musiken är skit hög och runt springer blöta människor som antigen blivit dränkta i alkohol som spills eller hoppat i poolen. Jag och Elvira tar av våra skor och går in i folkmassan med hopp om att hitta drickan. När vi kommer in och ser människorna på nära håll känner jag igen många av dem men inte alla, vi kommer tillslut fram till drickorna och jag väljer en cider och samma gör Elvira.
Jag känner hur Elvira drar i mig mot trapporna och upp till övervåningen, det är mycket mindre människor här, bara några stängda dörrar som man vet vad som händer bakom. Vi går in till ett stort rum som har en toalett som inte är upptagen, vi stänger sedan dörren till rummet och sedan går Elvira in i toaletten men lämnar dörren öppen. Jag kollar runt lite i rummet, vad som finns i och ser en balkongdörr som leder till en balkong som är över baksidan där poolen är. Jag pratar med Elvira samtidigt som jag går och öppnar balkongdörren och kliver ut på balkongen och idén sekunden hör jag hur det spolas och sedan när jag precis nått räcket så joinas jag av Elvira som ställer sig bredvid. Jag kollar ner över baksidan och människor som är överallt, musiken är hög, folk står nästan nakna och dansar, en del är i poolen helt nakna och man kan se hur vissa har sex i poolen. Jag ser ur Noel står och dansar med en tjej på gräset, Valter och axel hoppar i poolen och sedan ser jag Dante som står och dansar men inte själv utan med Tea. Jag känner hur Elviras ögon börjar brinna i min nacke så jag fattar att hon har sett det jag sett. Dante står och dansar med Tea, nära riktigt nära eller så känner iaf jag.
Jag kollar bort och in i Elviras ögon i ett ögonblick och ser hur hon fattar hur jag känner sedan drar jag mig snabbt bort från balkongen, ut ur rummet och ner för trappan. Jag trycker mig igenom människorna i vardagsrummet och ut på baksidan, där står jag och kollar rakt på dem där dem dansar och ser ur Dante vänder blicken och möter mina ögon och jag ser hur paniken byggs.
ESTÁS LEYENDO
Hjärtslag | Dante Lindhe
FanficEn tjej som heter Vendela och en kille som heter Dante. En fanfiction om Dante Lindhe, dem är inte hov1 än i denna fanfiction :) Högsta: #1 fanfiction #1 Dantelindhe #1 äventyr #1 axeljiggy #1 Hov1 #1 novell