Vi står nu i hallen i en stel tystnad som lagt sig över oss. Jag står lutad mot dörren och håller fortfarande i handtaget. Han står framför mig men ingen av oss kollar på varandra, jag tar ett djupt andetag och går förbi honom och ställer mig vid ingången till köket. Jag kollar på honom och drar upp mungiporna lite och nickar åt honom att komma med mig i ni köket. Han tar av sig skorna och går efter mig och sätter sig mitt emot mig vid köks bordet. Vi sitter i en tystnad där ingen vet vad man ska säga.
"Vad hände?" Säger jag sårbar.
"Jag fucka upp" säger han och kollar upp på mig och vi sitter där och bara stirrar på varandras med glansiga ögon. "vad gjorde du?"
"Jag vet inte varför jag gjorde som jag gjorde, jag vill inte ha henne igentligen, vill bara ha dig"
"Varför beter du dig som skit då"
"Det var bara där och då, jag kände väl inte att det var så farligt att dansa med henne"
"Nej det var det väl inte, men du sket ju helt i mig efter det, vad skulle jag liksom tro då"
"jag fattar det, jag var en idiot, jag fattar det"
"Varför, varför brydde du dig inte?"
"jag tänkte att allt redan var över, det känns som att du bara letat efter en anledning att göra slut, så du fick en"
"Va, var det det som Tea sa till dig då eller" säger jag och känner ilskan inom mig komma fram.
"Nej hon sa att du fakeade det, att du inte var ledsen på riktigt. Jag fattats att jag skulle skitit i det men jag var skit full och tänkte inte alls".
Jag sitter där och känner tårarna tränga sig fram och ilskan inom mig öka.
"Jag ville ju bara att du skulle bry dig, vad mer kan jag begära"
"Förlåt"
Jag hör ordet komma ur hans mun och tårarna tränger sig fram fler och fler och jag känner hur mina kinder blir alldeles blöta. Jag vill ha honom men kan samtidigt kan jag inte låta mig själv när jag vet hur han sårat mig.
Jag ställer mig upp och kollar på honom "varför gör du såhär mot mig" får jag ur mig innan jag faller ihop och sätter mig på golvet. Jag känner Dante komma och han håller om mig utan att säga ett ord. det känns bra, jag vill ju ha honom där.Jag kollar upp på honom med röda svullna ögon som har samlat sig lite.
"Var du med henne" säger jag lågt men han hör.
"Nej jag gjorde inget annat med henne, jag stack hem." Säger han och jag känner en liten ut pustning. Egentligen vill jag bara kyssa honom där och då men håller mig och ställer mig upp och han gör desamma.
Jag ler lite åt honom sedan tänker jag hur jag bara vill ha honom hos mig och nära mig och kan inte hjälpa mig själv utan jag trycker mins läppar hårt mot hans. Jag tar mina armar runt honom och trycker honom närmare mig, han besvarar kyssen snabbt och den blir intensiv. Han lyfter upp mig och sätter ner mig på köksbänken, allt jag vill nu är att ha honom och han känner samma sak.Vi spenderar resten av dagen i varandras armar, kollar på film, äta och bara mysa. Jag känner att ju mer jag är med honom mindre jag tänker på gårdagen och ju mer jag förlåter honom för allt för när jag är med honom är allt bra och det är så jag vill ha det.
Folk skriver fortfarande en massa på sociala medier som jag inte orkar bry mig om och jag vill bara att det ska sluta. Jag vill att alla ska sluta lägga sig i. Jag lägger upp en bild på snapchat med mig och Dante och dem flesta slutar men några är lite sura och skriver att jag är dum i huvudet som tar tillbaka honom.
YOU ARE READING
Hjärtslag | Dante Lindhe
FanfictionEn tjej som heter Vendela och en kille som heter Dante. En fanfiction om Dante Lindhe, dem är inte hov1 än i denna fanfiction :) Högsta: #1 fanfiction #1 Dantelindhe #1 äventyr #1 axeljiggy #1 Hov1 #1 novell