del 10

1.1K 23 3
                                    




Det har gått några dagar sedan jag sist träffa Dante men ikväll, om någon timme skulle jag göra det igen. jag hade nu insett för mig själv hur mycket jag faktiskt gillade Dante och orkade inte bara ignorera det. det ända jag tänkt att göra är att försöka få bort crushen jag har på Dante, änka på annat.

jag, Alva och Elvira sitter hemma hos mig och gör oss i ordning för en utekväll på stan, ikväll ska vi dricka,dansa och umgås med roliga människor på barer. vi sitter och sminkar oss, ikväll blir det full face makeup. jag har tagit fram det jag ska ha på mig på kvällen, det ligger framme på min säng. jag ska ha på mig en svart tajt klänning som har utskärning på magen så det ser ut som två band som korsar varandra. jag har dock inga klackar som är sköna att dansa i så jag ska ha på mig ett par finare vita sneakers med sidenband som skosnören.

vi sminkar färdigt oss, tar på oss våra outfits och går mot bussen som sedan tar oss in till stan där det är mycket människor på plats. det är många klubbar på ett visst område så man ser många människor som är ute och röker och står och väntar på något. killarna har redan kommit och smsar oss vilken klubb dem är i, sedan går vi dit och går in. genast möts jag av svett lukten som färdas genom näsan och alkoholen nästan sticker lite i näsan. det är ingen farlig lukt, jag är van. vi tränger oss igenom havet av människor som står och dansar tills vi får syn på killarna och beger oss ditåt. dem har ett bås där dem sitter och vi tränger oss dit.

"tjena" säger vi i mun på killar som sa det samtidigt.

dem puttar ihop sig så vi också kan sätta oss. jag kollar bakom mig och märker att det bara är Alva som följt efter och efter hon sätt min min så fattar hon vad jag undrar och svarar att hon är och pratar med några hon känner. jag fattar och återgår till verkligheten, det är inte trångt vid bordet för alla killar är inte heller här. det är bara Ludwig, Valter och Noel här. Dante och Axel var någon annan stans men jag orkade inte fråga, jag skulle ju släppa honom så jag måste ju börja någonstans. vi satt där och chillade, tog några drinkar men jag bestämde mig sedan för att gå ut och dansa på dansgolvet. jag gick ut på dansgolvet och började dansa, ibland kände jag hur killar kom upp och började dansa med mig men jag brydde mig inte ett skit.

efter ett långt moment av dansning så gick jag mot baren för att ta en drink eller nåt. vid baren möttes jag av några vänner från gymnasiet, det var några jag kände sm heter Cassie, Tilda och Emma. dem är lite av ett gäng på skolan också, dejtat de snyggaste killarna och är de snyggaste tjejerna (typ).

"hej. vendela." säger cassie och vinkar mot mig när jag kollar upp mot dem. jag ler mot dem och går mot dem.

"hej, hur mår ni?" frågar jag som en standard fråga.

"bra" svarar dem och frågar sedan om jag vill va med och shota och såklart vill jag det.

vi tar några stycken och beger oss ut igen mot dansgolvet, nu alla 4. vi står och dansar och för en sekund stannar jag upp och tittar bortåt och i en öppning så kan jag se längre bort hur några står och hånglar. det är inte vilka som helst utan Dante och någon random brud, det är då jag känner alla känslorna komma upp ur mig. jag känner hur sårad jag blir och vill bara att det ska sluta men det gör det inte så jag bara står där förstelnad och kollar på dem. hur dem intensivt masserar varandras läppar och slutar inte för en sekund. tjejerna runt mig verkar inte märkt nåt då de bara dansar vidare och jag tänker inte på det för en sekund utan bara på akten som försiggår 4 meter framför mig. jag står inte där i över 10 sekunder för jag känner hur det pressas fram tårar i ögonen och känner hur jag inte kan vara kvar här i fokmassan så jag vänder mig snabbt om och halv springer så gott det går mot utgången. precis när jag vände mig om kände jag ur Dante kollade på mig, jag vet att han såg mig. på ett sätt önskar jag att han följde efter mig men samtidigt inte.

jag kommer ut ur klubben och börjar med snabba steg gå bort från den. jag hör hur någon skriker efter mig och när jag hör vem det är stannar jag upp och vänder mg om och där står han Dante och ropar mitt namn efter mig. själv står jag där i tårar som jag nu slutat få, och jag går mot honom och han mot mig. vi ställer oss framför varandra.

"hur är det? varför stack du?" frågar han.

"ehm, jag vet inte riktigt." säger jag för att jag inte alls vill berätta sanningen.

"Vendela, gillar du mig?" frågar han och mitt hjärta börjar dunka hårt i bröstet och jag känner svetten komma, varför sa han så.

"ehm, va, nee." det är det jag får ut. jag ser hur han suckar svagt och kollar ner lite i marken och jag känner hur jag bara måste säga det, jag kan inte ljuga längre.

"eller asså... jag vet inte... jag tror jag gillar dig...
rättså mycket faktiskt. men jag var inte riktigt säker på det och sedan när ja ser dig med någon annan,,,"

jag står där och bara babblar på om mina känslor samtidigt som jag ser hur Dante kommer snabbt emot mig. han tar sina händer runt min nacke och avbryter mitt pratande med en kyss, han kysser mig och jag kysser honom tillbaka. det är helt otroligt, jag och Dante står och kysser varandra.

vi drar ifrån men stannar nära.

"jag gillar dig också." säger han och jag formar ett stort leende på läpparna innan jag drar in honom mot mina läppar och kysser honom igen och igen. där står vi och hånglar mitt på stan vid midnatt.

Hjärtslag | Dante LindheKde žijí příběhy. Začni objevovat