A fost odata un baietel care dorea sa-L întâlneasca pe Dumnezeu. Stia ca era o calatorie lunga pâna unde locuia Dumnezeu, asa ca si-a pus în gentuta de gradinita un pachet cu biscuiti si sase cutii cu suc. A plecat la drum.
La numai trei strazi de casa lor, a vazut o batrânica stând pe banca într-un parc. Privea la niste porumbei. Baietelul s-a asezat lânga ea si a deschis gentuta. Era gata sa soarba putin suc, când vazu ca batrâna arata foarte flamânda. I-a oferit un biscuit. Ea l-a acceptat cu multumire si i-a zâmbit. Zâmbetul ei era atât de frumos, asa ca baietelul dori sa-l mai vada; îi darui si o cutie de suc. Din nou ea îi zâmbi atât de frumos. Era încântat.
Au stat acolo întreaga dupa-amiaza, mâncând si zâmbind. Nimeni nu spunea niciun cuvânt. Când seara se lasa peste oras, baietelul îsi dadu seama ca este obosit si ca trebuie sa plece acasa. Dupa ce facu câtiva pasi, se întoarse si-i dadu batrânei o îmbratisare. Ea îi darui cel mai mare si frumos zâmbet.
Când baietelul deschise usa casei, mama fu surprinsa de bucuria de pe fata copilului ei. L-a întrebat:
— Ce ai facut azi de esti atât de fericit?
— Am prânzit cu Dumnezeu.
Dar înainte ca mama sa poata spune ceva, adauga:
— Stii ceva? Are cel mai minunat zâmbet pe care l-am vazut vreodata!
Între timp, batrâna, radiind de bucurie, ajunse si ea acasa. Fiul ei, uimit de pacea de pe fata ei, o întreba:
— Mama, ce ai facut azi de esti atât de fericita?
— Am mâncat biscuiti în parc cu Dumnezeu.
Dar înainte ca fiul ei sa poata spune ceva, adauga:
— Stii, este mult mai tânar decât mi-am închipuit.
***Gesturile marunte au o putere miraculoasa asupra celor de langa noi.
Faptul ca mergi la magazinul din colt si vanzatoarea se uita urat la tine iti poate strica ziua. La fel de bine insa poti sa mergi la acelasi magazin si atunci cand ceri o paine sau ce vrei tu sa cumperi sa arborezi cel mai frumos zambet si sa-i faci vanzatoarei ziua mai usoara. Nu este usor sa fi vanzator.
Oricum cele de mai sus sunt doar un exemplu. Te invit sa experimentezi puterea zambetului... ori de cate ori ai ocazia.
Autor: necunoscut
Text: strugariucamelia
CITEȘTI
Povești cu tâlc
SpiritualitéAceasta va fi o colecție de povestioare, în principiu din care se vor putea trage anumite învățături. În general, capitolele nu vor fi foarte lungi, dar vor avea un conținut suficient de consistent încât să transmită, sub forma unor pilde, esența me...