Cea mai importantă persoană

204 10 5
                                    

   Într-o zi, la un curs de psihologie, profesorul le-a spus studenților:

— Să facem un joc.

Profesorul a cerut un voluntar și o femeie pe nume Sara a fost aleasă.

A fost rugată să scrie pe tablă numele celor mai importante 30 de persoane din viața ei și Sara a scris numele membrilor familiei, rudelor, prietenilor, colegilor și vecinilor.

Mai departe, profesorul a rugat-o să șteargă trei nume pe care le considera mai puțin importante. Sara a stat puțin și-a gândit, după care a șters numele colegilor.

Profesorul a rugat-o să mai șteargă cinci nume de pe tablă. Sara a șters numele vecinilor.

Rând pe rând, au fost șterse multe nume, până au rămas doar patru.

Toată clasa a rămas tăcută, realizând importanța următoarei decizii.

Profesorul a rugat-o să mai șteargă încă două nume.

Sara s-a uitat ezitând, la numele persoanelor dragi care mai rămăseseră scrise.

Încet, a șters numele părinților.

— Te rog, mai șterge unul, a spus profesorul.

Sara a devenit agitată și au început să apară lacrimi în ochii ei...
Trebuia să aleagă între fiul și soțul ei.

Cu mâna tremurândă, Sara a șters numele fiului, după care a răsuflat îndurerată.

Acum, doar numele soțului rămăsese pe tablă.

Profesorul a întrebat:

— De ce soțul tău? Părinții sunt cei care te-au crescut și tu i-ai dat viață fiului tău. Poți întotdeauna să găsești alt soț.

Peste întreaga clasă a căzut tăcerea. Toți erau curioși să audă explicația tinerei femei.

Sara a răspuns încet și calm:

— Într-o zi, părinții mei vor trece în veșnicie și fiul meu va pleca să-și urmărească propria viață. Cel care va rămâne lângă mine pentru tot restul vieții este soțul meu.

Colegii s-au ridicat în picioare și au aplaudat-o pentru alegerea ei.

* * *


Legătura dintre soț și soție este sfântă. Scopul ei nu ar trebui să fie sfărâmat. Când problemele din căsătorie ne fac să ne simțim obosiți și deprimați și amenință să șteargă visurile noastre de dragoste, trebuie să ne aducem aminte de jurămintele făcute înaintea lui Dumnezeu. Orice încercări și obstacole întâmpinate în căsătorie, sunt teste îngăduite de Dumnezeu, pentru a ne face sufletele mai bune, mai puternice și mai flexibile.


(Biserica Efraim, Târgoviște)

Povești cu tâlcUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum