Se povestește că un tânăr, singur la părinți, urma să-și încheie cu brio studiile academice.
De luni de zile admirase o mașină expusă în vitrina unui magazin auto. Știa că tatăl lui își putea permite să cumpere o astfel de mașină, așa că și-a exprimat dorința să o primească în dar la absolvire.Ziua mult așteptată se apropia, însă fără ca tânărul să poată depista vreun semn că mașina mult visată va intra în posesia sa. O ușoară dezamăgire începuse să i se cuibărească în inimă.
În seara dinaintea festivității, de absolvire, tatăl și-a chemat fiul în birou. L-a felicitat pentru anii de studiu și i-a spus cât de mândru este de el și cât de mult îl iubește. Apoi, i-a întins o cutie frumos împachetată, rostind emoționat:
— Felicitări, fiule!
Băiatul a deschis cutia, sperând că va găsi în ea cheile mașinii. Însă în cutie se afla o Biblie scumpă, îmbrăcată în piele, cu numele lui scris în litere aurite pe copertă. Dezamăgirea i s-a transformat în mânie:
— Cu banii pe care îi ai, tu îmi dai ca dar la absolvire o Biblie?
Trântind cartea pe birou, tânărul a ieșit furios din cameră, părăsind definitiv casa tatălui său.
Anii au trecut.
Tânărul de odinioară avea de-acum o afacere prosperă și o familie frumoasă.
Într-un târziu, și-a dat seama că vremea nu stă în loc și a hotărât să își viziteze tatăl, pe care nu-l mai văzuse din ajunul absolvirii facultății. Însă inainte ca să poată pleca la drum, o telegramă fulger îl anunță că tatăl lui decedase și că toată averea îi rămăsese lui, ca singur moștenitor.
Ajuns din nou acasă după ani de zile, inima i-a fost copleșită de tristețe și regrete, văzându-și locul unde copilărise atâta timp.
Cu pași grei, a intrat în biroul tatălui său. La un capăt al mesei din lemn de stejar, se afla Biblia pe care o primise în ajunul absolvirii: în aceeași poziție în care o lăsese el inainte de a părăsi casa părintească.
Cu ochii împăienjeniți de lacrimi, fiul a luat-o, a deschis-o pentru prima dată și a început să citească în ea.La un momentadat, întorcând încă o filă, un plic alb a fluturat la podea.
S-a aplecat ca să ridice plicul, pe care se afla adresa magazinului auto de unde sperase cu ani în urmă să primească mașina mult visată. În plic, a găsit un contract de vânzare, datat în ziua absolvirii.ACHITAT - scria în litere mari peste termenii contractului. Mașina îl aștepta de ani de zile în garaj.
* * *
De câte ori nu trecem cu vederea binecuvântările lui Dumnezeu, doar pentru că nu sunt "împachetate" cum ne-am așteptat?
Autor: necunoscut
Text primit de la 2001claudiaclau
CITEȘTI
Povești cu tâlc
SpiritüelAceasta va fi o colecție de povestioare, în principiu din care se vor putea trage anumite învățături. În general, capitolele nu vor fi foarte lungi, dar vor avea un conținut suficient de consistent încât să transmită, sub forma unor pilde, esența me...