Så, då har jag tagit igenom det första!
Nu ska jag berätta om maten och hur jag går på toa. De har ändrat det lite under åren och jag hoppas att ni accepterar att jag berättar hur maten går till just nu. Precis som toan. Jag kommer nämligen inte ihåg hur de började göra för det är för längesedan och dessa saker är inte precis sådant som man kommer ihåg senare. Det är inget man lägger på minnen, ändå kan jag klart och tydligt framför mig se hur sätten har ändrats.
Jag ska börja berätta om maten.
Först bankar det på dörren in hit, hårt tre gånger.
Antagligen är de rädda att jag ska fly, för efter de där tre knackningarna måste jag backa bort till andra sidan av rummet. Sedan måste jag knacka tre gånger i väggen bakom mig.
Ibland undrar jag varför jag gör detta. Jag kommer ändå dö så det borde ju inte spela någon roll om jag svälter ihäll eller blir torterad till döds. Men jag är inte sugen på att svälta till döds för straffet skulle inte bli lika hårt mot mina kidnappare. Därför gör jag detta. Jag kommer inte ihåg med hur jag började med allt detta men nu är detta så det är och jag bryr mig inte direkt om att ifråga sätta det.
Jag får mat en gång om dagen och då kommer den upp på en stor bricka fylld med mackor, bacon, ägg, ärter och en stor bägare öl.
Ölen gillade jag inte först. Det smakade äckligt men eftersom jag aldrig får något annat att dricka har jag vant mig.
Efter att jag knackar, då öppnas dörren så pass mycket att brickan kan fösas in. Jag ser aldrig vem som lämnar dem men jag bryr mig inte.
Den personen slår mig aldrig, tror jag, så jag är tacksam över maten.
När dörren har stängs kan jag gå fram till maten.
Jag orkar inte springa länge. Jag är för tunn, svag och sedan har jag nog blodbrist.
Framme vid brickan brukar jag dela upp maten i tre högar och äta den olika tider på dagarna.
Okey, jag har inte någon aning om tiden längre, precis som jag inte vet om det är natt eller dag men jag äter vid olika tillfällen. Liksom när min kropp ber mig att äta.
Sen kommer vi till toan. Eftersom jag inte har någon toalett här uppe kom två av männen en dag in med en stor koffert. De ställde kofferten på golvet ganska lång ifrån där jag satt och tittade på mig innan de sa typ.
- Kissa där, ingen annanstans!
Jag vet inte varför jag kommer ihåg detta eller när detta intressanta hände men på sättet de sa den där meningen på.... Jag tror att det var ett tag efter att jag blev tagen eller kidnappad... Jag hade kanske typ kissat i ett hörn innan någonstans och de hade råkat upptäcka det. Jag har själv ingen aning.
Sedan har lådan flyttat sig tror jag om jag inte minns fel. De kanske inte ställde den där jag tror från början men i alla fall.
Nu står de änna in i väggen på den sidan som jag inte brukar vara på. Jag bara snubblar dit när jag ska på toa sedan snubblar jag snabbt tillbaka. Det är kalt där längs borta på vinden. Väggarna är tunna och kylan utifrån sipprar in. Jag är för svag för att klara det. Det är nästan så att jag fryser ihjäl bara av att gå på toa.
Det där var vad jag hade att säga om toa och maten. Dusch och sånt kommer jag berätta om sedan för det är lite roligare.
YOU ARE READING
Kidnappad
Mystery / ThrillerElin är 15. Egentligen skulle hon gå i skolan och flirta med killar som alla andra 15 åriga tjejer. Men det går inte. Elin är nämligen försvunnen. Polisen kan inte hitta henne. Alla har gett upp hoppet om att någonsin få se henne igen. I själva verk...