Epilog

1K 38 18
                                    

Elin Andersson försvann år 2005 och hade varit försvunnen i lite över sex år när polisen äntligen fick upp ett spår och lyckades följa det till huset där Elin hade suttit som fånge i större delen av sitt liv.

Tyvärr kom polisen försent. Hon dog på den vinden där hon blivit både misshandlad och våldtagen precis som hon skrev i boken ni precis fått läsa.

Denna boken hittade FBI i hennes händer och efter att både FBI, advokater och familjen fått ha den och läsa trycktes den upp till en riktigt bok precis som Elin önskade och har blivit såld i flera olika exemplar över hela världen.

I boken kommer det också fram tydligt hur Elin har blivit behandlad som fånge och kidnappad och detta sättet hon har blivit behandlad på är djuriskt. Ingen nio årig flicka ska behöva överleva ensam på en vind under dessa omständigheter!

Ändå fortsätter detta hända. Hela tiden går barn och blir kidnappade!

Elins historia är fruktansvärd-jag grät mig själv igenom halva- att hon klarade sig så pass länge som hon gjort är otroligt.

I hela hennes bok kan man nästan känna den förtvivlan som måste finnas i 15 åringens kropp. Trots att hon bar så pass misshandlad så klarade hon sig och var så pass psykiskt frisk att hon till och med kunde fatta att vi skulle fundera över hennes psykiska.

Sedan kommer vi till en mer obehaglig bit i mitt reportage.

Det var nämligen så att Elin önskade ju sina kidnappare döden genom hela hennes bok och hennes uppfyllande kommer aldrig att gå i uppfyllelse...

Både "Musklen" och "Kortis" dömdes till tio års fängelse men sedan fick de andra bara utegångsförbud.

För er som inte vet avd det innebär är det att man inte får lämna ett visst hus.

Elins högsta önskan gick aldrig i uppfyllelse men hon gjorde något ännu mer fantastiskt. Hon gav oss en sannbok om hur hemskt och fruktansvärt någonting kan vara.

De här minnesluckorna som hon hade så ofta, kräkningarna, huvudvärken, alla symtom är helt möjliga men detta är första gången läkare fått det bevisat på att det verkligen är så.

Elin har hjälpt oss in i nästa stadium. Tack vara Elin kommer vi bli bättre och bättre på att hitta försvunna barn, i tid....

- James Bokleur 2012-

(Denna boken är inte ett dugg sann. Den är bara till för att läsas och sedan fundera på en stund och sedan glömma.)

KidnappadWhere stories live. Discover now