11

1.2K 38 3
                                    

Så nu kommer vi till något annat. Lite efter att jag blev "kvinna".
Ni har säkert tyckt det har varit märkligt att jag inte haft några sjukdomar. Ja, jag är säker på att ni tycker det är märkligt. Helt ärligt är jag glad att jag inte har haft så många sjukdomar som jag kommer ihåg. Jag vet inte om jag skulle överleva. Men jag har haft några som ni antagligen förstår.
Nu ska jag berätta om dem på två sidor. Eller så att ni fattar det bättre eftersom ni inte bet hur stora mina sidor är. Jag ska berätta om dessa två sjukdomar, den första här i 11:an och den andra i 12 som jag kommer skriva sport jag är klar med 11:an.
Bara så att ni bet när ni läser detta så är det helt uselt skrivet. Böckerna jag läser är mycket vackrare skrivna. Jag kan inte fatta att någon kan skriva så vackert......
Min skrivkramp gör att jag skriver dåligare än vanligt så snälla ha förståelse.
Okey, nu börjar jag. Som jag skrev innan så är detta ett tag efter att jag blivit "kvinna" och nu börjar jag skriva!
Det var ovanligt kallt har dör jag bor kommer jag ihåg. Jag vet fortfarande inte varför men det var kalt riktigt kallt.
Som ni kanske kommer ihåg hade jag bara en väldigt liten tröja på mig och hela jag var blodig av sår och full av blåmärken. Inte konstigt att jag blev påverkad av kylan.
Sedna var det ytterligare en sak...
Just det, kvinnan där nere hade inte kommit med mat på en hel vecka! PÅ EN HEL VECKA!
Visst det hände ibland att hon glömde maten men inte så här ofta!
Och som om inte matbristen räckte hade det kommit upp två män dagen innan och haft det roligt.
Tyvärr har jag inget minne alls efter det så jag kan inte skriva om det men jag hoppas att ni förstår.
Två män! Fatta vilken skräck för mig!
I alla fall så nös jag rent plötsligt. En hög, gäll nysning som fick saliv och bakterier att flyga genom luften i en väldig fart. Sedna började smärtan i halsen. Det kändes typ som om jag tryckte ner ett ägg i halsen varje gång jag svalde.
Det gjorde ont som du kanske förstår. Mitt halsont blev bara värre och jag började också känna mig yr vid slutet av dagen.
För första gången sedan jag fått böckerna av kvinnan stannade jag inte uppe på natten jag sjönk ihop vid en vägg och somnade direkt.
Själv hade jag inte direkt någon aning vad som hänt mig förutom att jag var sjuk. Ingen bok hade någonsin skrivit någonting om en sjukdom förutom cancer vilket jag övervägde om det var. Jag trodde inte det. Cancer lätt värre än vad jag kände mig.
Jag vet fortfarande inte vilken sjukdom det var men jag var sjuk i över en månad och ingen brydde sig. Inte ens kvinnan. Hon började komma med mat igen efter ett tag men hon hade slutat titta på mig. Det tyckte jag var läskigt. Hon brukade vara den ända som tog ögonkontakt med mig...
Männen fortsatte komma och brydde sig aldrig om att jag var sjuk vilket gör det till ett otroligt mirakel att jag blev frisk igen. Jippy!

KidnappadWhere stories live. Discover now