17

899 39 0
                                    

Så, nu kommer slutdelen i två delar, hahah. Nej, jag skriver ena delen nu och andra lite senare. Jag har en fruktansvärd huvudvärk, fortfarande.

Denna, min slutdel kommer handla om denna boken. Hur jag hittade den rättare sagt och gjort. Ni vet ju hur jag hittade min dagbok som räknar dagarna åt mig men denna boken jag skriver i nu är lite annorlunda....

Tja nu börjar jag berättelsen. Det var inte så länge sedan nu för jag började nästan skriva i boken direkt efter att jag hittar den. Vilket gör att detta är mitt klaraste minne hittills.

Nu börjar jag skriva om det istället för att babbla på...

Det var natt och jag höll på att flytta böckerna till en säkrare plats. En av männen hade bara varit en halvmeter från att upptäcka dem dagen innan och det ville jag verkligen inte riskera. Så nu flyttade jag alla mina böcker bakom min toalåda. Jag vet att den stinker och så men det överlever jag. Jag skulle aldrig överlevt om mina böcker försvann. Precis när jag skulle ta ytterligare ett steg fastnade min fot i någonting och jag ramlade raklång ner på golvet.

Först låg jag alldeles stilla och försökte ta kontroll över smärtan vilket inte gick så bra. Jag har alltid varit dålig på att kontrollera smärta. Sen ör jag faktiskt väldigt svag.

Efter ett tag med massa kvidande satte jag mig upp och började dra med handen över golvet för att känna vad jag trampat och ramlar på.

Till min chock hittade jag inte något som stack upp utan istället hittade jag något som inte fanns...

Där det skulle varit golv fanns istället ett hål. Lite nervös och ivrig stack jag ner handen och kände runt i hålet. Mina fingrar nuddade vid någonting och jag lutade mig ännu längre fram. Jag fick fingrarna runt föremålet och jag drog upp det.

Med föremålet tryckt mot bröstet rusade jag fram till min lampa och tände den. Darrande la jag föremålet i lampljuset och såg att det var en bok. En mycket, mycket gammal bok....

KidnappadWhere stories live. Discover now