12

1.1K 41 0
                                    

Så nu ska jag berätta om den andra sjukdomen jag kommer ihåg.
Denna sjukdomen började inte på samma sätt som den förra jag berättade om men den kom strax efter. Jag tror det berodde på att jag fortfarande var svag efter den förra sjukdomen vilket gjorde det lättare för denna nya att slå till.
Denna nya sjukdomen började inte med att jag nös den började med att jag vaknade efter att en man haft roligt med mig dagen innan. Eftersom jag antog att det var natt..... Jag tappar alltid dygnsrytmen efter att svimmat....Hela min kropp värkte när jag rörde mig och det gjorde ondast i min arm.

Snabbt kravlade jag mig bort till min lilla lampa och tände den. Snabbt stack jag in armen under och granskade min arm. Min arm var svullen och det var ett djupt sår längst hela biten som handen sitter fast vid. Ledsen men jag kommer inte ihåg vad det heter. Den där biten mellan handleden och armbågen.
Jag kommer ihåg illamåendet jag fått när jag såg min egna arm men ändå nuddade jag den och funderade på vad jag skulle göra med den.
Jag visste att jag var tvungen att förbinda såret. Det hade jag läst om i någon bok men sedan hade jag ingen aning om vad som skulle hända eller göras efter det.
Komiskt nog behövde jag inte oroa mig för något "efter det" för jag hade inget att förbinda mitt sår med.
Darrande kommer jag ihåg hur jag hörde hur dörren öppnades. En matbricka sköts in och dörren stängdes igen.
Snabbt släckte jag lampan och staplade bort till matbrickan.
Matbrickan hade som vanligt ett stop öl och snabbt tog jag det och hällde över armen. Allt, bara rakt över armen.
Det gjorde lite ont men jag hade läst någonstans att alkohol kan hålla saker rena och det måste väll finnas alkohol i öl?
Nix, nu efteråt kan jag tala om för er som läser att det inte fanns någon alkohol i ölen i alla fall inte tillräckligt.
Min arm blev nämligen infekterad.... Väldigt infekterad.....
Jag hade läste en bok som hette Emil i Lönneberga. Den handlade om en dräng som hette Alfred som skar sig med en kniv och fick blodförgiftning. Doktorn ville hugga av honom armen!
Undra om jag hade blodförgiftning. Jag visste inte själv...
Min arm hade börjat lukta illa men vad jag kunde se var där inget blått. Fast det säger ju inte så mycket på grund av att det knappt går att se här uppe.
Min arm blev bara värre och värre. Men en dag när en man kom upp till mig råkade han känna lukten av infektion.
Först trodde jag att han skulle släpa med mig ner men mannen bara släpade fram mig till öppningen sedan försvann han ut och jag stod där som ett fån. Precis när jag skulle gå tillbaka till min sovplats kom mannen tillbaka. Han hade med sig en flaska med någonting.
Mannen var snabbt framme hos mig och tryckte flaskan i min hand. Sedna drämde han till mig i huvudet och försvann.
Kvar låg jag på golvet med en flaska i min ena hand.
Lite senare när jag var tillräckligt stark satte jag mig upp och kollade på flaskan. Det stod ingenting så jag förde bara flaskan till munnen och tog en klunk.
Det jag fick i munnen spottade jag ut direkt. Tror jag i alla fall minna minnen hoppar över den biten...
Detta drycken hade inte smakat öl. Vilket gjorde att jag då inte tyckte om den. Jag hade inte druckit något annat än öl under en väldigt lång tid och en annan dryck var vidrig enligt mig.
Efter ett tag tvingade jag nämligen i mig halva flaskan innan jag var på väg att kräka upp allt igen. Efter det gick jag bara och la mig. Jag somnade direkt.
Mina minnen förklarar inte hur länge jag sov men det var ett tag. Kanske flera dagar.
När jag vaknade igen var min arm friskt. Det fanns inget spår av någon infektion.
Förundrad drog jag med handen över den. Det var magi.....

KidnappadWhere stories live. Discover now