Hij start zijn auto, en rijdt met gierende banden de oprit af. Binnen een paar seconden staat hij voor het schoolplein, en stuurt Hannah een berichtje.
Giovanni Romano
Heey, ik ben er :)
Hij zit zenuwachtig in de auto en kijkt via de spiegel naar zijn haar. Hij veegt een pluk naar achteren en zijn telefoon gaat over.
Hannah
Ehm, sorry, ik zie je niet.. xx
Hij glimlacht en kijkt via het raam naar buiten. Hannah staat buiten met een groepje vriendinnen. Ze heeft iets anders aan dan vanochtend, en haar haren zitten opgestoken in een paardenstaart.
Hij opent de deur en stapt uit. Een koele bries waait door zijn haar. Terwijl hij de deur dichtgooit, zet hij zijn zonnebril op.
Een paar meiden om Hannah heen beginnen te gillen. Hannah probeert ze een beetje te kalmeren, maar Gio ziet dat ze nerveus is.
"Hee, darlin', ben je er klaar voor?" Zegt hij tegen haar.
Hannah knikt, en glimlacht naar haar beste vriendin, die 'omygowd' terug fluistert.
"Kom, we gaan." Hij knipoogt.
"Jullie gingen toch naar het park? Waarom die auto dan Gio?" Vraagt een meisje.
"Giovanni.." Fluistert Hannah snel. "Noem hem Giovanni..!"
Hij glimlacht. "Yepp, gaan we ook. Maar ik heb het plan ietsjes veranderd." En haalt zijn schouders op. "En als jullie het niet erg vinden, gaat ze nu met mij mee."
Hannah wrijft zenuwachtig in haar handen, Gio sleurt haar zachtjes mee richting de auto.
"Doeii!" Zegt ze snel lachend naar de meiden, en loopt dan mee.
Gio houdt de autodeur voor haar open. "Prinses.." Zegt hij.
Twijfelend kijkt ze hem aan. Maar die blauwe ogen kun je niet weigeren..
Ze glimlacht en stapt toch in. "Dankje." Zegt ze fluisterend.
"Waar gaan we heen?" Vraagt ze, als ze ondertussen al 10 minuten onderweg zijn.
Gio rijdt gewoon volgens de snelheidsborden, en volgt netjes de weg.
"Daar kom je wel achter, het is iets moois, wat ik ontdekte toen mijn neef hier een paar dagen kwam logeren." Hij verbergt snel het pakje sigaretten die net uit zijn tas steekt.
"Rook je?" Vraagt ze, heel normaal.
"Niet als je dat niet wilt." Gio kijkt haar aan.
"Ik heb het ooit 1 keer geprobeerd, niks voor mij."
"Zo, een stoere chick, ik zie het al weer."
Hannah lacht. "Een stoere chick met astma-aanvallen."
Wauw haar lach..
JE LEEST
Gio Romano || The Blood Angels
Teen FictionWinnaar Wattys 2019 - young adult! ||Voltooid! Have fun!|| Gio's leven veranderd compleet als hij plotseling moet verhuizen. Hij verlaat Milaan, waar hij zijn hele leven al heeft gewoond, en woont nu in een klein dorpje in Nederland. Terwijl alles...