Hoofdstuk 28~ Hallo, duisternis, mijn oude vriend.

37 2 0
                                    

"Wanneer ben je eigenlijk begonnen met roken?" Vraagt Jamie, die met zijn hoofd op Justin's schouder ligt. "Ongeveer een maand geleden wou je je 'lichaam niet verpesten' en keurde je het af."

Gio haalt zijn schouders op. "Geen idee, ik denk door mijn neef." Hij glimlacht, en kijkt op zijn telefoon.

De jongens zitten in Gio's achtertuin, te wachten op Samuel. Ze hadden gisteren een bericht gehad van Carmen (Samuel's moeder.. Mocht je het vergeten zijn..XX) dat hij vanmiddag even langs zou komen, om alles uit te leggen. Zijn vreemde verdwijning was echt niet normaal.

"Pretty boyzz!" Wordt er opeens geroepen. 

Jamie schiet overeind en rent naar binnen. "Ik ga me omkleden.." Fluistert hij nog snel.

"Daanyboyy." Gio staat op en geeft hem een vriendschappelijke omhelzing. "Wat kom je doen?"

Daan pakt een biertje van de bar, en gaat op een bank naast het zwembad zitten. "Geen idee eigenlijk, ik had zin in een biertje. Sigaret?"

Gio schudt van nee. "Sorry man, heb zo een vriend op bezoek, doe hem die geur niet aan."

"Ga je zoenen met Samuel dan?" Lacht Justin, en hij staat op om een appel te pakken.

"Hannah wordt boos op je hoor." Knipoogt Daan. "Hee, hoe gaat het daarmee eigenlijk?"

Gio glimlacht en haalt zijn schouders op. "Ik ga haar morgen opzoeken in de pauze."

"Ze zit op de andere locatie, succes met zoeken."

"Je hebt geluk, we hebben morgen ook les daar op die locatie, voor wiskunde." Zegt Justin, die een slokje cola neemt.

"Duh. Ik heb alles al uitgezocht; welke kleren ik aan doe, hoe mijn haar gaat zitten, welk lokaal ze les heeft, echt alles."

Daan neemt een slokje van zijn bier, en pakt een sigaret uit zijn broekzak. "Stalker." Knipoogt hij.

Ze lachen.

"Waar is Jamie?" Vraagt Daan, hij kijkt wat op zijn telefoon. "Waar Justin is, is zijn andere helft."

Justin kijkt naar Gio, en ze moeten hun best doen om niet te lachen.

"Binnen. Ik heb geen idee wat hij aan het doen is dude." Gio rekt zich even uit, en kijk naar de lucht. "Het is zo lekker weer."

"Perfect voor een date met Hannah." Lacht Daan.

Gio schudt lachend zijn hoofd.

"JEEM!" Roept Justin, en hij kijkt geïrriteerd naar zijn telefoon.

De jongens kijken op. "Wat?" vraagt Gio.

"Hij heeft je kast gesloopt."

Daan slaat een hand voor zijn mond, en kijkt met grote ogen naar Gio, wachtende op een reactie.

"Wat?"

"Die gene met je horloges." Zegt Justin met een kleine glimlach.

(Even, als mensen lasers in hun ogen hadden, zouden er gewonden vallen op dit moment.)

"Ik ben zo terug." Hij staat op, en loopt heel snel naar de trap.

~~~

'Shit.Shit.Shit.' Jamie loopt heen en weer, en raapt de (gelukkig nog allemaal heel) horloges van de grond. Ze moeten bij Gio allemaal op kleur volgorde, en op prijs staan, dus dat kan onmogelijk zo snel.

Hij hoort voetstappen op de trap.

'Oh mijn hemel.'

Nog sneller probeert hij de horloges terug te leggen op plaats, en net als hij de laatste terug wilt leggen, stoot hij zijn teen aan de poot van de kast.

Gio Romano || The Blood AngelsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu