Het is 4 uur in de middag, Gio en Hannah liggen te slapen op de bank. De dag is echt voorbij geschoten.
Gio opent zijn ogen en rekt zich een beetje uit. Hij wrijft in zijn ogen en kijkt de kamer slaperig rond. The Lord of the Rings staat nog aan, maar Hannah ligt te slapen. Snel kijkt hij op zijn horloge, hij schrikt. Is het al zo laat?
Plots horen ze luide geluiden van de voordeur, een hard gebonk maakt Hannah wakker.
"Wat de.."
Gio houdt snel een hand voor haar mond. "Shht.." Fluistert hij.
Gelukkig zijn de gordijnen bij de voordeur dicht.
"Wie is dat?" Fluistert ze.
Gio schudt zijn hoofd en kijkt op zijn telefoon. "Gewoon, een paar mensen. Ze hebben het verkeerde adres denk ik."
"Gio!" Wordt er vanaf buiten geroepen. "We weten dat jij en je meisje daar binnen zitten!"
Hannah zucht. "Verkeerd adres, heh.." Snel pakt ze haar telefoon.
"Wat doe je?" Gio kijkt haar aan en staat snel op van de bank.
"Kijken of ik ze ze ken."
"Ja.." Begint Gio. "Hoe wil je dat gaan doen?"
"Via de snapchat map." Zegt ze simpelweg.
"Ja.." Begint Gio nog een keer. "Dat gaat helaas niet werken, en je kent ze niet."
Hannah staat ook op van de bank. "Alles oke?" Ze ziet aan hem dat hij iets gespannen is. "Wie zijn het?"
"Maakt niet uit. Wil je naar boven gaan? Alsjeblieft."
Zonder twijfel gaat ze naast hem staan. "Ehm, dacht het even niet."
Hij rolt met zijn ogen. "Hannah.. Alsjeblieft." Hij probeert zijn woede onder controle te krijgen.
"Nee, Gio, echt niet." Ze wilt naar de deur lopen maar hij pakt haar hand beet.
"Oke, Hannah.." Hij trekt haar dichter naar hem toe. "Het zijn twee vrienden van Jason, die heel misschien een beetje boos zijn. Een daarvan is een goede vriend van Daan."
Ze schrikt. "Rayan?"
Gio knikt snel. "Ja, hoe weet je dat?"
"Hij was op mijn verjaardag. Zo erg is hij niet." Ze wrikt haar hand los en loopt naar de deur. "Kom op, ben je bang voor ze?"
"Nee." Zegt hij kortaf. "Jij zou dat wel moeten zijn."
Ze opent langzaam de deur, en daar staat hij. Rayan.
Een lange, gespierde, jongen, met een tattoo op zijn arm."Hannah.." Gio loopt zo snel mogelijk naar de deur, en trekt haar naar achteren.
De, Rayan genaamde, jongen schudt lachend zijn hoofd. "Hannah." Nijdig duwt hij haar aan de kant. "Je valt wel voor een 'badboy' heh?" Vraagt hij, met een rare blik in zijn ogen.
"We hoorden dat je Jason te pakken hebt gehad?" Vraagt de andere jongen, die ook naar binnen stapt.
"Rayan, ik denk dat je daar even niks over hebt te zeggen." Antwoordt Hannah snel, terwijl ze toch even Gio's mouw vastpakt.
Gewoon, voor de zekerheid."Oh, nee?" Vraagt hij plezierig aan Gio. "Heb je niet alles verteld?" Hij lacht, en pakt zijn zakmes uit zijn broekzak.
Gio gaat voor haar staan. "Rayan, kom gewoon even doen wat je moet doen." Hij strekt zijn arm uit, waar al 3 littekens op zitten.
"Wat de hel?" Hannah springt achter hem vandaan en pakt zijn arm beet. "Wat is dit?"
Rayan en de andere jongen beginnen te lachen. "Dat, mijn schoonheid, is zijn straf."
JE LEEST
Gio Romano || The Blood Angels
Novela JuvenilWinnaar Wattys 2019 - young adult! ||Voltooid! Have fun!|| Gio's leven veranderd compleet als hij plotseling moet verhuizen. Hij verlaat Milaan, waar hij zijn hele leven al heeft gewoond, en woont nu in een klein dorpje in Nederland. Terwijl alles...