Hoofdstuk 13 ~ Een opdracht

58 2 0
                                    

Gio wordt wakker met verschrikkelijke hoofdpijn. Hij kijkt om zich heen en beseft dan pas dat hij helemaal niet thuis is. Met moeite probeert hij overeind te komen, maar iets zwaars zit hem in de weg. 

Een paar blonde plukken haar vallen langzaam van zijn buik af, en zijn zwarte jasje ligt nu over iemand heen. 

"Goede morgen." Zegt Samuel met een schorre stem, en hij gebaart naar de bierflesjes op te tafel. 

Gio zucht, en kijkt nog een keer verbaasd naar zijn schoot.

"Wat is er gebeurd?" Vraagt hij, terwijl hij de blonde plukken langzaam weer terug legt op zijn schoot. 

"Niks bijzonders, we hebben alleen zo'n typische meidenfilm gekeken, en daarna is ze in slaap gevallen." Antwoordt Samuel. 

Een beetje verbaasd schudt Gio zijn hoofd. 

"Ik herinner me vrij weinig van dat alles." 

"Ik ook niet, maar, kijk even naar het aantal flesjes." Samuel wijst weer naar de tafel, en glimlacht.

"Aha." 

Gio weet niet wat te doen, kijkt nog steeds een beetje suf voor zich uit. Samuel krijgt ondertussen een aantal berichten binnen, en de ringtone klinkt hard door de kamer.

"Waar is je moeder eigenlijk Samuel?"

Samuel wrijft over zijn gezicht. "Ehm.. Ik kreeg gister een appje dat ze bij een of ander feestje bleef, bij een of ander hotel."

"Welk hotel?" 

"Ja weet ik niet, ergens in Amsterdam ofzo, geen idee, ik heb amper geslapen."

"Dan is ze bij mijn ouders." Lacht Gio.

Plotseling slaat iemand Gio in zijn gezicht. 

"Auw!" Roept hij.

"Shht, ik wil slapen." Emma draait zich om, en doet haar ogen weer dicht. 

"Auw." Zegt hij weer. "Dat deed echt pijn." Hij voelt aan zijn gezicht. 

"Gast, het is helemaal rood." Samuel lacht, en maakt snel een foto met zijn telefoon.

"Wat heb ik gedaan." Lacht hij. "Nou, dan mag ze ook niet meer zo slapen." 

"Haha, nou, volgens mij wil je dat maar al te graag." Zegt Samuel, en hij staat op.

"Het ligt best lekker!" Emma draait om, en kijkt naar het plafond. 

"Goedemorgen Emma." Zegt Gio, en hij glimlacht.

"Hallo." Lacht ze, en ze zwaait langzaam. 

"Halloo,ik ben er ook nog!" Roept Samuel. "Ik wil jullie speciale moment niet verstoren, maar Justin en Jamie staan voor de deur." Hij wijst naar het raam.

Gio draait zijn hoofd, en zucht. "Gezellig." 

"Haha, dat meende je zo niet." Emma komt langzaam overeind en geeft Gio's jasje weer terug. 

"Ik zou het niet erg vinden als je zou blijven liggen." Gio kijkt Emma aan en knipoogt.

"Ja maar, nee, JayJay komt er aan." 

"JayJay?" 

"Jaa, Justin en Jamie." Antwoordt ze.

Gio knikt. "Aha." 

"Als nog, ze gaan geweldig reageren, kom op, blijf nou." Smeekt Gio.

Emma zucht, maar glimlacht. 

"Oke, oke." En ze gaat weer liggen, op haar zij, met haar gezicht naar Gio toe.


"Heee, jongens!" Zeggen Justin en Jamie tegelijk.

"Hey." Zegt Samuel, en hij gooit de dop van een bierflesje op de grond.

"Hey." Zegt Gio, en hij doet net als of hij geïnteresseerd is in zijn telefoon, maar stiekem kan hij zijn lach amper in houden.


Justin stopt met lopen, en kijkt een beetje geschokt naar de twee mensen op de bank. Hij probeert wat te zeggen, maar er komen eigenlijk geen woorden uit zijn mond. 

Jamie staat naast hem, en kijkt met grote ogen naar Gio en Emma. 

Gio kan zijn lach niet meer inhouden, en vanaf het moment dat Gio begint te lachen, gaat ook Emma helemaal stuk. 

"Verrassing!" Roept Emma, en ze komt overeind.

"Tadaa!" Zegt Gio dan, en hij gaat verder met lachen. 

"Wat..?" Justin loopt verder, maar blijft Gio en Emma aankijken.

"Haha, omg, zijn jullie..?" Stottert Jamie.

"Ja." Zegt Samuel, en hij laat iets op zijn telefoon zien.

Justin kijkt om en begint te glimlachen.

"Awww, zo schattig!" Roept Jamie uit. 

Justin glimlacht. "Cute."

Emma staat op en loopt naar de twee broers toe. "JayJay!" 

Justin lacht, en geeft Emma een knuffel. Ook Jamie geeft haar een knuffel, en een kus op haar wang.

"Sinds wanneer?" Vraagt hij.

"Gister!" Zegt ze blij.

"Waarom zijn jullie hier eigenlijk." Vraagt Gio. Hij klinkt nog iets wat slaperig. 

"Voor de belangrijke opdracht." Zegt Justin.

"Duh." Zegt Jamie er achteraan.

"Dansopdracht?" Vraagt Gio, een beetje verward.

"Gio.." Zegt Samuel. "Meen je dat?"

"Wat?" Zegt hij weer.

"Omg." Jamie, gaat naast hem zitten op de bank. "We moeten een dansvoorstelling geven, die opdracht hebben we 2 weken geleden gekregen." 

"Shit.." Gio bijt op zijn lip. "Zijn we daar al ver mee?" 

"Ik wel." Zegt Emma. "Ik ga samen met 2 vriendinnen een balletuitvoering doen.

"En jullie?" Vraagt Gio, terwijl hij naar de jongens kijkt.

"We hebben echt nog helemaal niks."

"Geen eens, een minuut." 

"We hadden eigenlijk verwacht dat jij ons zou helpen Gio." Zegt Samuel.

"Hoezo ik?" Zegt Gio verbaasd. 

"Gewoon. Geen idee." Justin haalt zijn schouders op.

"Om je zelf te bewijzen." Roept Jamie. "Tenminste dat zei Samuel." 

"Jamie hou je mond!" Samuel gooit een kussen naar zijn hoofd. 

Gio draait zijn hoofd en kijkt Samuel beledigd aan. "En bedankt." Zegt hij. 

"Ja, maar, nee.. Ik bedoel.." "Nee, never mind, ik maak wel een heel optreden, maar, jullie moeten we luisteren." Onderbreekt Gio. 

Emma staart hem aan. "Je bent gek, waarom zou je dat nu nog doen?"

"Omdat ik het in een halve dag wel in elkaar heb."

"Het moet wel goed zijn!" Roept Jamie.

"Geen zorgen, het lukt me." 

 Gio doet zijn armen open, en Emma komt aan gelopen, en geeft hem een knuffel.





Gio Romano || The Blood AngelsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu