Langzaam gaat de les voorbij. Wat interssant, de verschillende lagen van de aarde. Niet.
Gio kijkt om de paar minuten op zijn telefoon, geen één berichtje van Hannah of Samuel. Een beetje vriendeloos, zou je kunnen zeggen."Romano, kom je telefoon maar inleveren." Zegt meneer De Groen.
(De Groen: Aardrijkskunde, zie je wat ik heb gedaan..?)
Gio zucht. "Waarom? Ik deed niks."
"Dat is je probleem ook. Lever in, en ga verder met het huiswerk."
De klas begint te lachen, en Gio staat langzaam op.
"Je hebt niet eeuwig de tijd." Bromt de leraar.
"Ik heb nog 40 minuten." Hij kijkt op zijn telefoon. "41 minuten om precies te zijn."
Justin komt niet meer bij van het lachen.
"Meneer Justin, is het grappig voor je?"
"Ik ben een meneer." Fluistert hij lachend in Jamie's oor.
"Kom op meneer, iemand moet de verschillende lagen aarde uittesten. Misschien loop ik nu wel op een minder goed stuk, en zakt de hele wereld in elkaar."
"Of de bodem verschuift!" Roept Justin.
"Aardbeving!" Roepen sommige jongens uit de klas.
Meneer De Groen kijkt met kwade ogen de klas rond. "Giovanni, Justin, er uit!"
Justin staat lachend op. "Oké, oké."
"Kijk uit meneer, volgens mij is de grond onder uw voeten lava." Zegt Gio, en hij pakt zijn spullen op.
"De vloer is lava!" Roept Jamie, en hij verstopt gelijk zijn hoofd achter het boek.
Justin en Gio springen op, en belanden op een tafel. Ze houden hun voeten van de grond.
"3,2,1!" Roept Jamie. Ook hij zit nu op de tafel.
De klas komt niet meer bij.
Meneer De Groen is sprakeloos, en wijst met zijn vinger naar de deur. "Er uit! Alle drie!"Lachend sjokken de jongens het lokaal uit. Gelijk komt de zweet geur uit de gang hun tegemoet.
Gio krabt op zijn hoofd. "Schoonmaken, volgens mij kunnen ze dat niet zo goed."
"Nope." Lacht Jamie, en hij slaat rechts de WC in.
"Ze heeft dus zometeen een tussenuur?" Vraagt Justin, terwijl hij zijn handen wast.
"Ja." Roept Gio vanuit een hokje. "Ik weet alleen niet waar ze dan heen gaat."
Jamie leunt tegen de spiegel aan. "Gio?"
Gio mompelt iets.
"Was je hier niet in elkaar geslagen?" Hij bekijkt het hoekje van de spiegel, en krabt wat opgedroogd bloed van de rand af.
"Ehm, ja volgens mij wel." Hij opent het hokje, en loopt naar de spiegel toe. "Hoe zo?"
"Er zitten wat van jou resten." Justin pakt een papiertje.
Lachend kijkt Gio naar het beetje bloed op de grond en spiegel. "Grappig."
Hij checkt zijn haren, en pakt een stukje kauwgom uit zijn tas."Ga je weer zoenen?" Vraagt Jamie, uit nieuwsgierigheid.
Lachend haalt Gio zijn schouders op. "Je weet maar nooit."
"Met jouw uiterlijk, tuurlijk." Knipoogt Jamie, en hij begint te lachen.
JE LEEST
Gio Romano || The Blood Angels
Genç KurguWinnaar Wattys 2019 - young adult! ||Voltooid! Have fun!|| Gio's leven veranderd compleet als hij plotseling moet verhuizen. Hij verlaat Milaan, waar hij zijn hele leven al heeft gewoond, en woont nu in een klein dorpje in Nederland. Terwijl alles...