12

14.9K 900 339
                                    

"Beril'in doğum günü için şehir dışında bir oteli kapatacaklarmış, okuldaki herkes davetli kızım!" Heyecanla konuşan arkadaşıma göz devirdim.

Beril okulumuzun sahibinin kızıydı. Havalı olduğunu düşünür, kibirle boy gösterirdi her yerde. Bir de benden nefret ederdi, Soner yüzünden gündeme gelmem ve popülaritesinin önünü kapattığım için.

"Sence beni o partiye çağırır mı Nilay?"

"Bilmem," mırıldanırken sırıttı. Aynı zamanda arkasından iki davetiye çıkartmıştı. Şaşırmadan edemedim.

"Eh peki ben gitmek istiyor muyum?" Düşünür gibi yaptım. "Hım... Hayır!"

Ofladı. "Bana diyorsun ama sen daha salaksın. Bir haftalığına aile baskısı olmadan tatil yapacağız işte, fena mı?"

"Bu havada tatil mi?" Gözlerimi pörtlettim.

"Evet!" Heyecanla el çırptı. "Kızağa falan bineriz, harika olacak!"

Kaşlarım havada bakınca anladı. "Gaye, bebeğim sence de zamanı gelmedi mi şu fobinden kurtulmanın?"

Aştım biraz, diyemedim. Anonim bana yardım etti. Onu kimseye anlatasım yoktu ama Nilay okuldaki herkesi çok iyi tanırdı. Belki bulmamda yardımcı olabilirdi.

Kalbim tekledi.

"Gel benle," diye kolundan çekiştirdim.

*

"OHA GAYE NASIL OLUR DA BUNCA ZAMANDIR BENDEN SAKLARSIN HER ŞEYİ BEN SENİN BESTİN DEĞİL MİYİM?"

Kütüphaneye uğrayan çok olmayacağından ona burada anlatmaya karar vermiştim. Söyleyeceklerim bittiğinde ani tepkisi yüzünden görevli kadın yanımıza geldi.

"Bağırmak yok! Başka yerde tartışın!"

"Özür dileriz, bir daha olmayacak." Nilay utanarak gülümsedi. Kadın gittiğinde utangaç halinin yerini kızgınlığı aldı.

"Of! Başta önemsemedim pek ama sonra geldi, yağmur bitene kadar bekledi. Beraber oturduk falan... Kim olduğunu merak ediyorum, bulmamız lazım onu."

"O iş bende," sinsi sinsi güldü, "her bokta senin başına geliyor ha!"

"Maalesef."

"O elbiseye 450 lira veren zamanı gelince pırlantayı da önüne koyar Gaye, söylemedi deme." Gözlerimi devirdim ama aynı zamanda sırıtmamak için yanaklarımı dişliyordum.

"Şimdi sen bana bildiğin şeylerini anlat, ben de ufak bir araştırma başlatayım."

"Beyaz tenli, yeşil gözleri var, uzun boylu ve kaslı çünkü kolundan yakaladığımda kaslı olduğunu anladım. Sonraaa... Basketbolu iyi ve kara kalem ağırlıklı resim çizmeyi sever. Bir de zengin!" diyerek kıkırdadım.

"Bunlar yeter de artar kızım! En az bir haftaya bulurum ben bu çocuğu."

"Umarım," diye fısıldadım.

*

Okul idaresi velilere mesaj attığı için ailemin şehir dışına gideceğimden haberi vardı. Odamda, valizimi hazırlıyordum. Annem yardım etmek istemişti ama geri çevirmiştim.

X: naber napıyorsun

G: İyiyim valizimi hazırlıyorum

G: Sen?

Valizin üstüne çıkıp fermuarı çekiştirdim.

X: valizimi hazırlıyorum ben de

G: OHaaaaaa geliyorsun!

X: dkfkrldwodnkw 80 kişi geliyor zaten Gaye

G: Ama gelen 80 kişinin hepsinde yeşil göz, beyaz ten, kas ve uzun boy yok

X: aklında bunca şey varken hâlâ bulamadın ya ne diyeyim

X: sağlık olsun

Montumu giyip beremi kafama geçirdim. Odadan çıktığımda babam içeri girip valizimi aldı ve arabaya götürdü. Botlarımı giyerken annemin nasihatlerini dinliyormuş gibi yapıyordum.

"Tamam kraliçe, bir haftalık tatil alt tarafı! Üniversiteye gideceğim zaman ne yapacaksın günü gününe ararsın herhalde!"

"Mantıklı aslında," kafasını kaşıdı.

"Anneee!"

"Tamam be," dedi kızarak. Sonra çekip sarıldı sıkıca. Ben de ona sarıldıktan sonra arabaya yerleştim. Babam havaalanına doğru sürerken anonime cevap veriyordum.

G: Doğru ama ne yapayım okulda daha önce görmediğim kadar sarışın öğrenci varmış

G: Biraz zor olacak ama ben sabırlı bir insanım anonim

X: SLCĞELZPWGĞCŞİELDPEXMWPD

X: SARIŞIN MI NE SLVMŞRCLWLSPW

G: ?

X: sarışın değilim ki ben kar tanem

G: Nasıl ya

G: Hayır sen sarışınsın!

X: şimdi kontrol ettim valla değilim

X: sarışın olmadığım için özür dilerim

G: Ya nasıl sarışın olmazsın bembeyaz tenin yemyeşil gözlerin var senin

X: hava kapalı olduğu zamanlarda yeşil

X: güneş çıktığı zamanlarda masmavi olur gözlerim

G: Nasıl bir değişiksin acaba

X: annemin bir gözü yeşil bir gözü mavi

X: babam da ela gözlü

X: karmaşık biraz

G: Kafayı yiyorum

G: Senin sarışın olman gerek

G: S A R I Ş I N O L M A N G E R E K

G: ANLATABİLİYOR MUYUM

G: NİLAY'LA HAZIRLADIĞIMIZ LİSTE FULL SARIŞIN

G: Bunu bana yapamazsıN

X: demek beni bulmak için bir liste hazırladın

X: hayal kırıklığına uğrattığım için özür dilerim

X: ve kim olduğumu öğrendiğinde daha çok kırılacağın için de

°•°•°•°•

kar tanesi | textingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin