två - svinet Sandman

16.3K 293 15
                                    

Jag flackade med blicken mellan tjejen som kollade förvirrat på oss killar och Daff som med ett leende betraktade min reaktion. Sakta höjde jag handen och rättade till kepsen på huvudet.

"Nu måste ni båda lyssna noga på mig" sa Daff och bröt den stela tystnaden och allas blickar vändes på mindre än en sekund mot honom. Han gick runt skrivbordet och satte sig lite halvt ner på det innan han fortsatte prata.

"Emma här har precis signat ett kontrakt med oss och behöver publicitet för att lätt kunna bygga en karriär och du" han pekade med hela handen på mig. "Du behöver få bort din stämpel och visa för fansen att du faktiskt kan ha känslor för en tjej" Jag kollade förvånat på honom. Han måste skoja.

"För det funkade ju med Johanna" mumlade jag tjurigt och la armarna i kors över bröstet samtidigt som jag lutade mig tillbaka i soffan.
Johanna var min flickvän tills för ungefär ett år sedan då hon var otrogen mot mig med en av killarna som kommit på min födelsedagsfest. Det hade krossat mitt hjärta totalt och det var anledningen till att jag började ligga runt från första början. Jag kände inte längre att jag kunde lita på tjejer, inte inom förhållanden iallafall, och varje gång jag hade sex med en ny tjej så kändes det som att jag hämnades lite på Johanna för det hon gjort mot mig. Fast egentligen är det inte så att hon kan ta så stor skada då hon troligtvis inte ens vet om det eftersom hon flyttade till Östersund inte långt efter vi gjort slut.

"Vad är det du menar?" jag suckade och kollade ointresserat på Daff.

"Jag säger att ni ska fejka ett förhållande" sa han sedan vilket fick mig att nästan sätta i halsen även fast jag inte hade något att sätta i halsen, förutom typ saliv då. Var han helt seriöst ärlig med dethär? Jag kan inte tro att det är sant, är det ens lagligt att göra så?

"Ursäkta mig? Aldrig i livet! Kommer inte på fråga" utropar jag och reser mig snabbt upp ur soffan. Tjejen, eller Emma som hon hette, blängde surt mot mig men jag låtsades att inte bry mig om henne. Hon hade inte sagt ett endaste ord hittils så när hon öppnade munnen blev jag förvånad av vilka ord som faktiskt existerade i hennes ordförråd.

"Du måste förfan skämta?! Inte en endast jävla chans att JAG blir tillsammans med Felix Sandman, han är ett svin! Ett svin som stoppade kuken i min bästavän och sedan lämnade henne ensam utan att höra av sig igen! Och nu vill du att jag blir tillsammans med honom?!" Nu var det min tur att blänga surt på henne och hon svarade med en minst lika dryg blick tillbaka.

"Det är väl fan inte mitt fel att din kompis ville knulla med mig heller! Det är ju inte så att hon är den första så hon visste säkert vad som väntade! Dessutom kan du hälsa henne att hon suger i sängen" sa jag uppretat och blicken hon gav mig då hade kunnat döda en hel armé.

Emmas perspektiv

Jag spände blicken så hårt i honom att jag trodde mina ögon skulle sprängas och i samma sekund hade Katia satt två fingrar mellan läpparna och busvisslade högt. Mina händer for snabbt upp mot öronen för att dämpa ljudet och sammasak med Felix's och dom andra killarnas som man knappt märkt av. Dom hade mest suttit intresserade i soffan bakom Felix som om det var en film dom kollade på. Ett jäkla drama skulle jag då kalla det, lite inblandat porr också då vi har Felix i närvarande.

"Ni har tyvärr inget val i dethär eftersom ni, genom att båda ha skrivit på ett kontrakt, givit oss makten att göra vad som helst för era karriärers bästa" sa Kat lugnt.
Felix suckade och himlade med ögonen samtidigt som han faktiskt verkade överväga det. Var dethär ett practical joke eller tyckte han på riktigt att det ens fanns något att överväga i dethär? Dom vuxna väntade tålmodigt medans Felix funderade och jag stog med armarna i kors.

"Okej jag går med på det på ett vilkor" sa han tillslut och kollade allvarligt rakt på mig. Jag höjde ögonbrynen i väntan på en fortsättning och han tar ett steg närmre mig.

"Du får lova att inte bli kär i mig" fortsatte han. Hans stoneface tyder ju inte på annat än att han är helt seriöst med det han säger vilket får mig att brista ut i skratt.

"Om du kan svära på att inte få några som helst känslor för mig heller så har vi en deal" svarade jag och han räckte fram sin hand som jag gav en konstig blick men ändå tog tag i.

"Den som blir kär först förlorar" sa han med ett hånfullt leende på läpparna.

"Deal" svarade jag och släppte hans hand.

The Deal - Felix SandmanWhere stories live. Discover now