Snälla läs hela meddelandet från mig i slutet 🙏
Ett sammandrag av kompisar här i Italien verkade ha en annan betydelse en det skulle haft hemma i Stockholm. Ett trettiotal personer var samlade lite var stanns i gläntan, alla i lagom närhet till brasan som redan hade varit tänd i cirkelns mitt när vi anlänt. Luften var kylig och när jag för några minuter sedan hade slängt en blick på mitt armbandsur så hade den då börjat närma sig halv tolv. Dricka fanns det i överflöd och stora röda backar med olika sorters glasflaskor i var placerade i utkanterna på gläntan. Till skillnad från personerna runt omkring mig så hade jag försökt ta det lugnt med alkoholen, att falla tillbaka i gamla vanor var ingenting jag hade varken tid eller råd med just nu. Det var inte det att jag inte hade pengar, för det var ingen större bristvara i min familj, men jag kunde verkligen inte förlora fler vänners tillit. Flera gamla klasskamrater hade redan tagit avstånd från mig och Daff hade irriterat sig rejält på mitt beteende dagarna efter fester. Felix Sandman bakfull kunde vara ett bokstavligt pain in the ass då huvudvärken och illamåendet tagit över. Iallafall beskrev Omar, Oscar och Ogge det så.
Nu satt jag placerad på en av trädstockarna som låg i en ring runt elden. Förutom mig så satt det två personer klängandes på varandra med tungorna nere i varandras halsar. Jag vänder bort blicken när tanken slår mig att det brukade vara jag för mindre än en månad sedan. Usch. Att i ett lagom nyktert tillstånd se allting gjorde mig nästan äcklad av mig själv. Visst är det inget fel med att hångla men jag gjorde det med flera stycken, kanske till och med på samma kväll.
"Tja!" En mindre gestalt slår sig ner bredvid mig och min blick som fryst fast på någon buske bakom riktas direkt till personen framför mig.
____________
Har haft detta nerskrivet jättelänge nu med tanken att jag ska fortsätta på det. Gör jag det? Nej. Det har ni väl tydligt kunnat märka då jag inte uppdaterat på runt två veckor. Usch känner mig hemsk. Jag suger verkligen 😂
Sanningen är att jag faktiskt inte haft någon lust alls att fortsätta skriva på denna. Jag ska inte ljuga för er. Det enda som faktiskt fått mig att fortsätta publicera kapitel den senaste tiden är ert engagemang och kommentarer.
Jag har faktiskt nästan hela resterande delen av fanficen planerad så vad som ska hända är inget större problem. Har dessutom börjat skriva på en helt ny som jag verkligen är taggad på, den handlar om Omar, och jag funderar på att publicera den inom snarast. Tror jag behöver lite omväxling från denna för att kunna hitta motivationen igen hehe.Men till andra saker, roligare saker. Någon av er som ska på killarnas bokparty eller boksignering nästa helg? Jag ska iallafall!! Är så sjukt taggad ni anar inte.
Iallafall, funderar även på en ny tävling, tips på vad det kan vara? Let me know in the comments!!!
love u xoxo
YOU ARE READING
The Deal - Felix Sandman
FanfictionJag blev äcklad bara av att tänka tanken att behöva kyssa honom, och göra det trovärdig också. Men min och Felix överenskommelse skulle iallafall vara lätt att hålla, inte en chans att jag skulle kunna bli kär i Felix "player" Sandman...