tio - Tacos

13.4K 326 24
                                    

Felix perspektiv

Jag slängde mig ner på rygg i soffan. Ogge hade inte haft så mycket hjälp att komma med så vi hade gått tillbaka hem igen. Vid busshållplatsen han skulle vänta på sin buss på gav vi varandra en kram innan vi delade på oss och jag började gå mot min gatuadress.

Än hade jag och Emma egentligen inte gjort vårat förhållande offeciellt men jag tror att fansen redan hunnit lista ut vad som egentligen pågick mellan oss. Att det skulle ge Emma bra med publicitet var det ingen fråga om och Daff var smart som insett det. Dock vet jag inte om han hade så rätt i att det skulle hjälpa mig då jag mest blivit mer förstörd av dethär. Såklart hade jag, när jag skrivit på kontraktet, inte haft en tanke på att få ens vänskapliga känslor för Emma men det var ofta så att jag slutade upp med det jag inte hade tänk att jag skulle göra. Gick jag till exempel till affären för att köpa sallad så slutade det upp med att jag stog och funderade över vilket lösgodis jag skulle lägga i påsen. Eller om jag tänkt vara vaken hela natten så somnade jag vid elva och förbannade mig dagen efter för att jag var så dålig på att hålla mig vaken sent.

En dörr på nedervåningen öppnas och stängs och jag sneglar mot hallen. Mamma stiger in genom dörröppningen med två fulla Coop-kassar i vardera hand.

"Hej gubben, har du plockat ur diskmaskinen som jag bad dig?" Jag mindes svagt något sms från mamma men att hon bett mig fixa disken hade jag inget minne av alls. Jag grymtade till, slängde benen över soffkanten och satte mig upp. Mamma gick in i köket och började plocka in alla matvaror i kylskåpet och skafferiet medans jag öppnade diskmaskinen och placerade tallrikar och glas i olika skåp och lådor i köket.

"Du vem är denhär Emma?" Jag stannade upp precis när jag skulle plocka upp några gafflar ur bestickhållaren. En snabb tanke att jag skulle berätta om kontraktet för mamma slog mig men jag sköt bort den lika snabbt, hon var inte typen som skulle förstå och dessutom vet hon inte om alla engångsligg då hon fortfarande tror jag är oskuld.

"Min tjej, vadåra?" Jag sträckte på ryggen och la ner gafflarna bland dom andra rena i översta lådan bredvid diskhon. Mamma la in ett mjölkpalet i kylen innan hon stängde den och vände sig om mot mig i samband med att hon började vika ihop papperspåsen hon burit varorna i. Jag ställde in några kaffekoppar i ett skåp innan även jag var klar och stängde diskmaskinen.

"Kan du inte bjuda över henne på middag? Ikväll kanske? Jag har planerat tacos" ett försiktigt leende smög sig fram på mammas läppar och jag suckade.

"Jo visst, varför inte" Medans jag gick ut ur köket och genom korridoren till mitt rum så plockade jag upp mobilen ur byxfickan. Nervöst klickade jag fram Emmas nummer och funderade på om jag skulle ringa eller smsa. Efter många om och men så bestämde jag mig för att ringa, det känndes mest personligt. Signalerna gick och till en början trodde jag inte att hon skulle svara, speciellt inte med tanke på vad hon sagt till mig tidigare idag.

"Vad vill du Felix?" jag kunde höra hur hon suckade på andra sidan linjen och jag satte mig ner på min svarta skrivbordstol.

"Kan du komma över och äta middag ikväll? Mamma vill träffa dig" sa jag försiktigt. Hon mumlade okej tyst i luren och försiktigt log jag lite för mig själv. Hon la på och jag gick direkt fram till min garderob på andra sidan rummet. T-shirten bytte jag ut mot en vit skjorta men jag lät jeansshortsen sitta på, det var ganska snyggt med dom.

Två timmar senare

"Så Emma, hur träffade du Felix?" Jag suckade tungt åt mammas fråga. Snälla säg att andras mammor också håller på såhär och att det inte bara är min. Emma skrattade lite och slängde en nervös blick mot mig. Då slog det mig att hon inte har en aning om vad hon ska säga och min hjärna börjat arbeta på högvarv.

"Hon är kompis med Omar" sa jag snabbt och fick en förvånat blick av mamma tillbaka som kollade från Emma på mig. Emma kollade frågandes på mig men eftersom vi inte kunde ändra oss nu så fick hon nöja sig med det svaret. Dessutom kände mamma alla av mina, Oscars och Ogges kompisar så det lämnade bara Omar kvar.

"Jaså? Så du är från Göteborg? Du har ingen dialekt" Mammas frågor verkade aldrig ta slut och ännu en gång fick jag komma med ett snabbt svar på frågan. Dethär skulle inte bli lätt men det hade defenitivt varit en fördel om vi prata igenom innan vad vi skulle säga till folk.

"Nej hon kommer från Stockholm men har kompisar i Göteborg, mamma nu för tiden kan man det" Jag himlade med ögonen för extra effekt och när jag kollade på Emma gav hon mig ett tacksamt leende.

Jag la armen närmast henne runt hennes midja och kysste hennes kind. På hela kvällen hade vi inte ens närmat oss varandra förutom en snabb kram när hon kom och om inget skulle hända så skulle mamma börja undra. Emma log nervöst när mina läppar snuddade vid hennes hud och jag kunde känna värmen spridas i hennes ansikte.

_________

Trodde inte jag skulle hinna ett kapitel idag men det blev lite tid över så ett kort får ni iallafall! :)

Glöm inte att votea och kommentera för att få nya kapitel snabbare❤️

The Deal - Felix SandmanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin