"EUN TAK NAKKKKKKKKKKK!!!" Baek Eun yang diikat di kerusi terus meronta ronta minta dilepaskan.
Omma dan Appa pulak hanya risau dengan anak dara mereka yang seorang itu. Meraung kerana tak nak potong rambut? Bukannya nak dibotakkan pun.
"Hoi Diam. Aku botakkan karang."
Baekhyun mencapai gunting dan perlahan lahan menggunting rambut adiknya itu. Rambut coklat hazel panjang pergi begitu sahaja.
"Dah siap. Ha tak mati kan potong rambut---
"Penat. Keluar."
Serta merta Appa dan Omma Byun keluar. Tahu sahaja anak perempuannya itu akan meletup. Namun Baekhyun tetap stay ditempatnya berpeluk tubuh.
Mata merah Eun mengisyaratkan bahawa keluar dari bilik. Baekhyun hanya menggelengkan kepala. Eun meronta ronta dengan kudrat yang ada.
Akhirnya dia berjaya keluar dari kerusi itu. Baekhyun dijeling.
"AHHHHHH NI SEMUA SALAH KAUUUUUUUUU KALAU KAU TAK FITNAH AKU,RAMBUT AKU TAKKAN DIPOTONG AKU BENCI KAU BAEKHYUN!!!!!"
Serta merta Eun keluar dari bilik menuju ke pintu utama. Kunci motor dan helmet dicapai. Omma yang duduk di ruang tamu dijeling.
Motor Eun keluar dari perkarangan tempat letak kereta. Motor dibawa menuju ke Taman BT21.
《SKIP》
"Haih. Halmeoni. Eun tak tunaikan janji Eun."
Eun duduk di tepi bangku memikirkan janjinya dengan Halmeoni Byun untuk tidak memotong rambut kuningnya itu. Sebab dia adalah satu satunya dalam keluarga Byun yang mempunyai rambut kuning secara asli.
Tak main eh dye rambut. Dye rambut noob.
"Ada 5 hari lagi aku nak masuk military.."
"Hoi Eun."
Eun memalingkan kepalanya kebelakang. Baekhyun dengan dua aiskrim vanilla. Satunya dihulurkan kepada Eun.
"Sorry. Omma bagitau aku, kau ada perjanjian ngan me
oni. Takpe jom pergi kubur meoni.."
"Nantilah.."
"Kenapa kau?"
Eun mengeluh lembut.
"Kat kubur mana boleh makan aiskrim bebal."
Ha kan dah kena bebal.
《Skip》
"Jeneral Kim Tae Hyung."
Taehyung tabik hormat kepada komander Kwon Jiyong. Kwon jiyong mengisyaratkan dia untuk duduk.
"Kumpulan Alpha 1 akan direhatkan selama 4 bulan. Tapi kamu akan ditempatkan di Kem Latihan Askar untuk melatih askar baru."
"Bagaimana pulak dengan Misi genting?"
"Ia akan dihandle oleh Alpha 2 iaitu kumpulan Jeneral Jeon."
Taehyung mengangguk. Fail askar baharu dicapai dan ditilik. Namun dia berhenti pada satu muka surat yang membuat dia suspicious.
"Byun Baek Eun. Bukan ke ini adik kepada Kapten tentera Laut Byun?"
"Yup. Ulzzang. Cantik. Berkenan?"
Jiyong smirk.
"Komander, profesional is ma rules."
"Hok. Lupa pulak. Dah jumpa lepas 5 hari nanti."
《Skip》
"Meoni.."
Eun memegang tombstone milik Meoni Byun. Diciumnya sekilas. Air mata menitik ke atas tombstone.
Sementara itu,Baekhyun keluar sebentar apabila mendapat panggilan daripada seseorang.
"APA?? WTF?? WEYH TAKDE BUDAK LAIN KE NAK JAGA KEM ADIK AKU DUH??"
"Kalau aku letak Seokjin sebagai pelatih, gemuk adik kau nanti asyik diberi makan. Kalau aku letak Yoongi,memang adik kau lari padang setiap hari. Kalau aku letak Hoseok, lagi susah. Aku letak RM ngan Jimin nanti silap silap haribulan mengandung adik kau. Kalau aku letak Jungkook, takut adik kau kena friendzone nanti."
"Weyh kenapa tak letak Member aku---
"Kau lupa ke EXO semua tentera laut. Adik kau tentera darat. Ingat tu Baek."
"Yelah Jiyong. Bye jumpa lepas 5 hari."
"Auch kau dengan Si Taehyung sama je. Tapi macam anjing ngan kucing HAHAHAHHAHAHA"
"K jiyong k"
Tbc
YOU ARE READING
(C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTH
Fanfiction『2018 FANFICTION』 + Bila bapak kau paksa kau masuk military dengan niat supaya kau dapat jodoh kat situ. ━━━━━━━━━━━━━ "KENAPA AWAK LAMBAT KADET BYUN?!" -Kim Tae Hyung "SEBAB SAYA NAK,JENERAL KIM!" -Byun Baek Eun ━━━━━━━━━━━━━ "AWAK LARI 50 PUSINGAN...