1.0

413 88 46
                                    

"Aku habiskan masa 3 bulan latihan di kem tanpa kau. Aku tertanya tanya mana kau Taehyung? Where are you?"

-----------

Majlis Konvokesyen
Kadet Kem Daeguk

"Unnie! Cepat lah nanti giliran kita lah!"

Rose menyedarkan Eun dari lamunan panjangnya. Sudah 3 bulan dia menyertai Kem Latihan Ketenteraan di Daeguk. Banyak yang berlaku. Eun mula menggelengkan kepalanya untuk menyedarkan dirinya sepenuhnya dari lamunan.

"Kaja, kita masuk dewan."

"Nae unnie."

Suasana di dewan kini senyap apabila Komander Utama mengendalikan acara tersebut. Ketibaan ramai VIP yang dijemput namun seorang sahaja yang menarik perhatiannya.

Kapten Byun BaekHyun.

Mata mereka sempat bertaut antara satu sama lain tapi Baekhyun meleraikannya. Eun pantas menyedari perempuan di sebelah abangnya itu. Tidak lain tidak bukan.

Bae Irene.

Wanita yang pernah membulinya pada 3 bulan yang lalu. Wanita itu juga kelihatan mesra sekali dengan abang kesayangannya itu. Terdetik perasaannya untuk menghantar satu pesanan khas kepada seseorang yang amat dirinduinya itu.

KimTae

Jeneral..
Jeneral bila nak balik?
Saya dah habes latihan. Jeneral tak nak tengok saya kat pentas ambik sijil ke?
Jeneral?

Seperti biasa,hanya 1 tick diberi kepada Eun. Eun hanya tersenyum sayu. Munkin lelaki tersebut sudah melupakannya.

"Anugerah Kadet terbaik diberikan kepada Kadet Byun Baek Eun atau lebih baru dikenali sebagai Lans Koperal Byun BaekHyun."

Eun dengan teragak agak bangun dari seatnya dan bergegas ke Pentas. Dia melihat semua orang di bawah pentas itu. Tiada langsung kelibat Jeneral Kim.

"Lans Koperal Byun baekEun?"

Tersedar dari lamunan,dia terus melihat siapa yang memanggilnya setelah turun dari pentas tersebut.

Tersedar dari lamunan,dia terus melihat siapa yang memanggilnya setelah turun dari pentas tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tahniah."

"Boleh saya tahu apa nama awak?" Tidak munkin Eun mahu meneruskan perbualan tanpa tidak mengetahui nama jejaka kacak itu kan?

"Jung YoonOh. You can call me Jaehyun."

Eun mengangguk. Matanya tercacap ke arah bahu bidang jaehyun itu. Kedudukan jaehyun dalam tentera adalah Jeneral. Tapi mengapa dia tidak mengetahui kewujudan Jaehyun dalam tentera ini?

 (C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTHWhere stories live. Discover now