"Weyh. Bukan gempa bumi lah."
Kata Taehyung dengan relaks. Baru sahaja tadi dia melalak seperti orang kena sawan. Baekhyun mengerutkan dahinya. Dengan tindakan refleks tangannya memukul bahu Taehyung.
"HEY. HABES BENDE APA TADI TU? PERUT KAU?"
Taehyung menayangkan muka innocentnya. Mahu sahaja dia memerli bakal abang iparnya itu. Tiba tiba, seseorang berlari kepada mereka berdua.
"Bwi-hyung.. Baek-hyung.. Rose dengan Eun---"
Eunwoo menarik nafas. Penat dia berlari daripada meja bersantap tadi. Jauh benar tempat dua namja pelik itu makan.
"Tadi Diorang berdua pergi tandas sekejap. Selepas tu, Irene noona pergi check sebentar. Lepas tu saya pergi ke tandas sudah nampak Irene noona sudah terbaring di atas tanah."
Serentak 2 namja itu berpandangan sesama sendiri. Mereka bertiga kemudian berlari ke arah tandas perempuan yang disinggah oleh Eun dan Rose. Benar sangkaan Taehyung dan Baekhyun.
"Diorang pergi mana hyung.."
Taehyung menarik bahu Eunwoo supaya menghadapa wajahnya. Dipegangnya bahu Eunwoo dengan kuat.
"Eunwoo tenang. First kita kena alihkan orang dari kawasan ni. Eunwoo panggil ahli bangtan yang lain."
5 minutes later.
"Gosh. Kenapa panggil Taehyung--oh Tuan Baekhyun."
Jin dan Suga bow kepada Baekhyun yang berpangkat tinggi dari mereka. Jungkook dan Jimin yang lewat sampai menyertai kelompok tersebut. Manakala Namjoon dan Hoseok sudah datang lebih awal dari mereka semua.
"Sekarang ni, Eun dan Rose hilang. So kita kena alihkan orang ramai dari sini."
"How? Takkan kita kena umumkan yang acara dah tamat sebab pengantin perempuan hilang?"
Cadang Jimin dengan nada serius. Sempat juga dia meraup rambutnya kebelakang.
"Kecoh lah nanti kalau perkara ni sampai ke pengetahuan polis."
Yoongi membantah. Cadangan itu juga ditolak bulat bulat oleh semua ahli disitu.
"Apa kata kita upah seorang perempuan berlakon jadi pengantin. Lagipun selepas ini,pengantin kena pergi ke dewan untuk acara tari menari."
Cadangan yang bernas dilemparkan oleh namjoon. Masing masing melihat sesama sendiri. Siapa yang mereka hendak upah. Akhirnya pandangan mereka tertumpu kepada Yoongi.
"Asal bende gila gila je aku. Payah ah jadi hensem cam gini."
"Alah Hyung, kau je muat baju pengantin tu. Kau kan kurus."
Kata Jungkook dengan berbakul pujian yang dilemparkan. Yoongi tetap dengan muka menyampahnya.
❤❤❤
"Psst Hyung, hati hati, jangan terkangkang hyung."
Sempat jimin berbisik kepada Yoongi yang sudah dipakaikan baju pengantin. Sememangnya saiz badan Yoongi yang paling kecil diantara yang lain.
"Aku tahu lah cibai. Aku nak melangkah besar pun tak boleh."
Kain Veil yang dipakai,menutup keseluruhan muka. Eunwoo sahaja lah yang membantu pergerakan Yoongi. Oh nak tahu siapa yang gantikan tempat Eun?
Jung Hoseok.
"Asal bride'smaid pun nak kena pakai veil?"
"Entah. Biarlah tahu sahaja lah ini perkahwinan tentera. Begitu kot adatnya."
Dengan itu Taehyung,Baekhyun dan Jungkook memulakan operasi mencari. Manakala Jimin dan Namjoon perlu memantau majlis persandingan itu.
"Kook, kau masuk dalam tandas tu kook."
Terus muka Jungkook tercengang. Mengapa dirinya diperlakukan sebegitu. Tahulah dirinya yang paling muda disitu. Ni nak majuk ni.
"Okie. Kook masuk dulu. Hyung jaga depan."
Dengan itu Jungkook memasuki tandas yang disyaki dilawati oleh Eun dan Rose. Taehyung dan Baekhyun mula hanya menjaga dari dalam.
Tidak lama selepas itu,Jungkook keluar dengan satu nota ditangan. Nampak seperti tisu dan tulisan yang seperti hendak cepat sahaja.
"Kook jumpa ni"
Nota itu kemudian diserah kepada Taehyung dan Baekhyun.
"6×××××××××××"
"Nombor telefon siapa ni?"
"Kook, try call guna fon kau."
"Baik Hyung."
Dengan kadar segera, Jungkook mengeluarkan telefon pintarnya dari kocek seluar. Nombor yang ditulis di nota tadi,didail.
"Hello---
"Aku nak keluar daripada Korea. Kalau kau nak perempuan tu, aturkan jalan untuk aku keluar. Jeneral Kim Taehyung."
"Hey! Dengar sini---"
Terus panggilan itu ditutup. Jungkook memandang kedua dua namja dihadapannya. Dilonggarkan sedikit tienya untuk memudahkan pengudaraan.
"Penculik tu nak keluar daripada korea. Kalau kita nak ambik tebusan, kita kena sediakan jalan untuk dia keluar."
Jelas Jungkook. Taehyung mengenggam penumbuknya. Begitu juga dengan Baekhyun.
"Dia seperti kenalan lama V hyung."
"Tae? Kau ada kawan pengganas ke?"
"A-aku tak ingat."
"Kita kena laporkan kepada Komander. Lagipun kita kena ada senjata."To be continued
So chapter akan datang adalah penamatnya. Excited tak HAHAHAHHAHAHAH
Taehyung rambut biru,Jimin rambut pink. Aku dah takde rambut.
Bye HAHAHAHHAH
YOU ARE READING
(C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTH
Fanfiction『2018 FANFICTION』 + Bila bapak kau paksa kau masuk military dengan niat supaya kau dapat jodoh kat situ. ━━━━━━━━━━━━━ "KENAPA AWAK LAMBAT KADET BYUN?!" -Kim Tae Hyung "SEBAB SAYA NAK,JENERAL KIM!" -Byun Baek Eun ━━━━━━━━━━━━━ "AWAK LARI 50 PUSINGAN...