1.6

326 54 14
                                    

Incheon International Airport
Author pov ehek

"Eun,mana keluarga kau ni?"

"Baekhyun kata dia on the way, so tunggu jelah. Kalau awak nak pergi dulu pun tak pe."

Eun melihat ke arah muka namchinnya itu. Dia menghadiahkan senyuman lalu kembali semula fokus ke arah telefon pintarnya itu. Begitu juga situasi Taehyung.Telefon pintar milik Eun berbunyi lalu terus diangkat dan diletakkan di tepi telinga.

"Hoi Eun, Kau singgah rumah halmeoni dulu. Kitorang still sangkut kat highway ni. So naik grab suruh Taehyung bayar, pergi rumah halmeoni. Okey? Bye."

Dengan sekali nafas, Baekhyun terus meletakkan panggilan membuatkan Eun terpinga pinga. Tidak boleh menghadam information yang terlalu banyak dalam sekali gus.

Terus tangan Taehyung di sambar dan membuatkan Taehyung jatuh terduduk di tepi kerusi rodanya. Membuatkan mereka berdua sama tinggi.

"Taehyung, jom pergi rumah halmeoni saya. Baekhyun dia lambat sikit. Jom jom."

"Eo?---o-ok"

Sedang ralit menempah grab untuk dinaiki ke rumah Halmeoni Park, Taehyung lupa akan satu perkara.

"TAEHYUNGGGGG AHHHHHHH"

Taehyung memandang ke arah kerusi roda yang dinaiki Eun slowly turun menuruni bukit ke bawah. Taehyung angguk dan kembali melihat screen.

"Kerusi roda tu turun bukit."

"Eun duduk kat situ."

"Jadinya Eun duduk di kerusi roda yang turun bukit."

"Ouh."

"WEYH BABI KERUSI RODA JAHANAM. KAU BERHENTIIII"

💜💜💜

Tok tok tok

"Anyeonghaseyo Halmeoniii Eun dah balik!"

Senyap. Sunyi sepi. Seperti tiada orang di rumah. Namun itu tidak membuatkan Eun berputus asa. Dia mengetuk ngetuk pintu di hadapannya itu.

"Aigooo cucu nenek makin tinggi---

"N-nek bakal cucu menantu nenek yang angkat cucu nenek ni--"

Terus sahaja bahu Taehyung dicubit. Eun kembali melemparkan senyuman ke arah neneknya itu.

"Dah kenapa duduk luar ni cu? Masuk lah. Penat dukung si Eun ya? Masuk masuk."

Halmeoni Park masuk ke dalam rumah. Manakala Eun sempat berbisik sesuatu kepada Taehyung dan membuatkan Taehyung angguk dan berjalan masuk dengan mata besarnya.

💜💜💜

"Aduh nek, sakit lah. Jangan lah picit kuat sangat!"

Taehyung melihat sahaja gelagat nenek dan cucu di ruang tamu itu. Jam sudah menunjukkan di angka 10 membuatkan Taehyung menguap keletihan.

Munkin disebabkan flight 12 jam daripada Iraq ke Korea munkin.

"Taehyung, jom tidur."

"Ok jom. Goodnight halmeoni."

Taehyung bangun dari tempat duduk dan terus berjalan ke arah tangga. Eun menjeling Taehyung.

 (C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTHWhere stories live. Discover now