1.4

358 66 20
                                    

"Noona? Bangun.."

"Ah jaemin-shi"

Eun bangun dengan sedikit luka dilengannya. Jaemin dihadapannya dipandang. Luka di muka lelaki itu disentuh lembut.

"Jae, kita kat mana?"

"Kat bawah runtuhan bangunan kita. Yang lain pun sama maybe, tapi tak tahu kat mana."

Eun melihat keadaan disekitarnya. Sah,tiada jalan keluar. Jika ada bencana gempa bumi lagi,munkin mereka akan mati dihempap runtuhan.

"Jaemin,walkie talkie? Berfungsi?"

"Nope. No connection. Bencana alam dah ambil alih Iraq. Semua kabel dah runtuh."

"So we gonna sit here until---

"Yup. Takpe noona. Jaemin ada. Fon jaemin ada. Powerbank ada. Kita main candy crush jom?"

"Jom."

Eun meniarap di tepi Jaemin. Penat mahu duduk dan merendahkan kepala. Baik dia meniarap sahaja. Lagipun ruang mereka agak besar tetapi ketinggian sahaja yang agak rendah.

Lama kelamaan bermain candy crush, Eun sudah melentok lentokkan kepalanya. Jaemin menyedari keadaan itu terus sahaja dia meletakkan jaket askarnya ke badan Eun. Didekatkan badan Eun ke badannya.

"Its gonna be alright,noona"

💜💜💜

"Tiada penampakan Eun kat sini." Suga menyatakan laporannya. Penat dia berpusing pusing di kawasan runtuhan kem tentera itu.

Jin dan Suga berpandangan. Taehyung duduk sambil berfikir. Namjoon,Eunwoo dan Hoseok memulakan misi menyelamat di kawasan runtuhan solar milik kerajaan korea.

"Kalau dia takde di kawasan ni,dia munkin ada di bawah ni."

Terus sahaja Suga membuka satu komputer dan alatnya yang lain. Sungguh pantas sekali tangannya menaip di dalam komputer tersebut. Terus dia membaca apa yang dicatatkan di screen komputer tersebut.

"Ada ramai."

"Kita perlu bantuan, panggil yang lain dahulu,settle disini. Lepastu kita kerah kadet yang lain untuk ke kawasan runtuhan lagi satu?"

"Right. Tae? How?"

"Boleh Tae masuk dari lubang besar sana?"

"Its too risky. Satu gegaran lagi,semua akan dihempap."

"Someone yang ada saiz badan kecil---

"Shut up bitch. Mana bende yang aku nak bawak?"

Suga berkata. Tahu tahu sahaja yang dia sahaja disitu yang mempunyai saiz badan terkecil. Johnny mengambil alih tempat suga. Diberikan walkie talkie kepada mereka semua.

"Walkie talkie on. Kita akan buka radar kecemasan untuk bercakap dengan mangsa kat bawah sana. Got it?"

Johnny pantas menekan suis yang berkenaan. Diurut jarinya sedikit. Terus sahaja Taehyung berdiri di belakang Johnny.

"Cari bride aku,Johnny."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
 (C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTHWhere stories live. Discover now