1.1

374 69 5
                                    

"Kau mungkir janji."

"Kau lupakan aku ke?"

"Aku tak mati lagi,Eun"

-------------------

Eun mula membasuh muka. Matanya melirik ke arah mukanya. Matanya sembap. Bibirnya pucat akibat daripada menangis tidak henti henti. Dia tertunduk. Tangannya pantas mengambil kain untuk mengelap wajahnya.

Kakinya membawa dirinya ke meja makan. Dia menyentuh perutnya itu. Lapar. Baru dia teringat..

Sapa yang kemas ruang tamu yang dia sepahkan semalam? Baekhyun? Boxer sendiri pun harapkan dobi.

Tudung saji diangkat. Ada roti bakar dan mentega dienakkan lagi dengan air susu. Persoalannya,siapa yang buat ini?

"Bakal adik ipar? Dah bangun?"

Eun menoleh ke arah suara yang amat dikenalinya itu. Tidak lain tidak bukan,Bae Irene.

"What? Adik ipar---

Eun sedikit tergamam. Benarkah perhubungan Baekhyun dan Irene. Kalau benar,INI SEMUA MIMPI BURUK. Eun tidak mahu ini semua berlaku!

"Hey relaks ah. Dah makan. Baek kata malam tadi kau tak makan."

"Kau ada letak racun ke? Aku tak percaya."

"Kalau kau pesaing untuk dapatkan Baekhyun,memang aku racun kau. Tapi kau ni bakal adik ipar aku so why not ambil hati kau sebelum ambil hati Tuan Byun dan Puan Byun."

"Snakeu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Snakeu."

"Whatever. Makan Eun,kau berlapar mati ha jumpa kau dengan si Taehyung tu."

Eun membulatkan matanya. Lama kelamaan dia mengangguk.

"Kalau aku mati aku jumpa dia. Kalau aku tak mati,aku mati rindukan dia."

"Keling ah kau."

"Amboi mulut. Kalau Omma tahu---

"Kau diam. Kau nak berapa? Aku bayar."

💜💜💜💜💜💜

"Nah. Tisu untuk kau."

Irene menghulurkan sehelai tisu kepada Eun. Eun mengelap sisa sisa air matanya. Apabila dia teringat kenangannya bersama Taehyung,dia menangis.

Tidak tahu sama ada dia menyesal atau tidak,kerana dia tidak memeluk Taehyung di saat terakhirnya. Kepalanya terus digeleng laju. Irene yang melihatnya terus memeluk bakal adik iparnya itu.

Sebab dia tahu. Itu perit. Dia mempunyai abang dan berjuang di dalam askar. Namun tuhan lebih sayangkan abangnya.

"Hey. Eun, apa kata kau rehat dulu. Ambil cuti sebulan. Buat kerja kebajikan. Kalau boleh jauh dari korea."

"Boleh ke? Kalau boleh aku nak ke mana?"

"Saudi Arabia. Aku nampak mese Rose tadi. Dia suruh kau pergi hospital. Urgent katanya."

 (C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTHWhere stories live. Discover now