1.2

380 71 4
                                    

"Apakah???"

"Weyh bende ni jadi dalam sinetron je. Mana munkin ********"

💜💜💜

"CIK BYUN! ADA SNOW!!"

Kadet berpangkat sarjan bertagkan nama 'Renjun' itu melambai lambai ke arah tingkap ketua markas itu. Tidak lain tidak bukan Byun Baek Eun.

"Rilek ah. Iphone aku ada snow---

Matanya tercacap ke arah luar tingkap. Salji putih yang turun secara perlahan lahan mengingatkan dia kepada negara asalnya,Korea. Lantas dia mengambil baju sejuk biru gelap dan berlari ke bawah.

Kadet lain sibuk mengumpul salji untuk membuat orang salji. Renjun dan Jaemin sibuk bermain kejar kejar sesama mereka. Dia meronda melihat sekelilingnya. Di Iraq, salji hanya berlaku 1000 tahun sekali.

"Bertuahnya aku."

Tangannya diangkat ke atas seakan akan mahu mengambil matahari yang sedikit lagi mahu terbenam. Sungguh cantik keadaan disitu pada waktu itu.

"Baek Eun."

Suara yang memanggilnya seperti dikenali. Lantas Eun mengecilkan mata ke arah suara itu. Iphone Xnya dijatuhkan. Kakinya terasa lemah.

"Tak.. bende ni berlaku kat sinetron je. Tak munkin.."

Pantas lembaga itu mendepakan tangan ke arah Eun lalu memeluknya dengan erat. Tidak lain tidak bukan,

Jeneral Kim.

Yang dah lama hilang. Yang sudah lama dirinduinya.

"Jambang. Misai. Comot."

Itu sahaja perkataan yang mampu diucapkan oleh Eun. Dia amat tidak mempercayai lembaga di hadapannya. Munkin kah ini hanya side effect turunnya salji 1000 tahun?

"Haah. Saya comot. Tolong?"

"As your wish sir."

Tangan sejuk milik Taehyung diraih dan dibawa ke bilik rawatan. Sekumpulan doktor mula mengerumuni Eun. Mestilah mahu bertanya gerangan siapakah yang dibawa masuk.

"Ini orang atasan saya. Tolong beri pemeriksaan lengkap."

"Ouh baiklah Lans Koperal. Kami segera berkhidmat."

Doktor yang bertag nama 'Euijin' terus menetup langsir putih dan memotong pandangan mata Eun dan Taehyung. Eun mula mencari tempat duduk berdekatan dengan bilik tersebut.


💜💜💜

"Macam mana?"

"Macam tu lah~"

Taehyung mengambil epal hijau di dalam bakul lalu digigitnya sedikit. Eun dengan pantas mencubit peha lelaki itu. Sudah lah menumpang. Boleh pulak dia membuat lawak hambar seperti itu.

"Lawo bilik. Siapa designkan?"

"Hek. Ini design time first first saya masuk sini tau."

 (C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTHWhere stories live. Discover now