"AH LEPASKAN AKU BODOH!"
Gertak Eun sambil meronta ronta mahu melonggarkan ikatan tali dibadannya. Sementara Rose memerhatikan keadaan sekeliling. Rose amat berbeza dengan Eun. Dia tenang, Eun tarzan.
"AKU CAKAP DIAM! TAK RETI DIAM KE KE HA!"
Bang!
Sedas tembakan dilepaskan tepat mengenai bahu kiri Eun. Giginya diketap kuat. Sakitnya tuhan sahaja yang tahu. Author tak tau sebab tak pernah rasa hehe😋.
Setelah penculik tadi keluar dari bilik itu. Rose melepaskan diri dengan senang. Pisau ditangannya segera mengoyakkan baju dress putih mahal.
Ya. Itu baju kahwinnya semalam.
"Eun. Tenang. Tahan sikit."
Rose menekan sedikit tempat luka tersebut. Dipotong sedikit kulit Eun dan perlahan lahan dia mengeluarkan peluru terbabit. Benang dan jarum diambil didalam kotak first aid di dalam bilik lalu menjahit luka tembakan.
Bukan tak pernah jahit luka tentera ni.
"Rose. Aku mintak maaf sebab bawak kau masuk dalam hal aku. Dia cuma nak gertak Taehyung, bukan Eunwoo."
Kata Eun lembut. Rose tersenyum sambil melilit kain untuk menutup luka dan mengelakkan jangkitan kuman. Rose berdiri di hadapan Eun.
"Kau rasa, aku ni baik sangat ke sampai nak tolong kau?"
Sinis Rose. Kata kata itu membuat Eun tidak percaya. Rose sempat mengenyitkan mata ke arah Eun. Ternyata Rose..
"Kenapa kau buat macam ni Rose?"
Rose tergelak kecil. Geli hati dia melihat 'rakan seperjuangan' dia itu. Tangannya diletakkan di mulut.
"Aku penat, Eun. Aku penat. Kedua dua abang aku tentera. Aku?? Dipinggirkan! Sebab itu, aku menyertai RedDevil."
Kata Rose dengan nada puas hati. Selama ini dia berpura pura dihadapan semua orang. Memalsukan identiti agar kerajaan tidak akan memberkas dirinya.
Macam macam identiti digunakan. Askar sementara, Doktor. Sukarelawan. Rupanya, itu hanya sekadar penyamaran ahli kongsi gelap paling berkuasa di asia.
"RedDevil.. Apa kau nak dari Taehyung!"
"Simple. Dia bagi aku keluar Korea. Dia dapat kau. Dia tipu aku, dia dapat mayat kau. Sudah lah. Aku penat. Tidur baik baik ye Byun BaekEun."
"PARK CHAE YOUNG!"
Pintu itu ditutup dan kedengaran dimangga dari luar. Eun yang tergamam dengan pangakuan itu terus membeku disitu.
Tidak munkin? Si comel, si periang Chaeyoung, adalah sebahagian ahli kongsi gelap berkuasa dan dikehendaki!
"Aku salah menilai kau Rose. Tapi kau pun salah menilai aku."
Tangannya diketap kuat. Tujuannya hanya satu. Mahu keluar dari sini dan memenjarakan Rose.
💜💜💜
"Chimmy, Position?" Tanya Tata di talian walkie Talkie.
"Done Tata, waiting for Cookie and Shooky." Balas Chimmy. Tata menganggukkan kepalanya. Sudah tiba dia berdepan dengan musuh dalam selimut.
"Tata, Cookie in."
"Okay. Hati hati."
Jungkook bergerak dengan senyap di koridor pangsapuri terbiar. Keadaan disekelilingnya diperhatikan sebelum membuka pintu bilik seseorang.
"Pakcik orang baik. Semua turun ke bawah hati hati. Dont make any noises or you will be in hell tomorrow."
Angguk semua kanak kanak tebusan itu. Seperti akan diperdagangkan dinegara luar. Jungkook menembak dengan senyap kearah semua cctv di dalam bilik tersebut.
Mana munkin akan ada orang serang dia. Semua penjaga cctv sedang sibuk dengan khayalan mereka.
Jungkook kemudiannya membuka pintu disebelahnya. Ternyata Eun yang sedang cuba mahu membuka ikatan itu. Setelah membuka ikatan itu, Eun menceritakan semuanya dengan sekelip mata.
Eun kemudian mengambil gun di pinggang Jungkook. Sudah sampai masanya mahu menamatkan semuanya.
"Tata,mana kau?"
"Aku jumpa rose. Dia kat sini kena ikat. Aku nak lepaskan dia."
"Oh man holy shit."
Tbc
AHHH HAPPY 3K READS! I LUB YOU!
YOU ARE READING
(C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTH
Fanfiction『2018 FANFICTION』 + Bila bapak kau paksa kau masuk military dengan niat supaya kau dapat jodoh kat situ. ━━━━━━━━━━━━━ "KENAPA AWAK LAMBAT KADET BYUN?!" -Kim Tae Hyung "SEBAB SAYA NAK,JENERAL KIM!" -Byun Baek Eun ━━━━━━━━━━━━━ "AWAK LARI 50 PUSINGAN...