0.09

353 76 17
                                    

"Aku terlalu khusyuk mempermainkan perasaan dia. Aku tahu dia ada perasaan kat aku. Tanpa sedar,aku dah falling in love kat kau Eun."

∞∞∞∞∞∞∞

"KIRI KANAN KIRI. BERKAWAD TU BIAR BERSEMANGAT. NI TAK PAGI PAGI DAH LEMBIK!"

Jeneral Park mula memberi arahan yang keras dan sedikit perkataan yang pedas. Ia cukup membuatkan adiknya,Rose menyampah. Adik beradik kan? Siapa tak menyampah?

Dari jauh kelihatan Jeneral Kim sibuk menulis catatan pada buku khasnya itu. Sambil sambil menulis dia sempat melihat sekilas perempuan yang sedang dipermainkannya.

Yup. Eun.

Rintik rintik peluh yang mengalir dari dahi mula kelihatan akibat kawad kaki kendalian Jeneral Park itu. Itu cukup membuatkan dia mahu mengulang kisah lampaunya.

Melarikan diri----

"Jeneral Kim?"

Taehyung menoleh ke arah suara itu. Komander Kwon sedang menghadapnya. Terus sahaja dia bow dan tabik hormat ke atas orang atasannya itu.

"Jeneral Kim Tae Hyung. Melaporkan diri."

"Kumpulkan Jeneral Jeon dan Jeneral Park bersama. Cha Eun Woo juga."

"Mengapa Cha Eunwoo?"

"Dia pakar bom."

Terdetik di hatinya. Misi apakah kali ini? Bukan dia sedang bercuti?


----------------



Eun memandang lama frame gambar tersebut. Kenangannya semasa kecil bersama abangnya. Byun BaekHyun yang tersenyum gembira bersama dirinya. Bila lagi perkara ini akan berulang?

"Hey Eun."

Eun menoleh ke arah suara itu. Kang Suri muncul di hadapannya sambil memberi surat kepadanya.

"Jeneral Kim bagi kau."

"Ouh Thanks."

Kang Suri terus berlalu daripada meja belajar Eun. Rose? Dia sudah tidur dari tadi. Yang lain seperti biasa,curi curi keluar dari kem. Eun mula perlahan lahan membuka sampul surat tersebut.

Byun BaekEun.

Eun,jumpa saya di bumbung? I mean bumbung stor peralatan. Selamat sikit. Heheheheh. Saya nak jumpa awak sebentar.

Lots of Hate
KimTae

"Lol this dude got no jams."

Eun terus menyarungkan hoodie tebal berwarna biru tua dan mask hitam. Dia perlahan lahan keluar dari dorm Not Today dan berlalu ke padang awam berdekatan dengan stor peralatan tersebut.

Terlihat kelibat susuk tubuh lelaki di atas bumbung tersebut. Kelibat itu tidak lain tidak bukan,

Kim Taehyung

"Eun? Duduk lah."

"Kenapa Jeneral panggil saya? Ada apa apa yang saya boleh bantu--

Terus sahaja badan kecil milik Eun dipeluk kemas. Taehyung senyum di sebalik dakapan itu. Munkin ini kali pertama dan terakhir dia memeluk yeoja itu?

"Jeneral--boleh duduk tak? Dah hampir lima minit saya berdiri ni. Tadi dah hampir sejam kena dera ngan Anak Parkinson tu."

"Heol. Sikit je tu. Nah duduk sini."

Taehyung menepuk tempat duduk di sebelahnya itu. Eun duduk dan melihat ke arah wajah Taehyung itu.

 Eun duduk dan melihat ke arah wajah Taehyung itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Saya nak bagitau something."

Eun mengerutkan dahinya. Tetiba nak cakap sesuatu kepada dirinya. Sebelum ni diam je bila bersama dengannya.

"Aku esok tak ada kat kem. Jeneral Park ngan Jeneral Jeon pun sama. Dengan budak kecik,Eunwoo sekali. Esok Jeneral Jin datang. Lek lok sikit. Jangan curang."

"Esok je?"

"Nak sampai bila?"

"Sampai bila bila pun boleh~ HAHAHHAHA joke joke. Soooooooooooo. Saya patut cakap apa? Goodluck? Buat apa kat sana? Leklok jangan curang gak?"

"Kau tak pernah ada Bf ke dowh?"

"Selama 28 tahun aku makan babi--- aku makan nasi. Tak. Aku amalkan halal gap sejak dulu lagi."

"Lol. Cuba try cakap 'Datang balik' 'jangan cedera' ke."

"Hurm yelah. Jangan cedera. Mati je."

Taehyung tergelak akan lawak yang diberikan oleh Eun itu. Namun dia terus sahaja bangun dari mimpi kepada realiti.

"Tak elok ah. Kau jugak nangis kat keranda aku nanti."

"Hurm we'll see 'bout that later. Dah malam ni. Saya gerak dulu key,goodnight Jeneral. Jangan mati."

Satu kucupan pantas diberikan Eun di pipi Taehyung. Taehyung yang terkejut akan perkara itu terus memegang kesan kucupan itu sambil melihat Eun yang berlari dengan muka ditekup.

"Who knows right? The feeling deep inside her heart."


----------


"Kadet Cha Eun Woo."

"Jeneral ke7 Jeon Jungkook."

"Jeneral ke5 Park Jimin."

"Jeneral Kim Tae Hyung."

"Alpha 4 melaporkan diri komander!"

Sekumpulan tentera kacak mula digabungkan didalam satu kumpulan. Komander itu anggukkan kepala dan pergi ke kumpulan seterusnya.

"Eunwoo? Kenapa ni?"

Taehyung dengan prihatin bertanya kepada Eunwoo yang sibuk mengelamun.

"Hyung.. Kita akan balik kan?"

Semua meneguk air liur mereka. Mereka sendiri tidak tahu yang mereka akan selamat atau tidak.

"Hyung pun tak pasti Eunwoo."

Tbc

Sorry lambat Update sayangku sekalian.

 (C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTHWhere stories live. Discover now