"PROGRAM KEMASUKAN KADET ASKAR 2018"
"Baek. Boleh tak. Stop."
Baekhyun menjongketkan keningnya. Tidak memahami apa yang dikatakan oleh Eun itu. Dia menoleh ke arah Eun sambil mengisyaratkan dia supaya menyambung.
"Stop hantar aku sampai pagar tu. Malu lah weyh. Aku dah besar--
Serta merta mulut Eun ditutup kemas. Mereka berdua berpandangan. Baekhyun yang berpakaian Tentera Marin serba lengkap memandang pakaian Eun.
Eun yang memakai baju askar kehijauan dipandang. Seperti ada yang lupa. Apa dia eh?
"Hoi! Kau lupa bende ni."
"Apa kau nak"
Eun jeling. Baekhyun mula mendekati Eun. Diikat rapi rambut pendek Eun itu dengan getah rambut berwarna hitam itu. Tangan Eun diraih dan diberi satu rantai perhiasan.
"Omma bagi. Pakai waktu kau konvo nanti. Aku nak tengok ok?"
"Ok! Aip aip kapten Baekhyun--
"BWO???? BAEKHYUN SUNBAENIM??????"
Dengan itu Baekhyun sempat mengenyit mata dan berlari ke pintu hadapan kem tentera itu. Eun dengan malasnya menyorong bagasi pink miliknya itu.
Sedang asyik menyorong bagasi, Bagasinya itu tiba tiba tersangkut pada suatu tali. Eun dengan struggle menarik tali itu daripada bagasinya. Dilihat sudah ramai memasuki kem,dia sudah kabut.
Patut ke dia ambil peluang lari pergi jepun dan melupakan segala galanya?
Patut ke dia mintak tolong sesiapa untuk mengambil bagasinya?
Patutke dia buat tak kesah dan mengarahkan salah seorang trainer kem mengambilkan bagasi nya?
Atau patutke dia lari pergi konsert bts kat seoul. Ada 5 minit jelagi. Nak tengok Kim Taebyung,Park Jumin dan Kim Sockjin?????
"Ehem nak lari ke mana tu cik Byun?"
Eun menoleh kearah suara yang memanggil. Seseorang yang memakai pakaian lengkap baju tentera dengan tag nama 'kim seokjin' dipandang lama.
"Ahhh bagasi terjerut? Takkan abang tak bagi tahu kot yang memang tak boleh bawak bagasi pergi kem?"
Eun hanya sekadar menggeleng. Tak sempat kot? Dia kan pemes so ramai nak kejar.
"Nah. Nak saya tolong kemaskan tak?"
Jin dengan pantas mengalihkan semua barang barang Eun ke beg tentera lagi satu. Apabila dia mencapai barangan 'peribadi' Eun ,tangannya terus ditepuk lembut.
"Aish. Dah nanti kau lambat pulak nak daftar. Kau laki aku pompuan. Jeneral tu takkan berani nak denda aku."
"Haalah. Dah lah bye. Cepat tau! Dengar kata Jeneral Kim belanja Jjangmyeon!"
Eun lantas berdiri sambil mengangkut beg ke atas bahunya. Jin hanya sekadar menggelengkan kepala.
●●●●●●
"HOI TENUK KAU PAHAL LAMBAT SANGAT!"
Baekhyun menengking Eun yang lambat. Sebenarnya dia mahu membetulkan bulu matanya tertanggal. Kena jaga image walaupun masuk tentera kak. Bukan macam kakak hina orang tapi tengok dalam rumah mak ai macam pontianak. HAHAHAHHAHA.
"Umph yelah Hyun. Eh kenapa kau dengan abang aku ni??"
Jin dan Baekhyun berpandangan sesama sendiri. Jin menundukkan kepala sedikit untuk menghormati orang atasannya itu.
"Eh Jeneral Jin? Bukan ke Jeneral Kim ke yang incharge dalam kem sepanjang 2 bulan ni?"
Baekhyun menjongketkan kening mahalnya.
"Ouh Jeneral Kim kesayangan Tuan Byun demam harini. Penat katanya."
Baekhyun mengelus lembut rambutnya.
"Ouh thanks. Btw goodluck adikku Byun Baek Eun yang terchenta."
Baekhyun mencium ubun ubun adiknya itu. Eun hanya memeluk erat abangnya itu.
"Ti amo. Baik baik Baek. Jaga diri. Cari kakak ipar untuk aku."
"You too sis. Farewell?"
"Farewell"
●●●●●●
TBC
Sorry penpik sis memang karut dari mula lagi. Huhu. Rajin rajin tangan vote dah comment ya uolssss.
YOU ARE READING
(C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTH
Fanfiction『2018 FANFICTION』 + Bila bapak kau paksa kau masuk military dengan niat supaya kau dapat jodoh kat situ. ━━━━━━━━━━━━━ "KENAPA AWAK LAMBAT KADET BYUN?!" -Kim Tae Hyung "SEBAB SAYA NAK,JENERAL KIM!" -Byun Baek Eun ━━━━━━━━━━━━━ "AWAK LARI 50 PUSINGAN...