1.3

381 63 7
                                    

Seoul,South korea

"Jeneral Kim Tae Hyung. Melaporkan diri."

"Kadet Cha Eunwoo. Melaporkan diri."

Sebelum sempat mereka mahu menurunkan tangan,Komander Jiyong sudah memeluk mereka dengan erat. Pelukan dilepaskan dengan menampakkan mata Jiyong yang berair.

"Komander Kwon---

"Terima kasih sebab hidup."

Taehyung memandang Eunwoo dan Jiyong bergilir gilir. Dia merehatkan lengannya di bahu Eunwoo.

"Sebenarnya, Kalau takde Eunwoo,saya dah mati dah. Dia yang jahitkan semua luka luka akibat letupan tu."

Jiyong memaparkan riak muka terkejut. Sejak bila pula pakar bom pandai menjahit luka ni. Sepandai author menjahit,pandai jahit status whatsapp jelah. Hohoho.

"Waktu saya bujang,saya belajar medic sekejap lepastu mak saya hantar saya di Kem Daeguk dan berjumpa wife saya sekarang."

Taehyung dan Jiyong serentak memandang Eunwoo dengan riak muka terkejut. Bila pulak lelaki muda ini berkahwin.

"Baru semalam. Kami kahwin di Iran."

"Baik korang berdua lawat Jimin. Dia dah tenat dah tu."

Jiyong mula memaparkan kerisauan dimukanya. Sudah 6 bulan Jimin tidak sedarkan diri. Doktor di hospital pun tidak dapat berbuat apa apa.

"Wait wait. Taehyung,Eunwoo dah kahwin. Kau bila lagi?"

"Tunggu abang ipar bagi lampu hijau hiks"

💜💜💜

Keluar sahaja Taehyung dan Eunwoo, mereka bertembung dengan Kapten Baekhyun dan Kapten Chanyeol. Chanyeol merupakan abang kepada Jimin dan Rose. Perkhabaran adiknya telah berkahwin membuatkan dia tercari cari siapakah Eunwoo.

Lain pula dengan Baekhyun dan Taehyung. Masing masing memberikan jelingan yang padu. Keadaan yang agak renggang membuatkan Eunwoo menyapa Chanyeol.

"Hai abang ipar."

Terkejut beruk Chanyeol dipanggil sebegitu. Adakah orang dihadapannya ini Eunwoo. Hensem.

"Eunwoo? Whoah. Aku jadi macam kau lah Baekhyun. Dapat adik ipar dari Tentera Darat."

"Sejak bila pulak aku ada adik ipar dari tentera darat?"

"Tu kat depan kau tu."

Taehyung smirk. Ramai sudah yang tahu hubungannya dengan adik kepada musuhnya itu. Baekhyun menarik nafas dalam.

"Terima kasih... s-sebab hidup"

Baekhyun sempat berkata lalu berjalan lepas daripada Taehyung. Chanyeol pula sempat berpesan pada Eunwoo untuk datang ke rumah dan mengikut rentak rakannya ke bilik komander tinggi.

"Kenapa kisah cinta aku tak macam kau eh Eunwoo?"

"Kenapa kisah cinta aku tak macam kau eh Eunwoo?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
 (C) JENERAL KIM I LOVE YOU ft KTHWhere stories live. Discover now