《 Abandoned 》

2.9K 420 215
                                    

Warning ⚠️  anda akan membaca chapter yg terlalu mengarut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Warning ⚠️ anda akan membaca chapter yg terlalu mengarut

"Tae, I'm preg...nant" Aku hanya menunduk tak sanggup nak pandang muka Taehyung.

"No chagi , you gotta be kidding me right?" Pegangan tangan dia di muka aku semakin longgar

"No Tae , I'm serious. Saya mengandungkan anak...awak"

"Chagi harini bukan April Fool tau. So stop main main , tak lawak lah" Dia melalukan (?) tangannya pada rambutnya.

Paham paham je lah lalukan tangan kat rambut tu mcm mna alah mcm Jimin selalu buat tu 🌚

"Awak nampak saya macam main main ke?" Soal aku memandang tepat ke dalam anak mata Taehyung.

"Geunyang chagikan selalu prank oppa, Ermm... chagi memang pregnant ke?" Kini pandangan mata dia berubah kepada lantai.

Dia masih rasa yang aku ni tengah prank dia ke?

Takkan dia tak ingat kejadian haritu. Hari yang dia sangat gembira sebab dia dapat rasmi aku.

Lain macam ayat tu 🙂

"Hmmm...Saya ambik test tu semalam"

"So?" Soal Taehyung kedengaran agak angkuh.

"Apa maksud awak so?" Soal aku pula tak paham dengan Taehyung yang seperti tidak kisahkan keadaan sekarang ni.

"So kau nak aku buat apa?" Taehyung bangun dari katil dan mula memakai jacketnya.

Dia nak pergi mana?

Dan...

Dia panggil aku 'kau' kan tadi?

"Kenapa awak kejam sangat!" Marah aku. Dia nak cuba lari dari masalah ke sekarang ni!

Dia memang tak mahu bertanggungjawab ke atas kandungan aku ke?

Bermacam persoalan bermain di fikiran aku sekarang ni.

Emosi aku pon bercampur baur , kenapa dia tetiba macam ni.

"Aku nak keluar" Taehyung bernada tegas sebelum meninggalkan aku keseorangan di dalam biliknya.

Bdump

(Hempas pintu 🌚)

Jujur aku tak kuat sekarang.

Ayat yang dia baru ungkapkan tadi (dalam chapter Found Out) sudah cukup membuatkan hati aku tersentuh tapi sekarang ni, hanya membuatkan hati aku retak lebih teruk daripada muka Jin dalam mv B,S&T.

Dan aku bukan tak nak kejar dia tapi aku tak nak keruhkan keadaan sekarang ni.

Kalau betul dia tak nak bertanggungjawab then I'm sorry omma appa but I'll find another way to resolve this problem.

SU : Teen Parents | kthWhere stories live. Discover now