SKIP
"Ni kamu dah fikir ke belum nama untuk anak anak kamu?" Soal Tuan Jeon , bukannya tak tahu perangai Taehyung tu macam mana , masih tak matang matang lagi walaupun anak dah keluar.
"Nama?! Alamak lupa!" Jerit Taehyung apabila dia teringat yang dia langsung tak plan nak letak nama apa untuk anak anak dia.
Tuan Kim , Tuan Jeon , Puan Kim dan Puan Jeon berpandangan sesama sendiri , sudah naik muak dengan perangai Taehyung yang tak pandai nak prepare semua benda.
Yang dia tahu buat anak ja 😌
"Eh takpa kita panggil ja diorang macam ni , yang sulung ni , Kimchi , yang kedua pulak Bulgogi , yang terakhir ni hurmm... Tteokbokki!" Teruja Taehyung.
"Yaishh kamu ni mengarutlah Taehyung. Mana ada orang namakan anak diorang nama makanan."
"Tapi masa Hyeri mengandung dia suka makan semua benda tu , jadi mestilah anak anak Tae suka kalau nama diorang macam tu" Ujar Taehyung cuba berpikir sewajar yang mungkin.
"Uwahh pandainya ha tepuk sikit kat anak aku ni" Perli Tuan Kim , tak sangka pulak anak dia sangat bodoh dalam memilih nama anak.
"Kan kan appa sedapkan kalau nama diorang Kim Chi , Kim Bulgogi , Kim Tteokbokki" Taehyung sudah mula berasa bangga apabila dipuji ataupun lebih kepada diperli oleh appanya.
"Sedap san--"
Tok tok
"Masuk"
"Hai hyung! Saya kat sini nak tolong hyung bagi nama untuk anak anak boss" Ujar Lucas ceria sambil memegang sebuah buku yang sangat tebal bertajuk '9000000000 nama nama bayi lelaki'.
"Tak suruh kau tolong pon--"
"Terima kasih lah datang Lucas , kamu dah menyelamatkan masa depan cucu cucu kami daripada mendapat nama yang pelik" Perkataan pelik sengaja ditekankan oleh Puan Jeon , matanya tak lepas memandang Taehyung yang dah kecut perut.
"Omma , Nama tu seda--" Semua mata memandang tajam ke arah Taehyung , diam terus dibuatnya.
"Jom tengok buku ni" Ajak Lucas yang membuka muka surat pertama buku tadi.
"Mimi" Baca Lucas kemudian semua orang mengerutkan dahi mereka bila nama tu macam yeoja.
"Bukan ni buku untuk baby namja ka?" Soal Puan Kim pelik.
"Kejap saya baca description nama ni" Ujar Lucas kemudian mula membaca maksud nama tersebut.
"Ohhh ni maksudnya namja yang bernama Mimi ni perwatakkan dia macam yeoja such as lemah lembut , baik hati , suka memasak dan blablabla" Terang Lucas yang menerima pandangan yang mengjengkelkan daripada keluarga Jeon dan keluarga Kim.
#ajaransesatbyauthor
"Kenapa pelik sangat ni appa?" Bisik Taehyung pada appanya.
"Itulah appa pon tak tahu kenapa buku tu pelik sangat" Jawab Tuan Kim.
"Appa... Taehyung tak nak nama anak Tae , Kim Mimi huuuu"
Klek
Hyeri yang baru keluar daripada tandas tu terus pandang semua orang yang tengah berkerumun dekat meja.
"Buat apa tu?" Soal Hyeri.
"Tengah pilih nama untuk anak anak kita lah chagi" Jawab Taehyung.
"Hyeri dah sediakan lah nama untuk budak budak tu. Hyeri saja tak nak bincang dengan semua orang sebab tahu taste semua orang dekat sini pelik pelik"
Omma dan appa TaeRi hanya meng'ooo'kan apa yang dikatakan Hyeri sebelum Taehyung membuka mulutnya.
"So apa nama yang chagi dah sediakan tu?" Soal Taehyung , tak perasan pulak yang jodoh dia sudah menyediakan anak anaknya nama sedangkan dia langsung tak pernah terfikir yang anak anak dia perlukan nama.
"Tu list dia ada dalam beg hospital Hyeri"
"Saya ambikkan" Kata Lucas bersemangat lalu mengambil beg Hyeri tetapi pantas dirampas oleh seseorang.
"Aku nak ambikkan" Dingin Jungkook.
"Aku yang pegang beg ni dulu!" Marah Lucas.
"Tapi aku oppa dia!" Lawan Jungkook , tak mahu mengalah.
Lucas akhirnya mengalah juga setelah menyedari dirinya bukanlah siapa siapa pon disitu.
Jungkook yang akhirnya menang tu, membawa keluar sebuah buku nota daripada beg Hyeri.
"Kim Jaehwan , Kim Namjoon , Kim Dongyoung" Baca Jungkook.
"Omma setuju dengan semua nama tu" Puan Kim sudah tersenyum mendengar nama cucu cucunya yang disediakan oleh Hyeri.
"Appa pon" Ujar Tuan Jeon dan Tuan Kim serentak.
Puan Jeon hanya mengangguk sambil tersengih.
"So yang mana satu Jaeh--" Kata kata Puan Jeon dipotong oleh Lucas yang tetiba emo.
"Lepastu apa gunanya saya dekat sini dengan buku ni?" Soal Lucas sayu , tak sangka orang lupakan dia macam tu ja.
"Jawapannya tak ada guna , sila balik bye" Halau Jungkook yang tersengih macam kerang busuk.
"Byebye! Boss nanti jumpa kat office lagi tau! Saya ni dah rindu boss"
Just nak cakap yg author syg anda semua ecehhh🙈🙈💓💓
YOU ARE READING
SU : Teen Parents | kth
General Fiction[ON GOING] Teen Parents | kth [ Winner for Best Fiction Of The Year 2018 @bestiesnext ] [ Winner for Fanfic Awards 2018 @EscritorAwards ] Teen Parents (s1) S1 start : 110818 ✔️080219 S1 end : 121218 ✔️ CONTINUE BALIK huhu Tired Of This Love (s2) S2...