《 Yeontan 》

1.3K 213 49
                                    

SKIP - 7 months of pregnancy -

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

SKIP - 7 months of pregnancy -

Sapa kata ff ni dah nak habes🌚 Taehyung pon tak sempat susukan baby tau ehh--

Hyeri

Aku memandang perutku yang macam nak pecah , pipi aku pon makin tembam ahahaha.

Taehyung yang berada di tepi aku pandang sekilas , ceh tak habis habis menghadap laptop.

Sejak dia bekerja dekat syarikat appa , dia makin sibuk ja tapi nasib masih ada waktu nak layan aku.

Kalau aku lapar , dia sanggup masakkan tak kira waktu.

Ni lah ciri suami mithali tau. Nanti korang cari suami , cari yang jenis Taehyung tau.

Cakap pasal suami mithali , majlis perkahwinan kami tak lama lagi akan berlangsung❤️

Readers yang setia dijemput hadir 😚

"Termenung jauh nampak" Tegur Taehyung yang sudah menutup laptopnya.

Aku hanya menjeling dan mula baring di atas katil.

"Termenung apa tadi?"

Aku hanya menggeleng bila malas nak layan Taehyung.

"Ataupun tak sabar nak kahwin dengan oppa?" Soal Taehyung yang tergelak kecil.

"Eeeee mana ada" Lengan Taehyung , aku cubit sekuat yang mampu.

"Auch , sakitnya"

Aku tahu sangat yang dia tengah perli aku jadi aku baling telefon aku ke arah dia.

Tapi nasib menyebelahi dia , dia sempat mengelak.

"Tak baik buat macam tu dekat bakal suami, berdosa tau" Hidung mancung aku dicuitnya manja.

"Tahu" Balas aku selamba.

Aku memejamkan mata untuk tidur tapi ada satu tangan ni menganggu aku.

"Yah Tae , janganlah" Marahku lalu menepis tangan Taehyung.

Ada ka patut dia raba bontot aku waktu aku nak tidur?

Tak guna punya bakal suami! Nak je aku tenyeh taik Yeontan dekat dia muka dia!

Yeontan tu siapa?

Yeontan tu anjeng eh anjing.

Taehyung bagi hadiah dekat aku , dia cakap kesian tengok aku duduk rumah study ja kerja jadi dia hadiahkanlah Yeontan untuk aku.

"Asyik termenung ja , kalau tenung oppa tak apalah jugak" Taehyung mula melelapkan matanya tetapi aku cepat cepat menepuk lengannya.

"Ya , apa lagi chagi?" Soal Taehyung lembut.

"Lapar eheheh"

SKIP - hari berikutnya-

"Tan-ahh! Where are youuuuu?" Panggil Taehyung.

Taehyung mencari di sekeliling rumah tetapi masih tak dapat dikesan dimana Yeontan berada.

"Mana pulak pergi dia ni" Omel Taehyung sendirian.

Dah macam cari manusia pon ada.

"Jeng jeng anjeng dimanakah anda wahai anjeng~~" Nyanyi Taehyung yang masih mencari Yeontan.

Bukannya dia tak reti nak berputus asa tapi Hyeri tu kalau bangun mesti nak Yeontan dah ada dekat sebelah dia kalau tak memang meracau teruk.

Woof

Yeontan menyalak sederhana kuat.

"Ha itu pon dia mati mati aku pikir hilang"

Taehyung menghampiri Yeontan yang sedang menyalak pada sesuatu benda.

"Kau woof woof apa ni?" Soal Taehyung kepada Yeontan.

Dia mengharapkan balasan tetapi Yeontan hanya memandang tepat pada objek itu.

"Apa yang dia tengok tu" Omel Taehyung yang memandang ke arah objek yang diperhati Yeontan.

"Lahh patung ni ja ka" Keluh Taehyung yang mengangkat sebuah anak patung.

Dia terbaca tulisan pada pakaian anak patung itu yang bertulis 'Congrats it's a girl'.

"Lol anak anak aku namja , siapa punya mainan lah ni" Patung itu dibuang ke dalam tong sampah lantas Yeontan diangkat naik ke bilik.

SKIP

"Tae" Panggil Hyeri.

"Ya chagi" Sahut Taehyung lalu mengangkat sebelah keningnya.

"Bila kena nak beli barang baby? Kita takda satu pon barang baby sekarang ni tau. Awaklah bila saya ajak cakap masih awal lah apa lah. Tengok sekarang ni perut saya macam nak meletup dah kita masih takda sehelai baju pon"

"Memang kena beli eh?" Soal Taehyung bersama muka innocentnya.

Hyeri menepuk dahinya , apa jenis soalan tu.

"Kenalah awak ingat apa? Barang tu semua jatuh daripada langit?" Wajah Taehyung dijeling lalu dia memasamkan mukanya.

"Kalau macam tu jomlah esok kita beli" Ajak Taehyung.

"Bukan esok awak kerja ke?" Soal Hyeri.

"Memanglah , tapi untuk chagi dan anak anak oppa , takda apa yang boleh halang" Ujar Taehyung lalu mengenyitkan sebelah matanya ke arah Hyeri.

"Memanglah , tapi untuk chagi dan anak anak oppa , takda apa yang boleh halang" Ujar Taehyung lalu mengenyitkan sebelah matanya ke arah Hyeri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Demam datang balik -.-

SU : Teen Parents | kthWhere stories live. Discover now