Boom is love... Boom is life... Hierbij een artwork en een tutorial

45 12 5
                                    

Normaal gebruik ik Adobe Photoshop voor mijn werken maar ik wilde andere programma's uitproberen en ik kan niet dit hoofdstuk publiceren zonder te vertellen dat Krita verassend goed is! Dus als je nog een gratis tekenprogramma voor je pc zocht en ...

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Normaal gebruik ik Adobe Photoshop voor mijn werken maar ik wilde andere programma's uitproberen en ik kan niet dit hoofdstuk publiceren zonder te vertellen dat Krita verassend goed is! Dus als je nog een gratis tekenprogramma voor je pc zocht en geen zin had in illegale troep, dan raad ik Krita aan. Het is geen Adobe maar het is al aardig op weg.











Uitgeschreven tutorial over bomen tekenen:

1. Schets een stam(+takken) en bepaal welke vorm je je boom wilt hebben.
Om er beter in te worden, raad ik aan om de stammen van verschillende bomen om je heen te bestuderen en daarvan kleine simpele tekeningen van te maken en aantekeningen op te schrijven over opvallende kenmerken van die boom. Aanrader van bomen: eikenboom, dennenboom(hoog), spar(laag), treurwilg etc.

2. Schets hoe en waar je de bladeren wilt hebben en ga aan de slag.
Hoe teken je bladeren? Daar zijn verschillende manieren voor...
Traditioneel: ik teken meestal gewoon random krasachtige vormen die nergens op lijken dwars door elkaar. Daarmee creër ik een wild effect.
Digitaal: een goed tekenprogramma heeft meestal wel één of meerdere brushes die de vormen van bladeren aannemen. Ik raad aan om met die brush(es) de basisvorm en standaardschaduw te tekenen. Met een grote texture-brush, die een wild effect heeft, ga ik er dan overheen om het een realistische look te geven. Meestal gebruik ik een donkere brush die deels doorzichtig is.

3. Werk de stam, takken en bladeren af. Voeg extra effecten toe om het extra mooi en professioneel eruit te laten zien!
De bladeren kun je detailleren door in te zoomen op de bladeren stuk voor stuk en wat licht en schaduw aan te brengen. Dit gaat digitaal makkelijker moet ik zeggen.
Takken en stam? Ik heb een methode dieik gebruik, maar ik weet niet hoe ik de moet uitleggen dus hierbij de tutorial die mij mijn methode heeft geleerd:

Wees niet bang om een comment achter te laten als je nog vragen hebt en daarbij: er zijn talloze tutorials op YouTube en op Google Afbeeldingen te vinden 😉

Bye bye... Zwaai zwaai...
H.Funhart|EverythingForFun

My Art (finished)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu