(tutorial) Hoe teken je een zwaard

57 8 15
                                    

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


1. Bedenk wel type zwaar je wilt, en teken de vorm van het zwaard, bepaal ook waar je pareerstang(het stuk tussen het blad en het handvat) wilt hebben. Je tekent eigenlijk dus een kruis.

2. Schets aan het uiteinde van het blad de punt zodat je weet hoe breed en hoe scherp je je zwaard wilt hebben. Ook teken ik twee stipjes op de pareerstang zodat ik weet hoe breed het blad eindigt. Ik zet bij de punt in de buurt ook een streep als houvast voor het breedste punt van het blad.
Ook teken ik hier meestal de pommel van het zwaard zodat ik weet hoelang het handvat gaat worden. Je hebt de optie tussen voor één hand of voor twee handen. Middeleeuwse Europese zwaarden hebben vaak voor één hand terwijl Japanse katana's ruimte voor twee hebben. Ik vind het fijn om voor twee handen ruimte over te houden omdat ik RL ook graag de mogelijkheid wil hebben om een tweede hand bij te kunnen zetten indien mogelijk. Het is puur de functie van het zwaard en je eigen voorkeur.

3. Trek met behulp van de puntjes en strepen die je hebt gezet bij het blad het blad van het zwaard

4. Ik maak een schets van de vorm van de vorm van de pareerstand en ik teken dan het handvat.

5. Ik werk het zwaard af tot een okay lineart.

6. Ik voeg details toe.




Dat is eigenlijk mijn workflow voor zwaarden tekenen.
Ik begin met het schetsen van de vorm die ik wil en ik maak eigenlijk gewoon ''aantekeningen'' voor mijzelf zodat ik weet wat waar komt en hoe groot alles gaat worden. 
Niet alles uit de losse hand maar gwn de vorm vinden; schetsen :3

Deze workflow werkt overigens voor ander soort zwaarden(denk aan katana's). Maak de basislijn van de vorm van het zwaard wat meer gebogen en bestudeer de vorm gwn :3

Ik hoop dat jullie wat hadden aan deze tutorial en als jullie nog vragen hebben, voel je vrij om vragen te stellen in de comments. Ik antwoord graag X3

Bye bye... Zwaai zwaai...
H.Funhart|EverythingForFun

My Art (finished)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu